gac aion v
(fot. InsideEVs)

GAC Aion V po 8 minutach ładowania przejedzie 800 km. To rewolucja, na którą czekamy

Nie Volkswagen, nie Mercedes, a nawet nie Tesla. Wyczekiwaną rewolucję w elektrykach może wprowadzić chiński producent. GAC Aion V będzie bowiem wyposażony w akumulatory oparte na grafenie ze wsparciem dla ultraszybkiego ładowania.

Problem z uzupełnieniem energii

Jak wygląda tankowanie samochodu spalinowego? Podjeżdżamy na stację, tankujemy, idziemy do kasy, odmawiamy (lub nie) hot-doga i płacimy. Zazwyczaj zajmuje to tylko kilka minut, po których możemy przejechać 600, 800 czy nawet 1000 km.

gac aion v
(fot. InsideEVs)

Niestety, mimo iż samochody elektryczne mają sporo zalet, to pod względem „tankowania” wypadają znacznie mniej atrakcyjnie. Przykładowo Porsche Taycan można naładować od 5% do 80% w 22,5 minuty, ale pod warunkiem dostępu do odpowiednio szybkiej ładowarki, co chociażby w Polsce jest prawie niewykonalne. Ponadto przy naładowaniu do 80% możemy liczyć na (realnie) około 300 km zasięgu.

Owszem, można ładować samochód w domu, ale dla wielu potencjalnych klientów elektryków nie jest to możliwe, bowiem mieszkają w blokach. Nic więc dziwnego, że dla sporego grona kierowców nadal jedynym sensownym wyborem jest silnik spalinowy.

Chiński producent podobno jest gotowy na spory krok do przodu

GAC Aion V może okazać się jednym z najciekawszych elektryków ostatnich lat. Co więcej, pod względem technologii akumulatorów ma szanse wyprzedzić największych europejskich i amerykańskich graczy.

Producent z Państwa Środka zapewnia, że GAC Aion V zostanie wyposażony w grafenowe akumulatory. Firmie udało się stworzyć własną metodę wytwarzania grafenu, która ma być tania, stabilna i szybka.

gac aion v
(fot. InsideEVs)

Dowiedzieliśmy się, że GAC Aion V będzie dostępny w dwóch podstawowych wersjach. Przedstawiają się one następująco:

  • 3C – zasięg do 500 km, ładowanie od 0% do 80% w 16 minut,
  • 6C – zasięg do 1000 km, ładowanie od 0% do 80% w 8 minut.

W droższym modelu otrzymamy 800 km zasięgu po spędzeniu zaledwie 8 minut przy ładowarce. Trzeba przyznać, że brzmi to naprawdę imponująco. Ponadto żywotność akumulatorów ma wynosić 1 mln kilometrów.

Na koniec mamy jeszcze jedną świetną wiadomość. Podobno technologia jest już gotowa do wprowadzenia, a więc nie mówimy o rozwiązaniu, które może się pojawić za kilka czy kilkanaście lat. GAC Aion V ma zadebiutować już we wrześniu 2021 roku.