(fot. Audi)

Audi Q4 Sportback e-tron będzie elektrycznym SUV-em z „seksownym” tyłem

Producent samochódów z Ingolstadt zapowiedział nowego, elektrycznego SUV-a, który ma oferować kuszący wygląd zewnętrzny. Oto Audi Q4 Sportback e-tron w wersji koncepcyjnej.

„Sexy back”, czyli kusząca sylwetka

Wśród głównych celów Audi znajduje się elektryfikacja oferty, co oznacza rozszerzenie gamy hybryd plug-in, a także wprowadzenie zupełnie nowych, w pełni elektrycznych modeli. Firma posiada już elektryczne SUV-y – e-tron i e-tron Sportback, a w przyszłym roku dołączą do nich mniejsi bracia – Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron.

Audi Q4 Sportback e-tron (fot. Audi)

Audi Q4 e-tron mogliśmy już poznać w zeszłym roku. Mamy do czynienia z bardziej klasyczną i praktyczną sylwetką SUV-a. Z kolei zaprezentowany właśnie wariant Sportback, to przedstawiciel popularnego ostatnio segmentu „SUV-ów Coupe”. Otrzymał on bardziej ścięty dach z tyłu, co w założeniach ma zapewnić bardziej sportowy wygląd.

Audi Q4 Sportback e-tron (fot. Audi)

W informacji prasowej, dostępnej w języku angielskim, firma do opisania wyglądu Audi Q4 Sportback e-tron użyła określenia „sexy back”. Trzeba przyznać, że to jak najbardziej trafne sformułowanie – tył elektrycznego SUV-a faktycznie jest „seksowny” lub – jak woli polski oddział Audi – po prostu „kuszący”.

Dwie wersje pod względem technicznym będą prawie identyczne

Audi Q4 Sportback e-tron i Q4 e-tron będą różnić się przede wszystkim wyglądem zewnętrznym i oczywiście oferowaną przestrzenią w środku, co wynika z zastosowanej sylwetki. Wymiary obu wersji są prawie identyczne – Sportback jest o centymetr dłuższy (ma 4,6 m) i również o centymetr niższy (jego wysokość to 1,6 m). Z kolei szerokość (1,9 m) i rozstaw osi (2,77 m) są dla obu modeli takie same.

Audi Q4 e-tron i Audi Q4 Sportback e-tron (fot. Audi)

Oba samochody koncepcyjne oferują również te same rozwiązania techniczne, jeśli chodzi o napęd. Dwa silniki elektryczne generują moc systemową 225 kW. Co typowe dla Audi, moc przekazywana jest na drogę za pośrednictwem napędu na cztery koła quattro. Jak zapewnia firma, dzięki doskonałej przyczepności, obie wersje Q4 e-tron rozpędzają się od 0 do 100 km/h w niespełna 6,3 sekundy. Maksymalną prędkość ograniczono zaś elektronicznie do 180 km/h.

Audi Q4 e-tron i Audi Q4 Sportback e-tron (fot. Audi)

Dużych rozmiarów akumulator zajmuje prawie całą powierzchnię podłogi między osiami. W topowej wersji ma on pojemność 82 kWh i zapewni zasięg ponad 450 km (według WLTP). Natomiast w wersjach z napędem na tylną oś użytkownicy otrzymają zasięg na poziomie około 500 km.

Audi Q4 Sportback e-tron to także nowoczesne wnętrze

Pierwszy ekran znajduje się tuż za kierownicą, podobnie jak chociażby w Audi Q3 Sportback. Wyświetla on najważniejsze informacje – prędkość, poziom naładowania czy dane nawigacji. Natomiast nowością jest wielkoformatowy wyświetlacz Head-Up na przedniej szybie z funkcją rozszerzonej rzeczywistości. Audi podaje, że w tej formie wyświetla on najważniejsze informacje w postaci grafik, np. strzałek pokazujących kierunek skrętu, ukazujących się jakby bezpośrednio na nawierzchni drogi przed nami.

Na środku, nad konsolą środkową, znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy, za pomocą którego wyświetlane i obsługiwane są funkcje infotainment oraz funkcje pojazdu. Dla ułatwienia obsługi, ekran jest zwrócony delikatnie ku kierowcy. Pod nim umieszczono panel przycisków do sterowania klimatyzacją.

Minimalistyczne wnętrze (fot. Audi)

Ponieważ nie ma już potrzeby umieszczania na konsoli środkowej elementów obsługi auta, takich jak dźwignia zmiany biegów, przestrzeń została wykorzystana do wbudowania sporego schowka, w którym znajduje się pole indukcyjne do ładowania smartfona.

Wersja produkcyjna już niebawem

Obecnie mamy do czynienia z koncepcyjnymi samochodami, ale ich wersje produkcyjnie nie będą się znacząco różnić. Audi obiecuje, że finalną wersję Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron zobaczymy w 2021 roku.

Nowe SUV-y to dopiero początek elektrycznej ofensywy. Do 2025 roku Audi zamierza oferować na najważniejszych rynkach świata ponad 20 modeli samochodów z napędem wyłącznie elektrycznym, a samochody zelektryfikowane będą stanowić blisko 40% sprzedaży.

Polecamy również: