(fot. Audi)

Audi przetestuje centrum szybkiego ładowania. Klienci mają poczuć prawdziwe premium

Producent z Ingolstadt w ciągu najbliższych lat zainwestuje ogromne pieniądze w elektromobilność. Dotyczy to przede wszystkim rozwoju napędów, akumulatorów i innych rozwiązaniach stosowanych w samochodach. Nie zabraknie również pobocznych projektów, które będa miały mniejszy priorytetet, ale z pewnością nie będą nudne. Jednym z nich to koncept centrum szybkiego ładowania Audi.

Reklama

Nie zabraknie naprawdę szybkich ładowarek

W ofercie Audi znajdziemy już sporo hybryd, łączących silnik spalinowy z jednostką elektryczną, a także modele w pełni bezemisyjne. Firma powołała nawet zupełnie nową rodzinę e-tron, która składa się z dużych SUV-ów, mniejszego Q4 e-tron, sportowego e-trona GT, a niebawem także z elektrycznego odpowiednika A6.

Trzeba przyznać, że działania producenta w kierunku elektromobilności faktycznie widać. Oferta zmienia się na naszych oczach, a to dopiero początek. Audi zapowiada, że w 2021 roku ponad połowa nowo wprowadzanych na rynek samochodów będzie zelektryfikowana. Oczywiście nie zabraknie także aut wyposażonych w mocniejsze silniki spalinowe, więc bardziej konserwatywni fani marki nie mają powodów do obaw.

Reklama

Niemiecka firma planuje także przeprowadzić test centrum szybkiego ładowania, określanego nazwą Audi charging hub. Zostanie ono wyposażone w zestaw szybkich ładowarek, które maksymalnie będa mogły dostarczyć moc 300 kW. Oznacza to, że przykładowo e-trona GT, obsługującego ładowanie 270 kW, naładujemy od 0 do 80% w około 23 minuty. Natomiast po zaledwie 5 minutach zyskamy możliwość przejechania około 100 km.

Audi centrum szybkiego ładowania
(fot. Audi)

Centrum ładowania zostanie ponadto wyposażone w zespoły zużytych akumulatorów litowo-jonowych służących jako magazyny energii. Dzięki takiemu tymczasowemu magazynowi energii o pojemności około 2,45 MWh, funkcjonować może aż sześć punktów o mocy ładowania do 300 kW ze standardowym przyłączem wysokiego napięcia 400 V.

Centrum ładowania Audi charging hub uosabia nasze aspiracje i podkreśla 'Vorsprung durch Technik’ – ciągły postęp dzięki technice. Elastyczny, wysokowydajny park ładowania HPC nie wymaga wiele od lokalnej sieci energetycznej i wykorzystuje zrównoważoną koncepcję powtórnego wykorzystania akumulatorów. Nasi klienci mogą też tu liczyć na wiele korzyści: możliwość rezerwacji na wyłączność, strefę wypoczynkową oraz krótki czas oczekiwania, co zapewnia ładowanie o wysokiej mocy. To naprawdę koncepcja segmentu premium. Oliver Hoffmann, członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego.

Podczas ładowania będzie można skorzystać z centrum wypoczynkowego

W komunikacie prasowym producent z Ingolstadt wielokrotnie podkreśla, że całość ma zostać zrealizowana w taki sposób, aby oczekiwanie na ładowanie stało się prawdziwym przeżyciem klasy premium. Co to dokładnie oznacza? Już wyjaśniam.

W centrum szybkiego ładowania znajdzie się m.in. salonik, miejsca wypoczynkowe, a nawet oferta przekąsek, napojów i innych artykułów. Takie rozwiązanie powinno sprawdzić się szczególnie w punktach oddalonych od większych miast. Po pierwsze, zyskamy możliwość szybkiego uzupełnienia energii w akumulatorach. Po drugie, przygotowane zostaną warunki do odpoczynku, bez konieczności ciągłego siedzenia w samochodzie.

Obecnie trwają poszukiwania lokalizacji w Niemczech dla pilotażowego projektu Audi charging hub oraz rozmowy z ewentualnymi partnerami. Natomiast uruchomienie planowane jest na drugą połowę roku.