(fot. BWM USA)

Smartokulary pomogą w naprawach BMW i Mini

Oddział BMW w Ameryce Północnej poinformował o wdrożeniu specjalnych okularów, z których mają korzystać pracownicy autoryzowanych serwisów. Zostaną oni wyposażeni w urządzenia nazywające się TSARAVision.

Nowoczesne rozwiązania mają pomóc w naprawach samochodów

Głównym celem bawarskiego producenta samochodów jest skrócenie czasu napraw i konserwacji odbywających się w ASO BMW i Mini. Odbędzie się to przy użyciu wspomnianych smartokularów, które ułatwiają pracownikom wykonywanie wielu czynności. W założeniach zadowoleni z wdrożenia tej technologii powinni być zarówno klienci, jak i pracownicy.

Autoryzowane serwisy, wraz z okularami TSARAVision, otrzymają ponadto całkowicie nowy system informacji technicznej TIS 2.0. Powinien on zapewnić szybszy dostęp do danych technicznych i potrzebnej dokumentacji, co jak najbardziej może okazać się przydatne podczas dokonywania napraw. Został on zaprojektowany, aby zapewniać wygodny dostęp na różnych urządzeniach, także na sprzęcie mobilnym.

(fot. BMW USA)

Wracając do samych okularów. Technicy po ich założeniu mogą sprawnie łączyć się z inżynierami i innymi ekspertami BMW, aby uzyskać pomoc. Połączenie wideo zostanie zrealizowane bez użycia rąk – okulary można obsługiwać za pomocą komend głosowych. Ekspert może wówczas przekazać potrzebne informacje techniczne i schematy, które zostaną wyświetlone krok po kroku na wyświetlaczu wbudowanym w okulary.

Smartokulary zapewniają również możliwość wykonywania zrzutów ekranu czy powiększania otrzymanych schematów. Podobnie jak w przypadku połączenia wideo, poruszanie się po tym elementach odbywa się z użyciem głosu, dzięki czemu pracownik nie musi przerywać przeprowadzanej naprawy.

(fot. BMW USA)

Jak zaznacza BMW, nowy sposób wymiany informacji jest znacznie bardziej wydajny, niż wysyłanie formularzy i zdjęć na komputer lub wyjaśnianie złożonych problemów technicznych przez telefon. Nowe rozwiązania zaczną być wdrożone w ASO BMW i Mini już w tym miesiącu. Docelowo technologia zostanie zastosowana w 374 centrach na terenie Stanów Zjednoczonych.

BMW najpewniej rozszerzy dostępność nowego systemu

Jeśli wdrożenie opisanych nowości zakończy się sukcesem, czyli faktycznie przełoży się na sprawność pracy ASO, to należy spodziewać się smartokularów również w Europie. Niewykluczone, że także w Polsce pracownicy BMW zostaną wyposażeni w nową technologię mającą w założeniach pomóc w pracach serwisowych.

Polecamy również:

Samochody BMW pozwolą nagrać krótkie wideo. To naprawdę świetny pomysł

źródło: BMW USA