Za tę aktualizację gry, twój dysk w PS4 będzie ci wdzięczny. Days Gone traci na wadze – aż o 30%

SCE Bend Studio pozytywnie zaskakuje. Ponad 9 miesięcy po premierze Days Gone, produkcja ta doczekała się kolejnej aktualizacji. Nie byłoby to niczym dziwnym i wyjątkowym, gdyby nie fakt, że aktualizacja ta waży prawie 40 GB i wprowadza jedną bardzo ważną zmianę. Odchudza grę.

Gdyby ktoś się mnie zapytał co jest obecnie największym przekleństwem gier wideo to zaraz obok mikrotransakcji i Todda Howarda (nie wybaczę ci tego Fallouta 76!) z pewnością wymieniłbym brak odpowiedniej optymalizacji, jeśli chodzi o rozmiar gry na dysku. Takie tytuły jak Red Dead Redemption II czy Call of Duty: Modern Warfare na PC potrafią już dobić do nawet 175 GB. Poważnie.

To rosnące zapotrzebowanie na nasze miejsce na dysku jest podyktowane coraz większymi możliwościami gier komputerowych, co w oczywisty sposób przekłada się na ich rozmiar. Ja jednak uważam, że często powodem jest również brak chęci optymalizacji gry przez twórców — co doprowadza mnie do szewskiej pasji, gdy spojrzę na coraz mniejszą ilość miejsca na dysku na swojej konsoli i PC. Miło więc w końcu napisać o czymś pozytywnym w tej kwestii.

Days Gone: pobierz grę jeszcze raz, ale mniejszą

Aktualizacja do Days Gone o numerze 1.61 jest już dostępna do pobrania — waży ona jednak aż 37 GB. Nie dajcie się jednak zwieść, to tak naprawdę nie aktualizacja a… cała gra! Bend Studio postanowiło zmniejszyć wagę swojego ostatniego hitu z ponad 60 GB do zaledwie 39 GB co pewnie wielu graczy z dyskami w PS4 z 500 GB przyjmie z otwartymi rękami. Co oczywiste, taka duża redukcja rozmiaru gry nie jest spowodowana wycięciem zawartości, a procesem kompresji i optymalizacji niektórych elementów Days Gone.

Oprócz wspomnianego zmniejszenia rozmiaru Days Gone, aktualizacja poprawia również płynność gry w niektórych miejscach, naprawia pomniejsze bugi w misjach czy zajmuje się ogólnym usuwaniem błędów, jednym słowem — standard.

Jeśli chcecie więcej dowiedzieć się o samym Days Gone to zapraszam do swojej recenzji tejże gry.

A czy Wy pamiętacie inne przykłady, gdy twórcy tak znacząco zmniejszyli wagę swojej gry, tyle czasu po premierze? 

Źródło: pushsquare.com