BLIK

BLIK nie działa? Cierpliwości, problemy są przejściowe

Jeśli próbowaliśmy przeprowadzić dziś jakąś transakcję za pomocą BLIK-a, niewykluczone, że nasze środki zostały zablokowane. Kilka banków ma problemy z tym systemem.

Problemy z BLIK-iem

Kilka banków zaraportowało dziś swoim klientom, że tymczasowo mogą występować trudności z niektórymi zleceniami BLIK. Komunikaty pojawiły się na stronach mBanku, ING, Banku Pocztowego czy w aplikacji Banku Millennium.

Oprócz samego BLIK-a, możemy mieć kłopoty z przelewami natychmiastowymi czy potwierdzaniem tożsamości. Jednocześnie banki zapewniają, że podstawowe formy rozliczeń działają. Nie musimy się więc obawiać, czy stojąc przy terminalu w sklepie, nasza karta płatnicza „zaskoczy”. Zarówno płatności kartą czy tradycyjne przelewy realizowane są bez żadnych zakłóceń.

Jak wynika z nieoficjalnych informacji cashless.pl, skala kłopotów BLIK-a nie jest duża. O problemach z funkcjonowaniem systemu poinformowały też kanały social media.

W zależności od tego, z usług jakiego banku korzystamy, mogliśmy nawet nie zauważyć trudności. Niektórzy klienci ING Banku Śląskiego mogą już ponownie, bez większych zakłóceń korzystać z BLIK-a. Inni z kolei wciąż muszą liczyć się z niedogodnościami.

Jak na razie, BLIK nie potwierdził jeszcze całkowitego zażegnania problemu. W takim razie podczas dokonywania płatności, lepiej byłoby wybrać inny sposób rozliczenia. W razie czego – żeby nie narażać się niepotrzebnie na blokadę środków.

Jest aktualizacja ze strony BLIK-a: