(fot. EverythingApplePro)

Niezwykła wierność marce. 92% użytkowników iPhone’ów w USA, po nowego smartfona uda się do Apple

Według tegorocznego sondażu aż 92% amerykańskich użytkowników iPhone’ów planuje zakup nowego urządzenia z tej samej serii. Jest to najwyższy wynik w historii. Zauważono też znaczny spadek lojalności wobec Samsunga i innych producentów smartfonów z Androidem.

Samsung i Google tracą, Apple świętuje

Serwis SellCell przeprowadził ankietę, która miała na celu zbadanie lojalności klientów wobec marki aktualnie posiadanych smartfonów. Sondaż ten jest kontynuacją ankiety z sierpnia zeszłego roku, której wyniki przedstawiały, że pomimo znacznych wahań sprzedaży w 2020 roku, aż 90% użytkowników iPhone’ów przy następnej zmianie urządzenia, planowało zakup kolejnego smartfona od Apple.

Najwięksi gracze mobilni na amerykańskim rynku – Apple i Samsung

W tegorocznej edycji badania SellCell wzięło udział około 5000 użytkowników smartfonów, wszyscy byli pełnoletni i pochodzili ze Stanów Zjednoczonych. W sondażu brano pod uwagę posiadaczy urządzeń pochodzących od Apple, Samsunga, Google, LG oraz Motoroli.

Badacze brali pod uwagę poniższe czynniki:

  • Lojalność wobec marki posiadanego smartfona
  • Preferowany producent w przypadku planowanej zmiany urządzenia
  • Czynniki które wpływają na lojalność lub chęć zmiany marki
  • Bardziej i mniej popularne flagowce

Wyniki nie są specjalnie zaskakujące – w Stanach klienci wykazują największe przywiązanie do iPhone’ów. Procentowa wartość ankietowanych, którzy swój smartfon Apple zamierzają wymienić na nowszą generację od tego samego producenta wynosi aż 92%! Jest to najwyższy wynik w historii tego rankingu.

Samsung traci na lojalności użytkowników w USA (fot. Tabletowo)

Lojalność wobec producenta z Cupertino jest szczególnie imponująca, porównując ją z wynikiem Samsunga. W porównaniu do 2019 roku, wierność koreańskiej marce spadła z 85,7% do zaledwie 74%. Co ciekawe, aż 46% z myślących o zmianie Apple na innego producenta zapowiada, że będzie nim właśnie Samsung. W drugą stronę – 53% odchodzących od koreańskiej firmy, chce przejść do obozu nadgryzionego jabłka.  

Znaczący spadek przywiązania do marki zanotowano także w przypadku Google – zaledwie 65,2% użytkowników planuje pozostanie przy linii Pixel, gdzie w zeszłym roku wartość ta wynosiła 84%. Najmniejsze przywiązanie do marki wykazują właściciele smartfonów LG i Motoroli, gdzie kolejno zaledwie 37,4% i 29% ankietowanych określa, że zakupi urządzenie tej samej firmy. Nie zaskakuje więc malejący udział tych producentów w amerykańskim rynku.

Bezpieczeństwo i przywiązanie

Jako główny powód odchodzenia od Androida w stronę iOS, większość ankietowanych podaje rosnącą świadomość dotyczącą ochrony prywatności cyfrowej, na której ostatnio skupiło się Apple – jak widać, przynosi to efekty. Natomiast jako główne argumenty za pozostaniem przy iPhone’ach ankietowani wymieniają brak jakichkolwiek problemów podczas użytkowania, zbyt głębokie przywiązanie do ekosystemu producenta oraz to, że po prostu lubią Apple najbardziej ze wszystkich producentów.

iPhone 12 Mini i 12 – dostępne wersje kolorystyczne (fot. EverythingApplePro, YouTube)

Uczestników zapytano także o preferowany model z listy flagowych smartfonów, wyniki przedstawiają się następująco:

  1. Apple iPhone 12 — 17%
  2. Apple iPhone 12 Pro Max — 12.7%
  3. Samsung Galaxy S21 — 11.4%
  4. Apple iPhone 12 Pro — 10.6%
  5. Samsung Galaxy S21 Ultra — 10%
  6. Samsung Galaxy S21+ — 9%
  7. Google Pixel 5 — 8.1%
  8. Apple iPhone 12 Mini — 6.3%
  9. Inne — 5%
  10. Samsung Galaxy Z Fold 2 5G — 3.1%
  11. Samsung Galaxy Z Flip 5G — 2.5%
  12. LG Wing 5G — 2.3%
  13. Motorola Razr 5G — 1.2%
  14. Motorola Edge S — 0.8%

Jak widać, lista ta jest zdominowana przez serię iPhone 12 oraz Galaxy S21. Pamiętajmy jednak, że badanie to dotyczy rynku amerykańskiego, na którym nie znajdziemy wielu obecnych w Europie producentów i modeli. Ciekawe jakie otrzymalibyśmy wyniki, gdyby przeprowadzić taki sondaż na Starym Kontynencie?