CDA logo serwisu

Dla CDA rok 2020 był wyśmienity. Spółka raportuje rekordowe wyniki

Ubiegły rok, który minął pod znakiem przesiadywania w domu, przyczynił się do jeszcze większej popularyzacji niektórych serwisów internetowych. Rozrywka w komputerze czy telefonie zyskała jeszcze bardziej na znaczeniu. W opublikowanym przez spółkę CDA S.A. raporcie za 2020 roku czytamy o rekordowych wzrostach.

Reklama

2020 był dobrym rokiem dla branży

Osobiście nie znam żadnej osoby, która powiedziałby, że lubi się nudzić. Nic dziwnego, że kiedy zostaliśmy „zamknięci w domach” duża rzesza ludzi rzuciła się na poszukiwania rozrywki w internecie. Platform udostępniających przeróżne wideo na żądanie (usługi VoD) jest bardzo wiele. Zaczynając od bardzo popularnego w Europie Netfliksa, który – jak pisaliśmy ostatnio – szuka przeróżnych sposobów na udoskonalenie swojej platformy czy chociażby notujący ogromne sukcesy Disney+, który niestety wciąż nie jest dostępny w naszym kraju.

CDA.pl, czyli jedna z popularniejszych stron w Polsce w kategorii wideo, udostępniła raport podsumowujący 2020 rok. Czytamy w nim, że spółka zanotowała rekordowe wyniki w praktycznie każdym możliwym obszarze.

Reklama

CDA notuje ogromny wzrost subskrybentów

Za 2020 rok spółka CDA S.A. wypracowała przychody na poziomie 60,5 mln złotych, co miało przełożenie na zysk netto w wysokości 16,3 mln złotych. To aż 77-procentowy wzrost w stosunku do ubiegłego roku. Serwis w swojej ofercie ma specjalną usługę premium, która po wykupie gwarantuje dodatkowy dostęp do blisko 8500 filmów i seriali. Koszt usługi to 19,90 złotych miesięcznie.

Konto premium można przetestować w ramach darmowych 14 dni próbnych. Jak czytamy dalej w raporcie, usługa CDA Premium wzbogaciła się o ponad 100 tysięcy aktywnych subskrybentów, co przełożyło się na łączną liczbę 348 tysięcy użytkowników, którzy opłacili abonament w roku 2020.

CDA zanotowało duży wzrost w 2020 roku.
Statystyka liczby aktywnych subskrybentów CDA Premium w latach (fot. CDA)

Pod koniec drugiego kwartału 2020 roku, CDA oddało w ręce użytkowników nową usługę o nazwie CDA Cinema, która ma skupiać się na udostępnianiu nowych, niepokazanych wcześniej w Polsce filmów. Dla przykładu CDA wymienia chociażby chińską super produkcję wojenną pod tytułem „800”. Spółka chwali się, że film dostępny w Polsce wyłącznie na CDA, okazał się najchętniej oglądanym tytułem w 2020 roku na całym świecie, a sama produkcja zarobiła na siebie gigantyczną kwotę 460 mln dolarów.

CDA dostępne jest prawie wszędzie

Niewątpliwie na sukces platformy przełożyła się szeroka dostępność usługi. Spółka poprzez współpracę z producentami telewizorów jak chociażby LG, pozwoliła umieścić ikonę aplikacji CDA na pasku głównym we wszystkich nowych modelach telewizorów, a także tych wyprodukowanych po 2014 roku. Z pewnością taka ekspozycja przyczyniła się do zwiększenia zainteresowania. Aplikację znajdziemy także m.in. w sklepie Play, AppGallery, App Store czy w Sklepie Microsoftu na konsoli Xbox.

CDA dostępne jest na wielu platformach
Aplikację CDA dostępna jest na wielu sprzętach i w licznych sklepach z aplikacjami (fot. CDA)

Pełny raport spółka udostępniła na swojej stronie internetowej.