(fot. Tabletowo.pl)

Facebook chce być lepszą platformą wideo, więc wprowadza nowe narzędzia dla twórców

Tak jak Google chciałoby mieć własny serwis społecznościowy, który mógłby konkurować z Facebookiem czy Instagramem, tak Facebook marzy o platformie wideo, która stanie się równie silna, jak YouTube. Firma Marka Zuckerberga właśnie wykonała kolejny krok, aby zdobyć serca twórców wideo.

Nowe możliwości w transmisjach na żywo

Facebook ogłosił dziś kilka nowych funkcji związanych z możliwościami wideo. Skierowane są one dla twórców, którzy otrzymali zestaw ulepszonych narzędzi w Watch Party i Creator Studio. Wśród nich znalazły się opcje pozwalające na bardziej szczegółowe analizy, planowanie postów i inne możliwości.

W przypadku filmów na żywo, aby zachęcić twórców do tej formy kontaktu ze społecznością, Facebook wprowadził kilka usprawnień. Łatwiejsze stanie się symulowanie i testowanie transmisji na żywo, które będzie można testować na ograniczonej grupie odbiorców, jak administratorzy strony. Dodatkowo, w celu zwiększenia zasięgu, filmy na żywo wprowadzone będą do aplikacji Facebook Lite.

Po zakończeniu transmisji możliwe będzie skrócenie początku i końca, aby sprawnie wyciąć nadmierną część materiału tuż przed opublikowaniem nagrania w formie zwykłego wideo na Facebooku.

Facebook Creator Studio (fot. 9to5Mac)

Maksymalna długość transmisji na żywo zwiększy się do 8 godzin. Wydawcy będą mogli ponownie emitować treści na innych platformach za sprawą ulepszonego Live API. Facebook oczekuje, że opisane nowości, a także zestaw mniejszych usprawnień, przyczynią się do wzrostu popularności treści na żywo, w tym informacji sportowych, wiadomości i gier.

Ulepszenia w Watch Party i Creator Studio

W przypadku funkcji Watch Party, która pozwala na wspólne oglądanie wideo, pojawią się nowe opcje planowania i oglądania powtórek. Nieobecne osoby będą mogły obejrzeć cały materiał później, nawet po zakończeniu transmisji.

Jeśli chodzi o narzędzia do analizy, to administratorzy stron zyskają dwa nowe wskaźniki w Creator Studio. Pozwolą one sprawdzić, ile osób obejrzało przynajmniej 60 sekund materiału. W założeniach umożliwi to sprawdzenie, czy materiał potrafił przyciągnąć osoby na dłuższą chwilę.

Ponadto, Creator Studio otrzyma ulepszony pulpit, który ma zapewnić lepsze zrozumienie zachowania bardziej lojalnych fanów, pokazując m.in. preferowane przez nich filmy.

źródło: 9to5Mac