apple airpods pro
(fot. Apple)

AirPods Pro – aktualizacja oprogramowania psuje jedną z głównych funkcji

Wyjmujesz słuchawki AirPods Pro z pudełka, wkładasz do uszu i nagle zauważasz, że działają gorzej niż jeszcze kilka godzin temu. To prawdopodobny scenariusz. Winna okazuje się aktualizacja oprogramowania.

AirPods Pro z gorszym ANC

Jedną z najważniejszych nowości w AirPods Pro jest funkcja aktywnej redukcji szumów – ANC. Dzięki niej, słuchawki Apple nieprzerwanie dostosowują się do hałasów zewnętrznych i starają się je eliminować, aby zapewnić bardziej czysty dźwięk i lepsze doświadczenia podczas słuchania muzyki. Dźwięk otoczenia zbierany jest z wykorzystaniem wbudowanych mikrofonów. Firma z Cupertino chwali się, że redukcja hałasu jest dostosowywana nieprzerwanie z częstotliwością 200 razy na sekundę.

Z pierwszych opinii, które pojawiły się w internecie, wynika, że ANC działa bardzo dobrze. To właśnie ta funkcja często wymieniana jest liście głównych zalet nowych słuchawek Apple. Cóż, powinien raczej napisać „działała bardzo dobrze”, bowiem ostatnio zaczęła sprawiać liczne problemy.

Słuchawki AirPods Pro to jednorazówki. Nie da się ich naprawić

The Verge informuje, że w ostatnich tygodniach część użytkowników zaczęło narzekać na gorzej działającą redukcję szumów. Słuchawki Apple stały się po prostu mniej skuteczne. Najczęściej wskazywaną przyczyną jest aktualizacja oprogramowania oznaczona jako 2C54. Chociaż niektórzy właściciele twierdzą, że problemy występowały już wcześniej, gdy słuchawki działały pod kontrolą wersji 2B588 udostępnionej w listopadzie.

Skargi użytkowników zostały potwierdzone przez Rtings.com. Serwis zdecydował się na ponowne sprawdzenie AirPods Pro, tym razem z wgranym oprogramowaniem 2C54. Z testów wynika, że słuchawki faktycznie gorzej radzą sobie z redukcją szumów.

AirPods Pro zaczęły działać gorzej, co teraz?

Niestety, użytkownicy którzy zauważyli opisywane problemy nie mogą wiele zrobić. Po pierwsze, Apple nie udostępnia opcji pozwalających na ręczne dostosowanie intensywności redukcji szumów. Musimy więc pogodzić się z domyślnymi ustawieniami. Po drugie, proces wgrywania nowego oprogramowania odbywa się w tle i nie mamy nad nim kontroli.

Na samym początku napisałem, że AirPods nagle mogą zacząć działać gorzej. Chodzi o wspomniany proces aktualizacji. W założeniach ma on być niewidoczny dla użytkownika – nowa wersja pobierana i instalowana jest automatycznie, bez żadnego komunikatu i prośby o potwierdzenie. W związku z tym, po wyjęciu słuchawek z opakowania mogą one już działać na innej wersji oprogramowania, która przykładowo psuje ANC.

Nie ma opcji cofnięcia aktualizacji. Pozostaje więc czekać na nową wersję oprogramowania, która – miejmy nadzieję – wyeliminuje obecne problemy.

Jaką wersję mam zainstalowaną na słuchawkach AirPods?

W celu sprawdzenia wersji oprogramowania zainstalowanego na słuchawkach Apple należy:

  1. Podłączyć słuchawki do iPhone’a
  2. Przejść do ustawień i wybrać „Ogólne”
  3. Przejść do sekcji „To urządzenie” i na liście wyszukać pozycji „AirPods”
  4. Informacja znajduje się przy linijce „Wersja oprogramowania sprzętowego”

Mimo iż instalacja odbywa się w tle i nie mamy możliwości zdecydowania, czy chcemy wgrać nową wersję oprogramowania, to proces można wymusić. Należy podłączyć słuchawki do ładowania i obok umieścić iPhone’a z włączonym WiFi. Teraz pozostaje poczekać. Aktualizacja powinna zostać zainstalowana automatycznie.

Polecamy również:

Apple zdeklasowało konkurencję na rynku bezprzewodowych słuchawek

źródło: The Verge