(fot. Tabletowo.pl)

Zapomnij o MTV. Oto Apple Music TV, czyli teledyski, programy na żywo i różne wydarzenia

Firma Tima Cooka zaprezentowała dziś Apple Music TV, czyli kanał z muzyką, który będzie dostępny przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu.

Apple Music TV – kanał dla fanów muzyki

Nie jestem pewny, czy porównanie do MTV, którego użyłem w tytule jest poprawne. Słyszałem opinie, że w MTV coraz trudniej o muzykę, a przeważają różne programy o wątpliwej jakości. Niewykluczone więc, że dla osób, które chcą po prostu posłuchać muzyki, produkt Apple będzie znacznie lepszym wyborem.

Kanał Apple Music TV nie pojawi się w klasycznej telewizji, chociaż będzie go można oglądać na telewizorach. Dostępny on będzie w aplikacji Apple Music i Apple TV. Początkowo pojawi się na terenie USA, ale najpewniej z czasem powinien zostać wdrożony również w innych regionach.

Apple Music TV.
Apple Music TV w aplikacji na iPhone (fot. MacRumors)

Jak już wspomniałem, Apple chce zaoferować użytkownikom różne treści – teledyski, relacje z wydarzeń i programy na żywo. Przykładowo, kanał rozpoczął już działalność od przedstawienia listy 100 najpopularniejszych piosenek w amerykańskim Apple Music. W czwartek widzowie zobaczą relację z okazji premiery nadchodzącego albumu Bruce’a Springsteena, a w piątek zostaną pokazane dwa eksluzywne teledyski Saint Jhna.

Dowiedzieliśmy się również, że w każdy piątek będą dostępne nowe materiały filmowe, stworzone z myślą o widzach nowego kanału. Oczywiście wszystko będzie powiązane z muzyką.

Tak, Spotify słusznie obawia się Apple

Owszem, Spotify ma znacznie większą bazę użytkowników i nic nie wskazuje, aby Apple Music miało wyprzedzić konkurenta ze Szwecji. Mimo tego, coraz atrakcyjniejsza oferta może sprawić, że część osób przesiądzie się na produkt z Cupertino.

Silnym uderzeniem może okazać się nadchodzący pakiet usług Apple One. W Polsce, za zaledwie 25 złotych, otrzymamy dostęp do Apple Music, Apple Arcade, Apple TV+ oraz 50 GB w iCloud. Dla porównania, podstawowy pakiet Spotify Premium to koszt 20 złotych, a otrzymujemy wyłącznie usługę muzyczną.

Co więcej, użytkownicy w USA zyskają jeszcze więcej – np. kanał Apple Music TV. Nic więc dziwnego, że Spotify nie jest zbytnio zadowolone z ostatnich działań podejmowanych przez firmę Tima Cooka.