Smartfony Samsunga będą dostawać aktualizacje bezpieczeństwa przez 5 lat. Brzmi świetnie, ale jest też haczyk

Myślisz, że kupisz dowolny, topowy smartfon Samsunga i otrzymasz 5 lat aktualizacji bezpieczeństwa? Niestety, tak przyjemnie nie będzie. Oto, co tym razem obiecał południowokoreański producent.

Wcześniej już usłyszeliśmy zapowiedź zmian

Pod koniec lutego otrzymaliśmy zapewnienie, że smartfony Samsunga będą otrzymywać aktualizacje oprogramowania nawet przez 4 lata od momentu debiutu. Trzeba przyznać, że brzmi to naprawdę dobrze. W końcu, pod tym względem, producent mógłby konkurować z urządzeniami z linii Google Pixel, a także iPhone’ami.

Cóż, zaktualizowane szczegóły nie były już aż tak pozytywne. Należy zaznaczyć, że firma ogłosiła „regularne” wsparcie, ale niekoniecznie częste wydawanie aktualizacji. Przykładowo, okresy bez poprawek będą tym dłuższe, im dłużej dany smartfon będzie na rynku – niekoniecznie możemy liczyć na wydawanie aktualizacji w każdym miesiącu. Pod koniec „cyklu życia” smartfona, może chodzić nawet o poprawki bezpieczeństwa udostępniane dwa razy w roku.

Kolejna obietnica, ale raczej tylko dla nielicznych

Samsung ogłosił, że niektóre topowe modele mogą otrzymywać poprawki bezpieczeństwa nawet przez 5 lat od globalnej premiery. Dotyczy to nowych urządzeń, a także tych starszych. Niestety, wiele osób raczej z tego nie skorzysta.

Samsung Galaxy S20
Samsung Galaxy S20 (fot. Paweł Pobudejski, Tabletowo.pl)

Po pierwszem, obietnica obejmuje tylko niektóre smartfony i tablety – Galaxy S20, Galaxy S21, Galaxy Note 20, Galaxy XCover 5 i Galaxy Tab Active 3. Po drugie, co ważniejsze, tak długim wsparciem objęte będą wyłącznie modele w wersji Enterprise. Chodzi o urządzenia skierowane przede wszystkim dla firm, zawierające specjalny zestaw aplikacji i dodatków, które niekoniecznie sprawdziłyby się u zwykłych użytkowników.

Oczywiście celem całego przedsięwzięcia jest przekonanie klientów biznesowych do wyboru produktów Samsunga. Długie wsparcie to przede wszystkim wyższym poziom bezpieczeństwa, często niezwykle ważny dla firmowych danych. Ponadto urządzenia mogą być dłużej wykorzystywane, bez konieczności kupowania nowych modeli.

Warto dodać, że pojawiają się informacje o możliwym 5-letnim wsparciu nie tylko dla smartfonów w wersji Enterprise. Niewykluczone, że podobna polityka zostanie również zastosowana w przypadku pozostałych urządzeń, aczkolwiek raczej z mniej rygorystycznymi wytycznymi – np. mniejszą częstotliwością wydawania aktualizacji.