W Chinach w Q1 2016 sprzedano ponad 104 miliony smartfonów. Liderem Huawei, a Microsoft poradził sobie lepiej niż LG i Sony

W pierwszym kwartale 2016 roku w Chinach sprzedano łącznie ponad 104 miliony smartfonów. Stanowi to jedną trzecią wszystkich dostarczonych do rąk klientów inteligentnych telefonów w tym okresie na całym świecie. Oczywiście najlepiej w Państwie Środka radzą sobie rodzimi producenci, aczkolwiek już w przypadku zagranicznych pojawiły dość ciekawe i nieco zaskakujące fakty.

Sprzedaż smartfonów w Chinach w pierwszym kwartale 2016 roku zmniejszyła się o 11,2% w porównaniu do poprzedniego. Jeśli ją jednak zestawić z analogicznym okresem rok wcześniej, to okazuje się, że „urosła” ona aż o 20,1%, co jest naprawdę świetnym wynikiem. Podsumowując, Chińczycy kupili jedną trzecią (33,8%) wszystkich sprzedanych na świecie smartfonów. Czy może być lepsze potwierdzenie, że jest to największy rynek i wystarczy nawet tylko tam odnieść sukces, aby „wskoczyć” do grona największych producentów na naszym globie?

Pozycją lidera może pochwalić się Huawei, który sprzedał 14,1 miliona smartfonów. Drugie jest Oppo z wynikiem 12,2 miliona, natomiast trzecie BBK – 11,8 miliona. Na kolejnych miejscach znaleźli się: Xiaomi (8 milionów), Coolpad (5,4 miliona), Gionee (4,4 miliona), Meizu (3,6 miliona) oraz ZTE (2,1 miliona). Szczególnie Oppo, Gionee i Vivo bardzo mocno wzmocniły w ostatnim czasie swoją pozycję na rynku.

Łącznie wszyscy chińscy producenci sprzedali w pierwszym kwartale 2016 roku 83 miliony smartfonów, co przełożyło się na udziały na poziomie 79,3%. Pozostałe, czyli – odpowiednio – 21,7 milionów oraz 20,7% przypadło zagranicznym markom.

Najlepiej w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku poradziło sobie Apple – sprzedało ono 13,5 miliona iPhone’ów. Drugi w kolejności jest Samsung (7,2 miliona). Tylko tej dwójce udało się dostarczyć do rąk klientów kilka/kilkanaście milionów smartfonów. Pozostałym „zaledwie” kilkaset tysięcy:

  • HTC – 300 tysięcy,
  • Microsoft – 200 tysięcy,
  • Motorola – 100 tysięcy,
  • LG – 100 tysięcy,
  • Sony – 100 tysięcy.

Jak widać, Lumie cieszyły się w Chinach dużo większą popularnością niż smartfony z serii Moto, czy te od LG i Sony. Co prawda nie jest to powalający wynik, ale pokazuje, że nie tylko Microsoft, ale i inni mają jeszcze sporo do nadrobienia na tamtejszym rynku.

*Zobacz także: W pierwszym kwartale 2016 roku sprzedano na całym świecie 292 miliony smartfonów

Źródło: DigiTimes