Królowie segmentu premium: w 2018 roku Apple, Samsung i Huawei prowadzili w sprzedaży drogich smartfonów

Światowy rynek smartfonów podlega ciągłym zmianom. W ubiegłym roku skurczył się o 2%, ale jednocześnie segment telefonów premium poszerzył się, robiąc więcej miejsca dla Huawei.

Przez cały 2018 rok, sprzedaż smartfonów wycenionych na 400 dolarów lub więcej, wzrosła aż o 18%. Wzrost ten był napędzany głownie przez Apple i Samsunga. Razem producenci ci odpowiedzialni byli za 73% całej sprzedaży z tego segmentu. Jednak dzięki agresywnej polityce cenowej, również Huawei udało się wygryźć kawałek tego tortu – 10% smartfonów premium pochodziło z fabryk tego chińskiego producenta.

Wzrost cen smartfonów w 2018 roku, w poszczególnych segmentach cenowych

Świetne wyniki uzyskał również OnePlus, głównie dzięki niespotykanej popularności swoich urządzeń w Indiach. To ta firma odnotowała największy wzrost sprzedaży w kategorii 400-600 dolarów.

„Halo? Chciałem wyrazić zaniepokojenie wzrastającymi cenami smartfonów.”

Jeśli chodzi o najdroższe telefony, kosztujące ponad 800 dolarów, to niekwestionowanym liderem jest Apple, które odpowiadało za 80% dostaw smartfonów w tych cenach. Nie określono dokładnie, jak z najdroższymi telefonami radzą sobie Samsung i Huawei, ale w październiku 2018 roku urządzenia ultra premium stanowiły już 48% wszystkich telefonów sprzedawanych za 400 dolarów i więcej (a jest to umowny próg segmentu premium).

Udział subsegmentu ultra premium (ceny powyżej 800 dol.) w segmencie premium (ceny od 400 dol.)

Według analityków z Counterpoint Research, którzy dostarczyli materiał z analiz, w bieżącym roku producenci sprzedadzą jeszcze więcej smartfonów z najwyższej półki cenowej. Mają przyczynić się do tego kosztowne urządzenia z modemami 5G oraz modele składane.

Jednocześnie wyniki badań wskazują, że kupujący smartfony są skłonni je wymieniać coraz rzadziej, więc można spodziewać się dalszego wyhamowywania rynku.

 

źródło: Counterpoint przez Phone Arena