(fot. The Verge)

Byton M-Byte – samochód z 48-calowym ekranem trafi do produkcji

Przeszkadzają Wam ekrany montowane w nowych samochodach? To co powiecie na elektrycznego SUV-a M-Byte stworzonego przez chiński startup Byton, który wyposażono w ogromny wyświetlacz rozciągający się przez całą deskę rozdzielczą?

Jeden mały ekran już nie wystarcza

W nowych modelach Volvo znajdziemy dwa ekrany, BMW również montuje obecnie podobny zestaw składający się z cyfrowych wskaźników i dość sporego ekranu głównego. Z kolei Porsche w modelu Taycan, po wykupieniu opcjonalnych pakietów, może dostarczyć do aż pięciu wyświetlaczy.

Byton M-Byte
Byton M-Byte (fot. The Verge)

Firma Byton postanowiła pójść jeszcze o krok dalej. Nie, nie chodzi o liczbę ekranów, ale o rozmiar tego głównego. Jak już podałem w tytule, samochód zostanie wyposażony w 48-calowy wyświetlacz, z którego będzie mógł korzystać zarówno kierowca, jak i pasażer.

Byton M-Byte w wersji finalnej

Samochód początkującej chińskiej firmy motoryzacyjnej został zaprezentowany już wcześniej w 2018 roku. Wówczas nie spodziewaliśmy się, że finalnie trafi on do produkcji, a jeśli już, to pojawi się wyposażony w zupełnie inne wnętrze. Cóż, najnowsze informacje wskazują, że startup Byton może jednak osiągnąć wyznaczony cel i rozpocząć sprzedaż swojego elektrycznego SUV-a.

Ostateczna wersja M-Byte została właśnie zaprezentowana podczas trwających targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Co ciekawe, Daniel Kirchert pełniący w Byton rolę CEO, potwierdził, że środek w wersji produkcyjnej zachowa wiele nietypowych rozwiązań, jak ogromny 48-calowy ekran. Kolejny znajdzie się na kierownicy i pozwoli na obsługę systemu infotainment. Mimo iż zaoferuje on obsługę dotykową, to wciąż kierowca będzie miał dostęp do zestawu kilku fizycznych przycisków.

Byton M-Byte
Byton M-Byte (fot. The Verge)

Byton obiecuje, że podstawowy wariant (72 kWh) pozwoli na przejechanie do 360 kilometrów na pełnych akumulatorach. Silnik elektryczny ma dysponować maksymalną mocą na poziomie około 270 KM. Dla bardziej wymagających klientów, którzy oczywiście będą w stanie zapłacić więcej, przygotowana zostanie mocniejsza wersja (95 kWh). Ma ona cechować się zasięgiem do około 435 km i silnikiem elektrycznym o mocy około 400 KM przenoszonej na wszystkie cztery koła.

Sprzedaż M-Byte ma rozpocząć się w przyszłym roku w Chinach. Cena wersji bazowej będzie startować od około 45 tys. dolarów. Z kolei mieszkańcy Starego Kontynentu i USA na możliwość kupna elektrycznego SUV-a muszą poczekać do 2021 roku.

Polecamy również:

Nowe Volvo S60. Dotykowy ekran w samochodzie – czy to w ogóle się sprawdza?

źródło: The Verge