(fot. GRI CARS)

Alfa Romeo nie zamierza wprowadzać „ekranozy” do swoich samochodów

Cyfryzacja nowych samochodów sprawiła, że obecnie standardem są dwa ekrany umieszczone na desce rozdzielczej, a niektórzy producenci wkładają jeszcze więcej wyświetlaczy. Alfa Romeo raczej nie jest zainteresowana taką polityką.

„Ekranoza” w nowoczesnych autach

W wielu nowych samochodach znajdziemy przynajmniej dwa duże wyświetlacze. Pierwszy zazwyczaj jest zlokalizowany na środku deski rozdzielczej i stanowi serce systemu infotainment. Z kolei drugi zastępuje analogowe zegary i znajdziemy go tuż za kierownicą.

Stosowanie dwóch ekranów przestało już wystarczać niektórych producentom. Przykładowo w Mercedesie EQS czy Porsche Taycan możemy mieć nawet 3 ekrany na desce rozdzielczej. Co więcej, wspomniany EQS może być wyposażony jeszcze w trzy ekrany przeznaczone dla pasażerów siedzących z tyłu.

Wkładanie ekranów nie należy jednak traktować jako krok w złym kierunku. Owszem, chociażby cyfrowe zegary nie wyglądają aż tak atrakcyjnie, jak fizyczne wskazówki, ale często zapewniają dostęp do większej liczby wskazań i mogą okazać się bardziej praktycznym rozwiązaniem.

Alfa Romeo Giulia
(fot. GRI CARS)

Alfa Romeo nie zamierza podążać za innymi

Jean-Philippe Imparato, pełniący stanowisko dyrektora generalnego w marce Alfa Romeo, w ostatnim wywiadzie odniósł się do ekranów montowanych we wnętrzu samochodów. Ponadto, jego wypowiedź daje spojrzenie na przyszłość aut włoskiego producenta.

Według Imparato przyszłe samochody wciąż będą projektowane przede wszystkim dla kierowcy, a liczba ekranów ma być ograniczona do zupełnego minimum. Nie sprzedaję iPada z samochodem wokół niego, sprzedaję Alfę Romeo – dodał dyrektor generalny.

Niewykluczone, że Alfa Romeo zastąpi w kolejnych modelach analogowe zegary, wprowadzając wyświetlacze za kierownicą, aczkolwiek raczej nie zobaczymy „ekranozy” we wnętrzu. Trzy lub więcej ekrany na desce rozdzielczej to mało prawdopodobny scenariusz.

Dowiedzieliśmy się jeszcze, że samochody z logo Alfa Romeo wciąż mają zapewniać emocje, nawet jeśli będą napędzane wyłącznie silnikami elektrycznymi. Marka nie zamierza zrezygnować ze swoich najważniejszych cech, które zapewniły jej obecną pozycję w sercach wielu fanów motoryzacji.

Warto dodać, że Włosi pracują obecnie nad nowym autem. Tonale ma być pierwszym SUV-em marki, który zostanie wyposażony w technologią plug-in hybrid.