(fot. Audi)

Audi pokazało hulajnogę elektryczną. Do prowadzenia wystarczy jedna ręka

Niektóre firmy motoryzacyjne, przy okazji rozwoju technologii dla elektrycznych i hybrydowych samochodów, postanowiły wejść na rynek hulajnóg elektrycznych. Pod koniec czerwca poznaliśmy hulajnogę Fiata, a teraz własny pojazd zaprezentowało Audi. Według niemieckiej firmy, e-tron Scooter jest połączeniem hulajnogi i deskorolki.

Producent z Ingolstadt promuje obecnie swojego nowego elektrycznego SUV-a. Model e-tron, który dostępny jest już w salonach, pokazuje przyszłość Audi i zapowiada elektryfikację oferty. To właśnie pojazdy elektryczne mają być coraz ważniejszym elementem w gamie firmy.

Rodzina pojazdów e-tron, która z czasem zostanie rozszerzona o kolejne samochody, zyska niebawem jeszcze jednego przedstawiciela. Audi zamierza w przyszłym roku wprowadzić do sprzedaży hulajnogę elektryczną e-tron Scooter. Bez obaw, firma nie planuje zmieniać swojej działalności i nie będzie też konkurować z najbardziej znanymi producentami hulajnóg – e-tron Scooter, podobnie jak hulajnogę Fiata, można uznać po prostu za ciekawostkę w ofercie.

Jak podaje Audi, e-tron Scooter o masie dwunastu kilogramów może być wygodnie złożony – wtedy można go przewozić w bagażniku samochodu, autobusem, czy pociągiem, ale może być również ciągnięty przez pieszego niczym wózek. Pojazd ten wyróżnia się przede wszystkim sposobem prowadzenia, kieruje się nim jak deskorolką – balansując ciężarem ciała. Osoba kierująca ma zawsze jedną rękę wolną.

Kierownica mieści w sobie akumulator, całą elektronikę i wyświetlacz pokazujący stan naładowania. Dzięki rekuperacji – gdy e-tron Scooter hamuje i odzyskuje w ten sposób energię – zasięg ma wynosić 20 kilometrów. Z kolei maksymalna prędkość to 20 km/h. Producent dodaje, że ruchome osie i cztery koła pozwolą na sprawne pokonywanie bardzo ciasnych zakrętów

Indywidualni klienci będą mogli kupować Audi e-tron Scooter pod koniec 2020 roku. Cena ma wynosić około 2 tys. euro. Możliwe jest również jego zastosowanie we flotach dla określonych grup użytkowników, np. dla mieszkańców nowoczesnych dzielnic mieszkaniowych w dużych miastach. Audi informuje, że inną opcją jest też oferowanie tego pojazdu jako dodatku przy kupnie samochodu Audi e-tron. Mógłby być on wtedy ładowany leżąc w bagażniku i będąc podłączonym do znajdującego się tam gniazdka.

źródło: materiały prasowe Audi