(fot. pixabay.com)

Spotify z nowościami dla miłośników słuchania podcastów

Największy serwis streamingowy z muzyką coraz wyraźniej stawia na podcasty. Spotify właśnie ogłosiło nowe funkcjonalności i odświeżoną stronę Podcast Show.

Podcasty rosną jak na drożdżach

Z ostatniego raportu finansowego szwedzkiej firmy dowiedzieliśmy się, że usługa skupia już 271 mln użytkowników. Trzeba przyznać, że to imponujący wynik. Z kolei osób, które zdecydowały się płacić za plan premium, jest już 125 mln, a więc o 29% więcej niż w 2018 roku.

Okazuje się, że Spotify przyciąga nie tylko fanów muzyki, ale również osoby słuchające internetowych publikacji dźwiękowych. Podcasty spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem – wzrost słuchaczy o około 200% w ciągu ostatniego roku! Ponad 16% użytkowników ma korzystać z tej sekcji w usłudze.

Nic więc dziwnego, że przy takich wzrostach Spotify rozwija cały dział podcastów, wprowadzając materiały na wyłączność, a także dodając nowe funkcje do aplikacji.

Zmiany w podcastach na Spotify

Szwedzi ogłosili kilka nowości dla słuchaczy podcastów. Pierwszą zmianą jest przebudowana strona Podcast Show. Teraz opisy poszczególnych podcastów znajdziemy na górze listy najpopularniejszych audycji, co w założeniach ma ułatwić odkrywanie ciekawszych materiałów.

(fot. Spotify)

Po drugie, wprowadzono usprawnienia w kategoriach podcastów. Po zmianach, kategorie wyświetlane są pod opisem danej audycji. Dodatkowo, wystarczy, że użytkownik wybierze tematykę, która go najbardziej interesuje, aby otrzymać więcej podobnych programów.

Po trzecie, Spotify skupiło się na wdrożeniu funkcji zapowiedzi polecanych audycji. Teraz na górze listy audycji znajdziemy również zapowiedzi nowych odcinków – opcja ta umożliwia zapoznanie się z fragmentem wybranego podcastu. Funkcja ta pomoże również twórcom podcastów dotrzeć z odcinkami do użytkowników zainteresowanych daną kategorią i pozyskać nowych słuchaczy.

Oczywiście nie mamy do czynienia z dużymi zmianami – nie taki jest obecny cel Spotify. Szwedzka firma, zamiast próbować wprowadzać rewolucję, skupia się na rozwoju już dostępnych modułów, co ma utrzymać obecnych użytkowników, a także przyciągnąć nowych słuchaczy. Tym bardziej, że popularność podcastów rośnie i nie ma tutaj miejsca na eksperymenty. Niezadowolone osoby mogłyby w końcu odejść do silnej konkurencji – Google czy Apple.

Polecamy również:

Spotify podsumowuje 2019 rok w Polsce. „Ona By Tak Chciała” oczywiście na podium

źródło: informacje prasowe Spotify