Masz problemy z dźwiękiem w iPhonie 12 lub 12 Pro? Apple uruchamia program serwisowy

iPhone 12 Pro

iPhone 12 Pro

Od premiery najnowszych urządzeń Apple dzieli nas zaledwie kilka tygodni. Najpewniej już 14 września 2021 roku świat oficjalnie ujrzy iPhone’y z serii 13. W tym gorącym okresie przed prezentacją najnowszych urządzeń, producent ogłosił naprawę zeszłorocznych iPhone’ów 12 oraz 12 Pro. Niektóre egzemplarze tych urządzeń borykają się bowiem z wadą fabryczną, na którą ukierunkowany jest nowy program serwisowy.

Wymiana głośnika do rozmów w iPhonie 12 i iPhonie 12 Pro

Apple opublikowało wpis na stronie z programami naprawczymi. Możemy z niego wyczytać, że część iPhone’ów 12 oraz iPhone’ów 12 Pro dotyka problem z głośnikiem służącym do wykonywania połączeń. Objawia się to brakiem dźwięku podczas przeprowadzania rozmów.

Producent twierdzi, że dotyczy to jedynie niewielkiego odsetka urządzeń wyprodukowanych pomiędzy październikiem 2020 roku a kwietniem 2021 roku. Usterka nie występuje również w modelach 12 mini oraz 12 Pro Max, w których najpewniej montowano nieco inny komponent, odpowiedzialny za głośnik do rozmów. W związku z tym nie biorą one udziału w programie

(fot. Apple)

Mam problemy z głośnikiem – co robić?

Jeżeli napotkałeś opisany problem w swoim egzemplarzu, zanieś urządzenie do Autoryzowanego Serwisu Apple w celu wykonania naprawy serwisowej. Serwisant sprawdzi, czy kwalifikuje się ono do darmowej naprawy w ramach tego programu serwisowego i przyjmie zgłoszenie.

Nie zapomnij wcześniej wykonać kopii zapasowej urządzenia w iCloud lub na swoim komputerze, ponieważ smartfon może zostać przywrócony do ustawień fabrycznych, co wiąże się z utratą znajdujących się na nim danych.

Jeżeli iPhone oddany do serwisu jest uszkodzony, zostaną wymienione w nim także inne elementy (np. pęknięty wyświetlacz), lecz właściciel urządzenia może zostać obciążony kosztami naprawy. Apple zastrzega sobie również prawo do serwisowania urządzeń wyłącznie na terenie kraju, w którym zostały zakupione.

Program serwisowy jest częścią dwuletniej gwarancji, a więc nie przedłuża okresu gwarancyjnego urządzenia, a darmowa naprawa nie będzie możliwa po upłynięciu dwóch lat od zakupu urządzenia.

Najbliższy Autoryzowany Serwis Apple można znaleźć na stronie producenta.

Exit mobile version