Android umacnia swoją pozycję na kluczowych rynkach na świecie. iOS mocno traci

Android i iOS to dwa najpopularniejsze systemy operacyjne na świecie. Rywalizacja pomiędzy nimi jest zaciekła, aczkolwiek bezapelacyjnie wygrywa OS Google. A w pierwszych trzech miesiącach 2016 roku jeszcze bardziej umocnił swoją pozycję.

Według danych, zebranych przez Kantar Worldpanel, Android zanotował wzrosty na wszystkich najważniejszych rynkach na świecie: w Stanach Zjednoczonych, krajach Wielkiej Piątki w Europie (Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Hiszpania i Włochy) oraz zurbanizowanych Chinach. Udziały systemu operacyjnego Google wyniosły tam w pierwszym kwartale odpowiednio: 65,5% (wzrost o 7,3%), 75,6% (wzrost o 7,1%) i 77% (wzrost o blisko 6%).

Co ciekawe, w drugim przypadku jest to największy wzrost od ponad dwóch lat. Nie stało się to jednak za sprawą jednego lub dwóch graczy, lecz wielu różnych marek oraz ekosystemów. Oznacza to więc, że Europejczycy coraz chętniej sięgają po bardziej „egzotyczne” i mniej znane propozycje, które kuszą nad wyraz atrakcyjnym stosunkiem ceny do jakości – nawet, jeśli trzeba je sprowadzać do kraju na własną rękę.

Przez to udziały iOS na tamtejszych rynkach spadły łącznie o 1,3 p.p. – z 20,2% do 18,9%. W zurbanizowanych Chinach jest dużo gorzej. System operacyjny Apple w pierwszym kwartale 2016 roku miał tam udziały na poziomie 21,1%. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było to 26,1%. Jak widać, spadek wyniósł aż 5 p.p. Jeśli natomiast chodzi o Stany Zjednoczone, to „wzrost” OS-u Google przypisuje się sukcesowi smartfonów Samsunga, LG oraz Motoroli/Lenovo. Nie bez znaczenia jest ogromny sukces, jaki udało się osiągnąć Galaxy S7 i Galaxy S7 Edge zarówno tam, jak i w całej Europie.

Na koniec warto jeszcze dodać, że Analitycy z Kantar Worldpanel są zdania, że 4-calowy iPhone SE może poważnie zagrozić Androidowym konkurentom ze średniej półki. Najważniejszy jest jednak dla Apple jego sukces w Chinach (w których mimo wszystko wciąż sobie całkiem nieźle radzi).

Źródło: Kantar Worldpanel przez Venture Beat