Ważne

Apple: 11,1 mln iPadów sprzedanych w ciągu trzech miesięcy

tablet apple ipad 2

Firma Apple opublikowała bardzo ciekawy raport z ostatnich trzech miesięcy, będący pierwszym, podczas gdy koncernem kieruje Tim Cook (na stanowisku CEO Apple ledwie od sierpnia). Najbardziej interesujące nas urządzenia, czyli tablety Apple, sprzedawały się jak ciepłe bułeczki i w ciągu ostatniego kwartału trafiły do rąk aż 11,1 milionów nowych klientów.

Przychód Apple w czwartym kwartale roku fiskalnego firmy (pokrywającego się mniej więcej z trzecim kwartałem roku – kończy się bowiem 24 września) wyniósł 28,3 mld dolarów, natomiast 6,62 mld dolarów to zysk netto (ok. 7,05 dolara na akcję).

Smartfony iPhone trafiły do 17,07 mln osób (wzrost 21% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku), natomiast odtwarzacze iPod – 6,62 mln (spadek 27%). Najbardziej pozytywnie wypadła sprzedaż tabletów Apple i komputerów Mac. iPady sprzedały się w ilości 11,12 mln sztuk na całym świecie (wzrost 166%), natomiast Maki – 4,89 mln (wzrost 26%).

Tim Cook dał jednoznacznie do zrozumienia, że obecnie trwający kwartał będzie należał do iPhone’a 4S. Stwierdził rzecz oczywistą, że: odpowiedź klientów na rynkową premierę iPhone’a 4S była fantastyczna – bo jak inaczej można mówić o sprzedaży czterech milionów sztuk modelu w ledwie trzy dni? Po czym dodał, że spodziewa się dalszego utrzymania zainteresowania smartfonem Apple w ciągu okresu przedświątecznego, który zbliża się wielkimi krokami.

Jestem bardzo ciekawa jak będzie się przedstawiała sprzedaż urządzeń Apple w czwartym kwartale bieżącego roku – przede wszystkim tabletów oraz smartfonów. Nie ulega wątpliwości, że będzie wysoka… Pozostaje tylko pytanie jak bardzo.

źródło, Apple

Komentarze

  • Edward

    Niby tyle sprzedano, a jak trzymam go w ręce to ludzie dziwnie na mnie patrzą. Z transformerem bylo podobnie.

  • lost

    Sprzedaż iPhone’a 4 była trochę niższa niż się spodziewano, najprawdopodobniej na wskutek opóznionej premiery nowego modelu. Natomiast statystyki dotyczące iPada są naprawdę imponujące.

  • Ghostcat

    11mln/ kwartał…. Czego i pozostałym producentom szczerze życzę.

  • Dziubas

    11mln osób…cóż przykre. Biorąc pod uwagę brak wsparcia dla flash, brak portu dla kart microSD i brak mozliwosci podpiecia czegokolwiek gdziekolwiek pod komputer.

    • Bolordezar

      A po co podpinac pod kompa jak robisz to przez wifi? Lepiej pomysl zanim napiszesz bzdety

    • Wybierasz to, co spełnia Twoje potrzeby. 11 milionów ludzi wybrało tak, inni wybrali inaczej.

    • Ghostcat

      Oklepana śpiewka ludzi, którzy najprawdopodobniej nigdy z ipada nie korzystali ;-)

  • KanonierKa

    http://www.telepolis.pl/news.php?id=23124
    Do autorki: nie wiem czy to z braku snu podajesz błędne informacje, czy może na telepolis podano błędne informacje, związane ze sprzedażą iPodów.

    • Wiele czynników się na to złożyło, zdarza się, nie jestem nieomylna ;). Dziękuję za uwagę, poprawione.

  • hellypton

    Ciekawe czy tyle samo by sprzedali bez awantur patentowych…

    • chenchen

      A dlaczego nie?

      • hellypton

        Na przykład dlatego, że blokują na drodze sądowej (używając sfałszowanych dowodów) sprzedaż produktów konkurencji, czyt. Samsung Galaxy Tab.

        • Xmen

          dowod nie moze byc falszywy, bo to jest sprzeczne z logoka. “falszywy “dowod to falsz-klamstwo czyli cos negatywnego za to jest paragraf

          • hellypton

            Dowód sfałszowany, to taki, który uwzględniany jest jako zgodny z prawdą, ale w rzeczywistości odbiega od prawdy. Inaczej dowód sfabrykowany.
            Racja – za fałszowanie dowodów jest paragraf, ale sądy niemieckie i holenderskie jak widać o tym nie chcą wiedzieć bo najprawdopodobniej dostały nieźle w łapę od Apple. Nie od dziś wiadomo, że fotografie przedstawiające Galaxy Tab’a były modyfikowane przy pomocy oprogramowania do obróbki grafiki – tzn. mają zmienione proporcje, tak aby były bliższe tym z iPada. Czy nie jest to fałsz i oszustwo? JEST! A więc prawnicy z Apple to zwykli szulerzy i fałszerze, a wielkość sprzedaży produktów Apple wynika w znacznym stopniu z nieuczciwej walki z konkurencją za pomocą nieuzasadnionych pozwów sądowych, przekupywania itd.

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona