Wiko VIEW

Nasze wielkie porównanie flagowców. 11 najlepszych smartfonów w jednym miejscu!

Jak doskonale wiecie, prowadząc Tabletowo stawiam sobie i całej redakcji poprzeczkę najwyżej jak to tylko możliwe. Nie ma tu miejsca na kompromisy. Dlatego podejmujemy się tworzenia nie tylko recenzji sprzętu i porównań, ale również bardziej wymagających tekstów, na przygotowanie których potrzeba naprawdę dużo czasu. Takimi materiałami są porównania kilku urządzeń. Dziś zapraszam Was na obszerne porównanie flagowców! 11 najważniejszych smartfonów dostępnych na rynku zebrałam w jednym miejscu, by odpowiedzieć na odwieczne pytanie: który z nich jest najlepszy?

Do dziś uważam, że najlepszym tego typu tekstem, który pojawił się na tabletowo, było moje porównanie szesnastu tabletów z ekranami o przekątnej 7,85” sprzed trzech lat. Tym razem postanowiłam wziąć pod lupę smartfony najciekawsze z możliwych, czyli najważniejsze w ofercie każdego z producentów.

Na początek ważna uwaga:

Pierwotnie w porównaniu miały się znaleźć następujące modele: HTC U11, Huawei P10, Huawei P10 Plus, iPhone 7, LG G6, Moto Z, Samsung Galaxy S8+ oraz Sony Xperia XZ Premium. Ostatecznie jednak poczekałam kilka tygodni, by dodać do niego ważne nowości, jak OnePlus 5, Xiaomi Mi 6 czy Honor 9.

To co… zaczynamy?

Na początek porównanie parametrów technicznych wszystkich modeli:

parametry OnePlus 5 Honor 9 HTC U11 Samsung Galaxy S8/S8+ Sony Xperia XZ Premium LG G6 Huawei P10 Plus Moto Z iPhone 7/iPhone 7 Plus Xiaomi Mi 6
ekran AMOLED 5,5” 1920×1080 5,15” 1920×1080 5,5” 2560×1440 Super AMOLED 5,8” / 6,2” 2960×1440 18,5:9 5,5” 3840×2160 5,7” 2880×1440 18:9 5,5” 2560×1440 Super AMOLED 5,5” 2560×1440 4,7” 1334×750 / 5,5” 1920×1080 5,15" 1920×1080
procesor Snapdragon 835 Kirin 960 Snapdragon 835 Exynos 8895 Snapdragon 835 Snapdragon 821 Kirin 960 Snapdragon 820 Apple A10 Snapdragon 835
GPU Adreno 540 Mali-G71 Adreno 540 Mali-G71 MP20 Adreno 540 Adreno 530 Mali-G71 MP8 Adreno 530 PowerVR GT7600 Adreno 540
RAM 6 GB (na rynku jest też model z 8 GB) 4 GB 4 GB 4 GB 4 GB 4 GB 6 GB 4 GB 2 GB / 3 GB 6 GB
pamięć 64 (lub 128 GB) 64 GB 64 GB 64 GB 64 GB 32 GB 128 GB 32 GB 32 / 64 / 128 GB 64 / 128 GB
system Android 7.1.1 Oxygen OS Android 7.0 z EMUI 5.1 Android 7.1.1 z Sense Android 7.0 Android 7.1.1 Android 7.0 7.0 z EMUI 5.1 Android 7.0 iOS 10 Android 7.1.1 z MIUI
aparat 20 Mpix f/2.6 + 16 Mpix f/1.7 EIS 20 Mpix + 12 Mpix f/2.2 12 Mpix f/1.7 OIS 12 Mpix f/1.7 OIS 19 Mpix f/2.0 13 Mpix 71°, f/1.8 OIS i szerokokątny 125°, f/2.4 20 Mpix + 12 Mpix f/1.8 OIS 13 Mpix f/1.8 12 Mpix f/1.8 / 12 Mpix f/1.8 OIS + teleobiektyw f/2.8 2 x 12 Mpix OIS
kamerka 16 Mpix f/2.0 8 Mpix f/2.0 16 Mpix f/2.0 8 Mpix f/1.7 13 Mpix f/2.0 5 Mpix 82° oraz z trybem szerokokątnym 100°, f/2.2 8 Mpix f/1.9 5 Mpix f/2.2 7 Mpix f/2.2 8 Mpix f/1.9
akumulator 3300 mAh 3200 mAh 3000 mAh 3000 / 3500 mAh 3230 mAh 3300 mAh 3750 mAh 2600 mAh 1960 / 2900 mAh 3350 mAh
dual SIM tak, 2x nanoSM tak, hybrydowy tak / nie – zależne od wersji nie tak / nie – zależnie od wersji nie tak, hybrydowy tak, hybrydowy nie tak, 2x nanoSIM
NFC tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak
USB USB typu C USB typu C USB typu C USB typu C USB typu C USB typu C USB typu C USB typu C Lightning USB typu C
głośniki mono mono stereo mono stereo mono nieco oszukane stereo mono stereo stereo
3.5 mm jack audio tak tak nie tak tak tak tak nie nie nie
odporność nie nie IP67 IP68 IP65/IP68 IP68 i MIL-STD-810G nie nie IP67 nie
wymiary 152,7 x 74,7 x 7,25 mm 147,3 x 70,9 x 7,45 mm 153,9 x 75,9 x 7,9 mm 148,9 x 68,1 x 8 mm / 159,5 x 73,4 x 8,1 mm 156 x 77 x 7,9 mm 148,9 x 71,9 x 7,9 mm 153,5 x 74,2 x 6,98 mm 155,3 x 75,3 x 5,19 mm 138,3×67,1×7,1 / 158,2×77,9×7,3 mm 145,17 x 70,49 x 7,45 mm
waga 153 g 155 g 169 g 152 g / 173 g 195 g 163 g 165 g 136 g 138 / 188 g 168 g
cena 2125 zł (~499 euro) 2199 zł 3099 zł 3499 / 3999 zł 3199 zł od 2100 zł 2999 zł 2599 zł 3099 zł / 3699 zł 1999 zł (lub taniej z Chin)

I coś, na co czekacie chyba najbardziej, czyli porównanie flagowców w formie wideo. A tak naprawdę to typowy speed test, który pokazuje, jak szybko poszczególne modele radzą sobie z otwieraniem tego samego zestawu aplikacji (Chrome, aparat, przeglądarka zdjęć, Google Play, Twitter, Facebook, Swarm, Spotify, AnTuTu, Netflix, Instagram, kalendarz, YouTube, Adobe Photoshop Mix, Player, Asphalt 8) oraz ich trzymania w pamięci podręcznej.

Kolejne strony natomiast przynoszą analizę poszczególnych aspektów porównywanych smartfonów – zgodnie z poniższym spisem treści. Mam nadzieję, że ten materiał przypadnie Wam do gustu! Jeśli tak będzie – podajcie go, proszę, dalej na portalach społecznościowych. Niech trafi do jak największej grupy odbiorców!

Sporą część smartfonów do tego porównania dostarczył Komputronik, bez pomocy którego ten materiał by nie powstał – dzięki, chłopaki!

W ramach podziękowań odsyłamy do ofert na konkretne smartfony z niniejszego porównania:

Spis treści:

1. Porównanie parametrów. Speed test
2. Wzornictwo, jakość wykonania. Wyświetlacz. Działanie. Pamięć. Czas pracy
3. Czytnik linii papilarnych. Moduły łączności. Audio
4. Aparat
5. Dodatki. Podsumowanie

Komentarze

  • tig33r

    tl;dr ale mi6 najlepsze

  • Rafał

    Pomyłka w wadze. Sony Xperia XZ Premium vs LG G6. To XZ Premium waży 195.g.!

  • Rafał

    Sony XZ Premium.! Największy Najcięższy Najlepszy Najładniejszy!!!!

    • dareczq

      Też go chce. Na razie od 3 telefonów Sony, to pewnie będzie 4

      • Rafał

        Warty swoich pieniędzy naprawdę po Z2 i Z5 to naprawdę najlepszy fon od Sony. Ja uwielbiam wygląd Sony i na pewno następny też będzie Sony. Jedyna firma która idzie własną drogą i to mi sie podoba. W chromie jest zajebista pozdrawiam.

    • cherrz

      Największy i najcięższy może tak, do tego dodałbym najbrzydszy i usunął najlepszy, bo nie ma w nim nic najlepszego, bo chyba nie sądzisz, że ekran 4K którego nawet nie masz gdzie użyć, w menu i wszelkich czynnościach jest zwykłe Full HD. Przód wizualnie nie różni się od Z wydanej w 2013 roku.

      • dareczq

        hahaha… to najbardziej innowacyjny telefon w tym roku, ekran 4k hdr, filmy w 960kl/s, bo chyba nie powiesz mi, że wąskie ramki są czymś innowacyjnym. A co do wyglądu, to kwestia gustu, mi od kliku generacji odpowiada i dlatego nie kupuje nic innego.

        • cherrz

          Gdzie ten ekran wykorzystasz? A filmy w 960 klatkach są fajne, pobawiłbym się tym z godzinę.

          • dareczq

            netflix chociażby

        • stark2991

          Z tym 960fps to nie przesadzaj, bo tyle nagrywa przez 0.2 sekundy, jaka to innowacja? :) Interfejs FHD też nie jest innowacją.

  • Hubert

    Kasia, HTC U11 ma Androida 7.1.1

  • Marcin Poranapora

    Genialne porównanie! Teraz już wiem że moim następnym smartfonem będzie… S7 edge ;) – głównie przez baterię. Swoją drogą nie wiem czemu żadna firma nie wypuści flagowca, który będzie działał bez ładowarki przez 2 dni (ok jest lina S active samsunga ale ich dostępność poza US jest żadna).

    • stark2991

      Bateria w S7E starcza na tyle samo, co w tych modelach z porównania (6h SoT) ;) Chyba że właśnie o to Ci chodzi ;)

      • Marcin Poranapora

        W recenzjach widziałem że raczej w okolicach 8h, ale pewnie to też zależy od wielu czynników np czy ekran był w 2k czy 1080p.

        • stark2991

          Powiem Ci tak. Bateria w OP5 starcza ludziom (dane z forów) od 4 do 12h zabawy :) I weź tu wyciągnij jakieś wnioski :p
          Tak, S7E był chwalony za baterię, ale najczęściej widuję raporty o 5-7h SoT, z ukierunkowaniem w środek :)

          • Pan Rafał (r4ph4ell)

            Problemem był drenaż baterii na sofcie w wersji 4.5.6, w 4.5.7 naprawiono błąd

        • Paweł

          Mam S7 Edge 7,5 m-ca. Bateria po LTE to około 4,5 godziny, po WiFi nawet nie wiem :D

        • TenZły

          U mnie w S7 Edge najlepszym wynikiem było 7.5h SoT i jeszcze 20% baterii do wykorzystania. Nie były to jakoś mocno prądożerne aplikacje, bo: przeglądarka VIA, aplikacja Wykopu z czarnym motywem, trochę YT i Messengera Lite – to wszystko na LTE i z rozdzielczością HD. Generalnie mój SoT jest w przedziale 5.5 – 8h, w zależności co robię. Jeżeli chodzi dni z dala od ładowarki, to 1 – 4 dni. Takie czasy pracy miałem na sofcie G935FXXU1DQEF. Mam go od grudnia.

        • gość

          Długość SoT, zależy przede wszystkim od ustawienia jasności ekranu. Dlatego sugerowanie się tym parametrem jest strasznie złudne.

  • Hubert

    Samo porównanie-rewelacja!!!

  • stark2991

    O łał, ale żeście się napracowali :)
    Jeśli chodzi o sam speed test to największym przegranym jest.. Samsung. Nie wiedziałem że G6 ma UFS 2.0, Moto Z również taką ma, a S8 mimo sporo szybszej pamięci wlecze się na końcu stawki :) I to ze stratą dobrych kilkunastu procent. Wygrana OP5 to nie jest zaskoczenie, chociaż myślałem że będzie miał ciężko z Mi6, bo w niektórych testach szły łeb w łeb, no i MIUI 9 ma go ponoć przyspieszyć.
    Testy baterii pokazują że stawka jest raczej wyrównana, chociaż najlepszy wynik OP5 to jest lekko nietypowa sprawa :)
    Na temat aparatów się nie wypowiadam, bo się nie znam :P
    Odniosę się tylko do tego co w podsumowaniu – OP5, Mi6, no i może Honor 9 to są lekko nijakie i nudne smartfony, ale są wyraźnie tańsze niż reszta – i to jest ich mocna strona. Mi6 kosztuje połowę tego co S8, OP5 jest najdroższy, ale również najszybszy, a Honor jest u nas normalnie dostępny i oferuje sporo dobrego. O to właśnie chodzi :)

    • żeście = ja, no ale co tam, szczegół :P

      Wiesz, tak jak napisałam – w tym wszystkim chodzi o to, żeby każdy wybrał smartfon, który dla niego będzie idealny. Dla mnie Honor 9 odpada ze względu na problem z polaryzacją, a Mi 6 – choć super telefon – nie ma microSD, LTE B20 i 3.5 mm jacka audio, co dla mnie też ma znaczenie.

      W każdym modelu są jakieś wady – pytanie tylko, czy dla konkretnej osoby są to wady nie do przeskoczenia czy wprost przeciwnie ;)

      • Ris

        jeśli w smartphonie jest 64GB to karta jest zbędna, co innego LTE B20 to już można odczuć

        • Mi najbardziej brakuje 3.5 mm jacka – nigdy nie pamiętam o przejściówce. Nigdy ;)

          • Ris

            Przejściówka to jest jakiś koszmar, jakby słuchawki nie mogły mieć nowego złącza. Ja nie używam jacka od wielu lat, zdecydowanie wolę bluetooth.

          • też wolę Bluetooth, ale czasem te słuchawki się… rozładowują, zwłaszcza w długiej podróży ;)

          • em

            Jak ktoś chce gotowany mózg, używa długo mikrofal koło łba

          • wojciech wojtkowski

            Kasiu, załóż przejściówkę na słuchawki, zaklej taśmą klejącą. Jeśli nie zapomnisz słuchawek, nie zapomnisz przejściówki ;)

          • dobry patent :)

      • stark2991

        Ostatnie zdanie to równie dobrze mógł być mój komentarz :D Już parę razy coś podobnego pisałem.
        I mógłbym sypać przykładami w liczbach zatrważających :)
        W zestawieniu jest OP5 – czy to znaczy, że dostaliście egzemplarz na testy? Pytam z ciekawości, bo już wiem wszystko co chciałem wiedzieć i recenzja już mi nie jest niezbędna (co nie znaczy że nie przeczytam ;))
        Jedna rzecz jeszcze, ale to bardziej do was ludziska – takie porównania jak to wyżej są przydatne, ale nigdy nie powiedzą wszystkiego. Najwięcej informacji zawsze czeka na forach danego telefonu, gdzie aż roi się od posiadaczy – warto zaglądać i poznać te mniej oczywiste wady danego modelu :)

        • OP5 kupiłam z dobrą zniżką redaktorską (testówki dać nie chcieli) – recenzja niebawem.

          • cherrz

            Załatwiłabyś jeszcze jedną zniżkę redaktorską? Pozdrawiam, stały czytelnik :D

          • Niestety, tak to nie działa – już moim redaktorom się nie udało załatwić :(
            Ale zawsze mogę Ci sprzedać, jeśli osoba, która go wstępnie zabookowała, zrezygnuje :P

      • Michał Łyseńki

        Jeszcze takie pytanie z jakością audio na słuchawkach. OP5 odstaje jakoś bardzo od topowej trójki wymienionej w teście? Zastanawiam się czy różnica między nim a S8 czy G6 jest spora czy akceptowalna albo czy aż tak bardzo słyszalna dla słuchawkowego laika? DACa żadnego nie ma, komentarzy w Internecie jak kot napłakał i teraz co braść, co braść…

  • Ris

    Bardzo przydatne zestawienie :) Tabelkę daje się oglądać w całości bez przesuwania prawo/lewo. Marzy mi się zestawienie smartfonów najlepszych w którym to nie brało by się pod uwagę w ogóle robienia zdjęć, nagrywania filmów :)

  • cukru

    Ciekawe jak wiele osób po tym materiale stwierdzi, że tak w zasadzie nie ma po co wymieniać swojego dotychczasowego telefonu. Mimo ekranów z wąskimi ramkami, podwójnych aparatów, ściskanych krawędzi i slow motion nie ma w sumie nic przełomowego. Może poza Moto Modsami, ale chyba większość ich nie docenia. Jeszcze wyłapałem, że w podsumowaniu Xiaomi Mi6 ma lepszy tryb portretowy niż smartfony Xiaomi ;)

    • Ris

      Dochodzi po prostu znudzenie czymś co ma 1,5 roku ;)

    • co Huawei :D

    • Daniel

      Jak ktoś ma Moto G1 to z chęcią wymieni obecne urządzenie :P

      • cukru

        Pierwsza Motka G to był dobry smartfon… Tak długo się zastanawiałem czy ją kupić aż się zestarzała :D

        • daf

          Ja do tej pory nie spotkałem telefonu, którym mogę ją zastąpić. Gdzieś tam z tyłu głowy jest tylko S7…

        • Daniel

          Mam ja z 3 lata i jestem mega zadowolony. Prawda, potrafi czasami się zamyślić ale mimo wszystko działa dobrze :D Ale muszę już ją wymienić, bo po którymś spotkaniu z ziemią padły mi piksele i mam w rogu wielką czarna plamę, która jednego dnia jest większa a drugiego mniejsza :D

      • Kozdrobot

        Miałem moto g1 w wersji 1/8 gb. Sprzedałem ją szwagierce I ma do tej pory – jest zadowolona, a i bateria jeszcze daje rade hehehe. I ten ekranik piękny.. Coś wspaniałego. W porównaniu do mojego p9 lite wypada nawet lepiej.

    • stark2991

      Zawsze jest po coś wymieniać :) Czy to dla lepszego aparatu, czy dla baterii, czy dla większego ekranu, czy dla aktualizacji – zawsze można sobie jakiś powód wymyślić :)
      Inna sprawa, że rozwój na tyle zwolnił, że nawet 3-letnie urządzenia dają radę i aż tak mocno nie odstają. Na rewolucję przyjdzie nam chyba sporo poczekać

      • Rafał

        Zgadza się. Mam jeszcze Z2 i prawdę mówiąc daje radę. Fakt obciążona grzeje się ale ogólnie ok.! Jak na 3 lata to i tak super działa!

        • Ja mam iPhone 5 i gdyby mnie już troszkę rozmiar nie irytował (za malutki) to bym chętnie tylko baterię wymieniła i dalej śmigała ;) Wiem jedno na 100% jak kupię nowy telefon od Apple nie będę go aktualizowała.

      • Lucius Seneca

        Czy na przykład dla uwolnienia gotówki, której niewygodny nadmiar niektórzy odczuwają…

    • pantadeus

      W dobie dzisiejszych smartfonów widzę jedynie 3 powody dla wymiany telefonu na nowy:
      – niewymienna bateria zaczyna się kończyć
      – android z czasem się trochę zamula
      – telefony się zwyczajnie nudzą

      bo funkcjonalnie, odkąd smartfony robią zdjęcia na poziomie kompaktowych cyfrówek, nic się nie zmieniło od lat.

  • Andrzej

    Dobrze ze jest pytanie o najlepszy.. Bo myślę że najbardziej opłacalny to byłby inny wynik

  • Snap820

    A gdzie w HTC I S8 I XZ Premium. , wydajność LG ma procesor ubiegłoroczny

  • IPhone7 i stereo? Tam jest chyba mono o ile dobrze pamiętam.

    • ano ma stereo, ma – jeden głośnik na dolnej krawędzi, drugi – nad ekranem – i oba odtwarzają dźwięk

      • Rzeczywiście, coś takiego było :P

  • Sebas

    Hmm, ciężko wybrać coś fajnego. Przesiadłem się parę miesięcy temu z HTC 10 na LG G6. W LG bateria naprawdę na plus. Wkurza brak diody powiadomień oraz brak połączenia z samochodem z Android Auto. Aparat super ale zasięg GSM gorszy niż w HTC10. Odblokowywanie telefonu poprzez przycisk z tyłu to super rozwiązanie, palec sam trafia na przycisk.
    Od wczoraj używam Galaxy S8, różnicy wielkiej nie ma w stosunku do poprzednich telefonów. Trzeba naprawdę szukać powodów żeby wymienić zeszłoroczny model. Na plus na pewno bateria. S8 i G6 działają zdecydowanie dłużej niż używane wcześniej G5 I HTC 10.

  • Finrod

    Bardzo interesujące i mega rozbudowane porównanie!

    Co do speedtestu – pewne były dwie rzeczy:
    – OnePlus będzie najszybszy
    – Samsung klasycznie będzie wlókł się na końcu stawki. :P

    Patrząc też na taki przekrój flagowców można śmiało stwierdzić, że nie ma takiego jednego faworyta w tej stawce, żadna firma nie uciekła i nie wybija się ponadto co prezentuje konkurencja.
    Z jednej strony dla konsumenta to rewelacja – olbrzymi wybór urządzeń, naprawdę każdy coś dla siebie znajdzie.
    Ale z drugiej strony – widać, że wszyscy się nawzajem “pilnują” i każdy gra dość bezpiecznie. ;)

    • fafafaf

      xiaomi uciekło ceną:)
      za s8 można mieć 2 x mi6

  • Polaczek

    Czyli wychodzi na to, że różnorodność jest tak duża, że każdy znajdzie coś dla siebie. Pod warunkiem, że szuka czegoś <5". Jak ktoś chce coś bardziej poręcznego to jest w zasadzie skazany na iPhona, ewentualnie Xperie w wersji Compact.

  • Henryk

    Zabrakło porównania jakości prowadzonych rozmów telefonicznych: jak słychać rozmówcę, jak rozmówca nas słyszy, jak dobry jest zasięg w sieciach 4G/3G/2G, jak dobrze działa transmisja danych, na ile sygnał jest stabilny, czy telefon działa stabilnie, czy producent oferuje systematyczne aktualizacje, jak szybko je dostarcza i przez jaki okres czasu, jak dobry jest serwis danej marki itp.

  • M7Hunter

    Kasiu jestem pod wrażeniem Twojej pracy???, to dlatego na Królowej Chaosu nic się nie pojawiło ?.
    Mam kilka pytań:
    Dlaczego Xiaomi nie ukończył testu baterii?
    Co do czytników linii to najlepszym rozwiązaniem byłoby gdyby smartfon posiadał dwuklik wtedy czy smartfon leży czy w uchwycie samochodowym łatwo można go odblokować?, szkoda że tylko trzy modele posiadają tę funkcję.
    Szkoda ? że w sondzie nie można zagłosować na kilka smartfonów bo jak dla mnie to bardzo dobre zdjęcia robi P10 Plus, LG G6 i S8+.
    Dla mnie ten artykuł jest bardzo pomocny i dziękuję Tobie Kasiu jak i całej Twojej redakcji za przygotowanie jego.
    Ja wybierając smartfon patrzę na aparat, czytnik microSD, baterię, RAM+procek, oraz cenę.
    Bardzo pomocny artykuł???????????????????.

  • Pathfinder

    Pani Kasiu – świetne zestawienie, miło się czytało :)

    Bardzo mnie ciekawi – przy ocenie aparatu – czym się drodzy czytelnicy sugerowali głosując na S8+ uznając jego wyższość nad HTC U11… Czy może było to softwarowe wyostrzanie do granic absurdu (fot 6), czy może wyroby drzewo podobne na drugim planie (fot 12), czy też zaszumieniem wody w biały dzień przy dobrym oświetleniu (fot 7)? Przez S8+ oczywiście… Nie będę nawet wspominał o kolorystyce zdjęć, szumach w ciemnych partiach, czy ilości detali w drugim planie bo widać nie ma sensu wdawać się w dyskusję… Ani o zdjęciach nocnych – bo przecież w nocy się śpi a nie fotografuje…. prawda? :)

    PS. Nie hejtuję Samsungów – sam mam S7, miałem S4 i Note4 i zawsze byłem z nich zadowolony. Po prostu w tym roku (JAK DOTĄD – bo jeszcze będzie Notka8) się nie popisali za bardzo jeśli chodzi o fotografię mobilną …

    Pozdrawiam :)

  • Krzysztofsf

    Oprócz przekatnej ekranu nalezaloby w zestawieniach dodawac jego powierzchnię. Bez tego mylace jest porownanie modeli o roznych proporcjach.

  • Vallenrod

    Mimio duzej pracy wlozonej w napisanie tego artykulu (czyalem caly) to jednak jak wile tego typu porownan nie oddaje on calej prawdy o poszczegolnych urzadzeniach. Huawei przesyla poprawki tylko przez 18 miesiecy a Iphone przez 4lata no i jeszcze LG ze swoimi restartami i Oneplus z ciaglymi klopotami alblo oprogramowania albo podzespolow.
    Pani porownania powinno byc uzyte jako czesc rozeznania roznych modeli.

    • cukru

      P8Lite dostaje regularnie poprawki bezpieczeństwa, mam nadzieję że to nie będzie wyjątek u Huaweia.

      • Vallenrod

        Ja tez chcialbym b y bylo inaczej poniewaz biore pod uwage przy nastepnym zakupie Mate 10

  • Momos

    Wszystkie maja dobre bebechy ale cena OnePlus i jego mozliwosci bija na glowe reszte smartfonow. Taka prawda. Wygral w glosowaniu samsung ale spojrzcie na jego cene, o wadzie fabrycznej wyświetlacza czy komicznym ułożeniu czytnika linii nie wspomne.

    • Damian P.

      Część z tych telefonów też pewnie ma często jakieś wady fabryczne ale się o tym tak często nie mówi. Chociażby oneplus 5 i jego ekran zamontowany odwrotnie .

      No i cena oneplus 5 już nie jest najniższa, lecz nadal tylko i aż atrakcyjna. Huawei P10, LG G6 też kupisz bez problemu w Polsce za 2000 zł .

      • Daniel Poweska

        Ale g6 czy p10 są słabsze od op, i nic dziwnego, że tyle kosztują. A od kiedy sposób mocowania jest wadą fabryczną? Bo oni tego nie zrobili przez przypadek, tylko tak zaprojektowali i tak jest…

        • Damian P.

          Jest wadą fabryczną, powoduje to to tzw. jelly effect, w Oneplus 3 jest ten sam wyświetlacz i nie ma tego problemu.
          A czy G6 i P10 są gorsze? Zależy, można je dostać taniej, aparat moim zdaniem mają lepszy, ekrany również. Oneplus ma tylko I aż świetną wydajność (więcej RAMu I mocniejszy procesor w porównaniu do G6) + większe możliwości moderskie. Wszystkie smartfony flagowe teraz działają dobrze I nie ma to teraz aż tak dużego znaczenia dla większości użytkowników. Power userzy, komentujący i czytający dokładniejsze recenzje są tylko małym procentem.
          Większość osób kupujących patrzy na wygląd, wyświetlacz, aparat fotograficzny.

          Osobiście kibicuje Oneplus, sam miałem dość długo Oneplus One, Oneplus 3 kupiłem na premierę i mam do tej pory. Jednak widzę, że co raz mniej się starają. Obecnie przepis na flagowca dla nich to topowy SoC, konstrukcja/design zapożyczona że smartfonów grupy kapitałowej (OPPO) i więcej RAM uuuuu.

          Akcesoria nadal są drogie, zwłaszcza ładowarki, użytkownicy nadal nie mogą się doprosić np. PowerBanka z dash charge albo po prostu kolejnego flagowca z odpowiednio większą baterią 3600mah +.

          HTC w tym roku wszystkich zaskoczyło jakością aparatu w U11, może Oneplus w końcu nad tym popracuje.

          • Daniel Poweska

            Ale galaretka występuje tylko w niewielkim odsetku, a jak wystąpi, to wymieniają telefon na nowy wg znanych mi informacji

  • Krzysztof Dmytrów

    Świetny tekst ☺. Rzetelne porównanie. Żałuję że nie mam obecnie dużo czasu, bo jako statystyk chętnie bym zrobił klasyfikację telefonów za pomocą syntetycznego miernika rozwoju i wtedy tylko na podstawie samych parametrów i wyników testów wyjdzie który byłby najlepszy. Oczywiście nie byłyby brane takie rzeczy jak ocena wyglądu. Same suche liczby ☺.

  • Kornik

    Cenie ten portal za wiarygodność, aczkolwiek Pani katarzyna powinna zakupić sobie do testów monitor 32-34″ 4K, aby nie wprowadzać nieświadomie w błąd. Dopiero na dużym ekranie widać wszelkie niedoskonałości aparatór smartfonowych – w ostatnim czasie miałem do czynienia z Samsungiem Galaxy S8, HTC U11 oraz mam cały czas z Lumią 950 XL. O ile na małych monitorach można powiedzieć że zdjęcia wychodzą niemal identycznie i nie widać różnicy, to przy dużym monitorze widać już znaczną róznice między U11, Samsungiem S8 i L950 XL. Aparat w HTC jest zdecydowanie lepszy, a mówienie że Galaxy S8 ma dobry aparat to naprawdę wielki błąd. No chyba że nigdy nie zamierzamy wyświetlać tych zdjęć na dużym ekranie. Najlepszy aparat w smartfonie to ciągle Lumia 950 XL. Pozdrawiam.

    • noname

      a ty znowu o tym samym?

      • Kornik

        Wybacz, ale chcę przestrzec innych, którzy nabiorą się na “NAJLEPSZY” aparat w S8. Te zdjęcia wyglądają dobrze tylko do 24″, później jest porażka i mówienie w każdej recenzji, że S8 ma jeden z najlepszych aparatów, jeśli nie najlepszy to wprowadzanie w błąd – nie zawsze świadome. Ja wiem że są tutaj zdjęcia porównawcze i każdy może zdecydować samemu, ale uczulam na ten problem, bo ktoś mając piękne zdjęcia z wakacji może się później rozczarować gdy zmieni sobie monitor. Możesz powiedzieć że jestem haterem Samsunga, ale nic z tych rzeczy. Używałem wielu Samsungów i tylko S7 i S8 uważam za taką porażke. Nawet starszy S6 generuje o wiele przyjemniejsze dla oka zdjęcia, które można przyjemnie oglądać na większym monitorze. Obecnie nr. 1 jeśli chodzi o zdjęcia w Androidzie to U11. Trzeba pamiętać tylko że zdjęcia w nocy z tego aparatu nie są miarodajne – tryb auto mocno podbija iso, próbuje robić z nocy dzień i odbija się to na większych szumach. W trybie Pro nawet na ustawieniach auto zdjęcia wychodzą one o wiele lepsze. Prawdopodobnie HTC naprawi to z kolejną aktualizacją.

    • Grzegorz Kosowski

      No to dlaczego nie ma Lumii 950XL? To nie jest porównanie samych aparatów.

  • tmkwisniewski

    Fajne porównanie. Dzięki :)
    Takie uwagi: s8 i s8+ mają grafikę Mali-G71 MP20 nie MP2 co oznacza 20 rdzeni graficznych, Kirin 960 z huaweiów ma Mali-G71 MP8. Htc U11 ma głośniki stereo nie mono.

    • dzięki, nawet nie wiesz, jak mieni mi się w oczach od patrzenia na te wszystkie dane :)

    • stark2991

      U11 ma dwa głośniki, ale nie stereo. Górny gra bardziej wysokie tony, a dolny niskie – w głośnikach stereo grałyby lewy i prawy kanał osobno.

  • Pan Rafał (r4ph4ell)

    Małe sprostowanie, OnePlus 5 posiada wybudzanie podwójnym kliknięciem w ekran, a także Always-On-Display z jednoczesnym użyciem LED. Z ciekawych funkcji których brak w pozostałych smartfona jest funkcja “trybu czytania”.

    • stark2991

      OP5 posiada co najwyżej Ambient Display, a to zupełnie co innego

  • Konjo

    Raczej wygrał xiaomi bo najtanszy, i oferuje to samo co reszta ,1+5 oszukuje w benchmarkach

  • Samuraj

    Smartfon idealny nie istnieje bo nie ma idealnego człowieka pod którego miałby być on stworzony.
    Ja wybrałem P10 z następujących powodów:
    – kompaktowość
    – ergonomia
    – skaner linii papilarnych (najszybszy na świecie). Z niego w smartfonach go posiadających korzystamy najczęściej (100-200 x dziennie? ). Musi być nieskazitelny
    – możliwość wyłączenia belki z przyciskami i używania gestów za pomocą płytki czytnika linii papilarnych.
    Dostaję w prezencie albo jak kto woli, nie są mi odbierane 0.2″ ekranu.
    – dostępność u opów w dobrej cenie

  • Damian P.

    ‘Który ze smartfonów obsługuje wybudzanie ekranu podwójnym kliknięciem? Niestety, nie jest to standardem – oferuje to tylko Xiaomi Mi 6, HTC U11 oraz LG G6.’
    Oneplus 5 posiada taką opcję, możliwą do włączenia : ustawienia > gesty> stuknij dwukrotnie aby wybudzić .

    Całkiem dobre, obszerne porownanie. Jeszcze nie oddawałem głosu bo przeczytałem test na telefonie, a zdjęcia wolę przejrzeć na komputerze ;).

    Odnośnie tego USB DAC w przejściówce, przy podsumowaniu HTC U11, czy warto o tym wypominać ? Xiaomi MI6 I iPhone 7 też ma taką protezę w zestawie.

    • adam

      Wybudzanie podwójnym dotknięciem jest paskudne. Telefon w kieszeni co chwilę się wybudza od ruchu.

      • noname

        ciekawe jakim cudem sam… buhaha

  • Grzesiek

    Czyżby SGS8 zerwał z Bixbym i pozbył się dedykowanego klawisza? ? Druga strona ?

  • andi

    Kasiu, jak zwykle super materiał, jednak do tego porównnia zabrkło mi Iphone 7 Plus, skoro jest P10/P10 Plus to podobnie powinno byc z flagowcmi Appla. Niemniej fajne porownanie, które choc trochę pomoże w wybraniu wymarzonego smartphona. Moim typem “number one” jest Iphone 7 Plus, dla mnie sprzęt prawie kompletny i wreszcie zadowolony jestem z aparatu. Zastpił mi Galaxy S7 Edge. Niesamowicie szybki i bezbłednie reagujący na każdy mój gest w jego stronę :)

    • Nie miałam dostępu do Plusa… Uwierz, że i tak stanęłam na rzęsach, żeby zebrać te wszystkie modele w jednym miejscu i czasie

  • edi

    Chińscy “pogromcy” tym razem zawiedli. Może po obniżce ceny będą atrakcyjni.
    Przeceniony LG G6, szczególnie koreański z DAC i 64/128GB jest atrakcyjny.
    Topowi są najdrożsi, komu firma, rodzic kupi będzie mieć.

  • pantadeus

    Dobry Boże, przebrnąłem… Dobra robota. Tylko speedtest przewinąłem, bo mi się zakręciło w głowie od tego :)

  • tomasz87

    Z całym szacunkiem, ale pisanie w dziale: Wzornictwo, jakość wykonania, ergonomia o iPhone 7, że jest najgorszy to jakieś nieporozumienie. Wg mnie biorąc pod uwagę różne dostępne kolory oraz aluminiową jednolitą obudowę, wygodę trzymania telefonu w dłoni to raczej trochę niedorzeczne. Stawianie Galaxy S8 na 1 miejscu w tej kategorii z tandetną świecąca się ramką i tym znakomitym czytnikiem na pleckach – to lekkie nieporozumienie. (Użytkownik iP 7> S8 > XZ Premium > U11)

    • Kwestia gustu – na szczęście dyskusyjna, bo każdy ma swój ;)

    • Grzegorz Kosowski

      Miałeś S8 w ręku cały dzień. Chyba nie jest wręcz idealny. A co do czytnika to wiele telefonów ma z tyłu. Ja osobiście używam skanera tęczówki. Działa szybko i pewnie.

  • Łukasz Tkacz

    Iphone. Ze względu na system, jeśli chodzi o bebechy to już tak fajnie nie wypada.. Ale iOS jeszcze jest takim plusem, że jak dla mnie, traci to znaczenie.

  • @winmaciek

    1. Chrome na iPhone to jakieś nieporozumienie, lepiej chyba by było, gdyby użyć Safari.
    2. W iPhone nie ma specjalnej diody do powiadomień, ale można ustawić tak, by przy przychodzącym powiadomieniu migała ta od aparatu.
    3. W teście z jednej strony jest iPhone 7, a z drugiej w wielu tabelkach pojawiają się także dane dla plusa. IMHO ponieważ w teście są same inne telefony z >5″ ekranem, to model z plusem byłby chyba lepszym wyborem do porównania.
    4. iPhone jest dostępny w wersjach 32, 128 lub 256 GB. Nie ma wersji 64 GB (obecnie).

  • ZAT0R

    Czy Iphone 7 ze względu na swoją optymalizację i wsparcie od Apple będzie najlepszym wyborem jeśli szukam telefonu na kilka lat, 2/3/4 lata ?

    • dodo

      Jeśli o to chodzi to tak. Ale zawodzi gdzie indziej. Nic nie jest idealne.

  • Parrot Max

    Informuję że przeczytałem od deski do deski.

  • Wally_Bishop

    Brawo, bardzo fajny teścik. Jeżeli chodzi o SoT w iPhone 7 Plus to robiąc swoje pomiary wyszło mi 3.5h.
    Idealbym testem, który jest wspólnym dla wszyskich telefonów jest odtwarzanie filmu na Netflixie i pomiar zużycia baterii po 1 godzinie – tu się robi ciekawie :) Jedyne do czego mam mieszane uczucia to speed test, każdy telefon działa inaczej, ma animacje o innej prędkości i inne warunki pracy (no chyba, że tak samo skonfigurowane, zero działań w tle itp). Tak czy siak super teścik :) Więcej takich

    • stark2991

      Speed testy można robić na dwa sposoby – albo porównujemy jak telefony działają w ustawieniu fabrycznym, czyli animacje i inne rzeczy zostają, albo porównujemy czystą moc i wszystko wyłączamy :)

  • noname

    W tytule porównania czytamy “NASZE wielkie porównanie…” Kiedy to poniżej w komentarzu:
    Katarzyna Pura –> stark2991 • 1 dzień temu
    żeście = ja, no ale co tam, szczegół :P

    #królowa? #chaosu

    • Miałam napisać: “moje wielkie porównanie”? ;)

      • noname

        “Wielkie porównanie…”

        • Bez zaznaczenia, że jest “naszego = tabletowo” autorstwa ktoś mógłby pomyśleć, że to pusta tabelka. A jednak bardzo zależy mi, żeby ten wpis się rozszedł po sieci, bo – według mnie – lepszego porównania flagowców nie ma.

  • Athario

    Przebrnąłem przez cały bardzo dobry i interesujący materiał ;) . Osobiście wybrałem HTC U11. Ufam jakości wykonania, optymalizacji, trwałości w tej marce. Świetny aparat, głośniki stereo boomsound to jedne z wielu atutów tajawańskiego flagowca :) .

  • Cyr4x

    Jeżeli chodzi o aparat, to nie ma jednoznacznego wyboru.
    Samsung: Najlepszy bokeh przy liściach, drugi po Huawei P10 i P10 Plus w celności balansu bieli. Nie podobają mi się najciemniejsze fragmenty zdjęć w pomieszczeniach, taka ziarnistość.
    Huawei P10 i P10 Plus: Miażdżą konkurentów pod względem odwzorowania balansu bieli, zwłaszcza przy sztucznym świetle, co jest zasługą drugiego, czarno-białego obiektywu. Ogólnie rzecz biorąc zdjęcia cierpią na ziarnistość.
    LG G6: Zdecydowanie najlepsze odwzorowanie detali w dobrym, dziennym świetle na głównym aparacie i niezastąpiony szeroki kąt.
    HTC U11: Bezkonkurencyjne zdjęcia nocne. Nawet Samsungi z jasnym obiektywem wymiękają.
    To właściwie moja czwórka faworytów.

  • Miss Archange

    Bardzo dobre porównanie :)

  • Jakub JJ

    LG G6 zdjęcia były robione w trybie automatycznym? Jaka rodzielczość ? Format 4:3?
    Za nieporozumienie w tym telefonie uważam, że zdjęcia na cały ekran (16:9 mają 9,7 Mpix)

  • Piotrek

    Szkoda, że porównanie nie pojawi się pod koniec roku, bo jeszcze mógłby się tam znaleźć Note 8, może XZ1 Compact (wersji miniflagowca nie będzie innego odpowiednika u pozostałych producentów) i Moto Z2 oraz iPhone 8, gdyż Zetka i iPhone 7 to przecież flagowce, ale z 2016 roku.

    • dodo

      Można by te z poczekać do MWC i tak bez końca. :/

  • Michal Sobocinski

    Szkoda tylko, że taki drogi.

  • maxprzemo

    @katarzyna_pura:disqus
    Świetne zestawienie. Zdecydowanie najlepsze ze wszystkich Polskich portali technologicznych :)

  • Brujo

    Pani Kasiu, Moto Z śmiga już na 7.1.1, a na filmiku w tabelce czasów w drugiej rundzie ma czas 2,22, a nie 2,32 (tyle z czepialstwa, w filmu już raczej nie dasz rady zedytować) ? Ale test ogółem świetny, pewnego rodzaju innowacja, bo nikt inny nie porównuje na raz więcej niż 3 urządzeń, bardzo przyjemnie się czytało i oglądało, rzetelnie zrobione ?

    • wiem właśnie – zauważyłam za późno i już nie było jak edytować :(

  • olg

    LOL ale to kosztowało pracy szacunek p.Kasiu

    • Pracy, ale przede wszystkim czasu. Czas, czas, czas…
      Wielkie dzięki!

  • Bartekst17

    Przeczytałem.

    Jako użytkownik s8 dostrzegam dwa błędy/braki – dodatkowe przyciski bixby w s8/s8+ i aktywny skaner lini papilarnych.
    W s8+ sciagam przeauwajac po nim belkę z góry.

    Recenzja/artykuł świetny ?
    Dobrze się czyta.

  • Snap820

    Huawei i super wydajność , pozdrowienia z podłogi xD

    • obejrzyj wideo i skomentuj raz jeszcze

      • Snap820

        Jak działają flagowce Huawei po roku ? Bo mój średniak P9 Lite się laguje po roku , i nakładka mi nie odpowiada za bardzo

        • Słowo klucz: “średniak” :)

          • Snap820

            Mój budżetowiec Sony M2 po roku nie lagował się tak hmm… jaki telefon polecasz bo w październiku będę brał tak do 1400 ?

          • zadaj to pytanie bliżej października – do tego czasu ceny się mogą znacznie zmenić

          • Snap820

            Ok dzięki

        • PLTSHUNTER

          P9 po roku ledwo ledwo już działa, a niedawno był w serwisie na wymianie baterii, wyświetlacza i w zwziązku z tym formacie.
          Szału ni ma, kiriny nie są wydajne

          • Snap820

            Mi P9 Lite po 10 miesiącach też ledwo działa , u mnie w rodzinie teraz wszyscy się żucili na Huawei , zobaczę po roku xD

  • The Truth

    Celowo takie wałki? W 3:14 na OnePlus 5, wychodzisz z apek szybciej, a w Asphalt nie włączasz Resume, gdzie na iPhonie też wchodzi do tego samego menu co na OnePlus 5, tylko po przywróceniu gry klikasz jeszcze w Resume, patrzysz jak auto jedzie i dopiero próbujesz (nawet nie wychodzisz za pierwszym razem) wyjść do menu.

    • Nie widzę, żebym na OP5 wychodziła szybciej z apek – czekam aż się wszystko załaduje i wychodzę. Patrząc dokładne – masz rację, nigdzie nie wciskałam Resume, na iPhonie musiałam się po prostu pomylić. Co oznacza ni mniej ni więcej, co potrzebę odjęcia od wyniku 3-4 sekund. Dalej to nic nie zmienia, dalej iPhone jest trzeci, albo ex aequo z Huawei P10 Plus.

  • The Truth

    Może po prostu bardziej rzetelnie wykonajcie test, a nie usuwajcie komentarze:
    https://uploads.disquscdn.com/images/794039b3f9e9722b94dae2833fbb99134cc670b0748bda1dd6c608a45d6a8561.png
    I jeszcze borykałaś się z powiadomieniami przy Asphalcie na iPhonie.

    A jeszcze całość jest dodatkowo biased, gdyż używałaś Chroma, który Bóg wie ile był zamrożony z waszą zakładką, gdzie Chrome jest traktowany jak zwykły third party app a nie zwykła przeglądarka. Nie rozumiem dlaczego Safari nie mogło zostać użyte:
    https://uploads.disquscdn.com/images/a515861539a6c2fde5d383a8850255ca607cc222724916ebbb8db4f39fc22467.png
    Widać że Chrome dopiero przywracany jest do życia z bycia zamkniętym, a to nie jest systemowa przeglądarka jak w przypadku Androida.

    Na koniec jeszcze się borykałaś z trafieniem w ikonkę Stop, i chciałaś na zakończenie kliknąć Rundę.
    https://uploads.disquscdn.com/images/8aa2a5072d898f36bc325a8e88a21e4129ca69b52d2d3648c13bb7f575405d4b.png

    Aż tak się boisz krytyki? To kłamstwa czy jak? Tylko na iPhonie uruchomiłaś Resume w Ashpalcie i czekałaś na wznowienie.

    • The Truth, to samo możesz mi zarzucić przy okazji każdego z pozostałych 10 smartfonów, na których odpalałam te same aplikacje. Jeśli celowo chcesz udowodnić, że gdzieś coś zostało przygotowane nierzetelnie – jasne, znajdziesz to, bo robisz wszystko, by udowodnić swoją tezę.

      Dla mnie EOT.

      • The Truth

        Mimo wszystko, mam nadzieje, że weźmiecie uwagi na przyszłość a taka odpowiedź jest chyba lepsza niż usuwanie 3 razy komentarza ;)

        • Po prostu irytuje mnie strasznie, gdy ktoś doszukuje się ideologii tam, gdzie jej nie ma. Serio.

          Zwłaszcza, że to nie jest materiał, na którego przygotowanie poświęciłam chwilę. A samo nagrywanie wideo w przypadku każdego modelu trwało wieki, bo a to się aplikacja nie otworzyła i trzeba było to robić od nowa, a to się coś zawiesiło, a to użyłam za mało siły, żeby ekran zareagował – i trzeba było usuwać apki z pamięci podręcznej, nagrywać od początku – i tak w kółko, dopóki nie uzyskałam odpowiedniego efektu.

          Przepraszam, ale na moim miejscu reagowałbyś na tego typu komentarze dokładnie tak samo, jak ja.

  • marcus1212

    Bez czytania zgaduję, S8?

  • Kasiu, utwierdziłaś mnie w przekonaniu, że Galaxy S8 po którego jadę we wtorek to trafny wybór.

    • Amek

      Ale kupiłeś G6. Co odwiodło cię od Samsunga jeśli można spytać?

      • Cóż. Zagięte rogi mi nie odpowiadają, a szerokokątny obiektyw to była kropka nad i. No i cena, wyrwałem za 1700 nówkę G6.

        • Michał Rozparzyński

          Mateusz, i jak po 2 miesiacach posiadania LG? polecasz? nie jest zbyt wolny?

  • D.

    Niby Samsung najlepszy i może nie dziwi mnie to za bardzo ale jakoś nie mogę się przekonać do tej marki. Wręcz jak słyszę Samsung to aż mi slabo :D w ostatnim czasie byłem przed wyborem nowego smartfona i mój wybór padł na p10. Wyboru nie żałuję bo raz jak nasz ukochana Pani redaktor wspomniała nie ma smartfonu idealnego i każdy ma jakieś wady a dwa to kwestia indywidualnego upodobania (tak jak mówię dla wielu S8 to smartfon prawie idealny a mnie się nie podoba plus jest to Samsung Galaxy :D). Kasiu, siostro z jednego miasta bardzo dziękuję Ci za pracę jaką wlozylas w to zestawienie. Świetna robota!

    • Dziękuję D(arek,amian,ominik?) ;)

      • D.

        Pytanie wymaga odpowiedzi – Damian ;)

  • Grzegorz Kosowski

    Pani Kasiu co do Galaxy s8 to powinna pami dodać że s8 jako jedyny ma stację dex z której pomocą możemy w łatwy sposób przekształcić go w komputer stacjonarny. Oraz w zestawie pożądane słuchawki AKG. Ładowaniem indukcyjne oraz pełne wsparcie Samsunga. Co do testu z szybkością uruchamiania aplikacji to nie ma to przełożenia na żeczywistość. Dziękuję za porównanie. Dobrze wykonana praca.

    • Damian P.

      Faktycznie można było wspomnieć o dex ale nie sądzę aby choć mała część osób była tym zaintersowana, jeśli dobrze pamiętam to Motorola ze dwa lata temu sprzedawała swoje smartfony z taka opcją i też się nie przyjęło.
      Asystent bixby bardziej przeszkadza niż pomaga, zwłaszcza że asystent google jest lepszy. Obsługa Bluetooth 5.0 na razie nie jest możliwa bo najzwyczajniej obecna wersja androida go nie wspiera, nie mówiąc już o słuchawkach czy głośnikach posiadających Bluetooth 5.0.

      • Generalnie przy okazji Samsunga mogłabym wspomnieć o całym ekosystemie urządzeń, których S8 jest sercem – bo przecież to nie kręci się wyłącznie wokół DeX, ale też VR, Gear 360, etc. ;)

      • Grzegorz Kosowski

        Damian P nie zgodzę się z tobą. Dex działa na s8 wspaniałe to potwierdzają wszystkie testy to nie Motorola. I nie prawdą jest że system nie wspiera Bluetooth 5.0 i obsługa dwóch par np. słuchawek itp. działa. Sam to sprawdzałem. Co do asystenta bixby to jest cały czas rozwijany a dziś zmartwiona nie kupujcie na rok. Niektórzy nie roztają się nawet 5 lat. Po coś są te aktualizacje.

  • Mateusz Zalewski

    Bardzo profesjonalne porównanie, jakich mało w Polskim Internecie. Fajnie, że robicie też takie dokładne materiały na temat wielu telefonów, które naprawdę jest pomocne. Trzymajcie tak dalej bo robicie świetną robotę.

  • Michał Łyseńki

    Jeszcze takie pytanie z jakością audio na słuchawkach. OP5 odstaje jakoś bardzo od topowej trójki wymienionej w teście? Zastanawiam się czy różnica między nim a S8 czy G6 jest spora czy akceptowalna albo czy aż tak bardzo słyszalna dla słuchawkowego laika?

  • as007

    Coś nie widzę flagowca od ZTE, czyli ZTE Axon 7. Naprawdę bardzo fajny sprzęt za niewielkie pieniądze.

  • Tomasz Bielak

    W ostatnim czasie rozważałem kupno nowego telefonu i sporo czytałem na temat każdego z flagowców. Mój wybór ostatecznie padł na LG G6, a decydującym kryterium była odporność na upadki.
    W grę wchodził oczywiście też Samsung S8. Zrezygnowałem, bo wydał mi się strasznie nieodporny na uszkodzenia w porównaniu do chociażby G6. Nie jest sztuką kupić telefon za 3 kafle a potem płacz bo po pierwszym lepszym upadku poleci przednia lub tylna tafla szkła. Ktoś może powiedzieć, że dotyczy to wszystkich telefonów, ale takie LG G6 można zabezpieczyć dodatkowym szkłem hartowanym, a telefonu z zagiętym ekranem niestety nie.
    Bardzo zastanawiałem się nad Oneplusem 5, ale nie ma on wodoodporności a i aparat podobno nie jest taki fantastyczny jak opisują go twórcy.
    Dlaczego więc wybrałem LG? G6 jest chyba najlepszym wyborem jeśli chodzi o stosunek jakość/cena. Odnosząc się co całej reszty flagowców (pomijając w/w S8 i OP5) to są albo znacznie droższe (HTC U11, Xperia..) albo mają gorsze parametry od LG (cała reszta).
    Interesował mnie tylko telefon z Androidem, więc Iphona nie brałem w ogóle pod uwagę.

    • TenZły
    • Daniel Grabowski

      Charaszo

    • Grzegorz Kosowski

      Na S8 również możesz bez problemu kupić szkło 3d na ekran ale ważniejsza jest ochrona na plecaki. Nie lepiej kupić zamykane etui i po problemie. Czasem warto w internet poszukać. Tym bardziej że obecnie S8 sporo potaniały.

      • Tomasz Bielak

        Tak, jest pełno szkieł 3D, ale słyszałem o nich (nawet o tych droższych) negatywne opinie. Po prostu te zagięcia się odklejają, wchodzi pod nie brud itd.
        Nie powiem, bo bardzo miałem ochotę na S8, szczególnie, że tak jak mówisz bardzo potaniał w ostatnim czasie. Było jednak kilka rzeczy, które zdyskwalifikowały ten telefon…
        P.S. Zamykane etui odpadało w moim przypadku.

        • Grzegorz Kosowski

          Wkrótce pojawi się S8 Active ale jeszcze nie wiadomo kiedy i jak będzie z ceną.

      • jendrush

        Te zagięte szkła nie przyklejają się po całości, tak jak te standardowe. Nie widziałem jeszcze takiego, które trzymałoby się na zasadzie kleju na krawędziach, to jest dziadostwo. Jeżeli jest inaczej to proszę o namiary bo chciał bym szkło na cały ekran(nawet tylko 2.5d bo mam S7 flat).

  • Jan Kwiatkowski

    Trochę mały odzew jak na tak duży i ciekawy artykuł. Brawa za pracowitość i szacunek za czas poświęcony na przeprowadzenie testów.
    Mam tylko jedno “ale”: Moto Z to flagowiec 2017??? Nie Moto Z2?

    • Moto Z2 nie ma – jest Moto Z2 Play, a to zdecydowanie nie jest flagowiec. Ale nie wyobrażałam sobie, by w tym porównaniu nie było Moto Z ze względu na moduły. Podobnie jak iPhone’a 7 ;)

      A, też bym chciała, żeby ten artykuł poszedł w świat, ale… no to już nie tylko ode mnie zależy.

      • Jan Kwiatkowski

        Nie uważasz jednak, że porównanie flagowca z 2016 roku jakim jest Moto Z z Galaxy 8 jest trochę niesprawiedliwe?

        • To samo pytanie możesz zadać w kontekście iPhone’a 7 – i odpowiedź będzie taka sama: nie.

  • Robert M

    W Samsungu wiele rzeczy działało zanim Android dostał to “zaszyte” w systemie. Chociażby praca z podzielonymi oknami.

    • Damian P.

      To prawda, chyba było już dostępne w Note 2. Tylko wiele funkcji było mocno niedopracowanych I użytkownik był beta testerem. Np. Svoice, sterowanie wzrokiem w Galaxy s4 i pewnie znalazłoby się wiele innych.

      • Robert M

        W SIII miałem.

        • Damian P.

          Też miałem w S3 ale dopiero po jakiejś aktualizacji :).

          • Robert M

            Przy andku 4.3.

  • gdzei lumia 950 xl?

    • w 2015 roku

      • TomekZ

        …dwa lata później to nadal kawał dobrego sprzętu, zwłaszcza aparat wymiata.

        • jasne, ale umieszczanie go w tym zestawieniu by było mało śmiesznym żartem z mojej strony

          • Marek

            Trochę odkopię kotleta, ale 950 posiada większość z “innowacji” w tych nowych telefonach :)
            Nie mniej, odpadła by już na pierwszej stronie, bo nie ma połowy z tych appek :)

    • Kordal

      Mówisz serio czy żartujesz? xD

  • Esca

    Kasiu-w przypadku HTC U11 to wersja sklepowa ma dual SIM, a wersja od operatora go nie ma. Ot taka mała różnica, bo HTC nie byłoby sobą gdyby czegoś nie wymyśliło (czytaj:zeszłoroczne lifestyle).

  • Grzegorz Kosowski

    Pani Kasiu znam osoby które telefonu nie zmieniali już od ponad 6,7 lat fakt jest taki że używają je raczej do dzwonienia ale to była inna technologia. Obecni smartfony (flagowce) są owiele lepiej dopracowane. Baterie to nie są te z przed 5 lat i nie ulegają takiej degradacji jak kiedyś. Procesory są wykonane w mniejszej technologii 10nm. W dodatku systemy operacyjne działają sprawniej niż kiedykolwiek. To już nie są smartfony tylko komputery o ogromnej mocy obliczeniowej i się tak szybko nie stażeją. Takie modele jak galaxy s5 już tak mocno nie odstaje i jest wciąż użytecznym smartfonem. Co do dex też się nie zgodzę. Po pierwsze wystarczy telewizor z HDMI do tego mini klawiatura i mini myszka. Cały zestaw będzie lżejszy i ppręczniejszy niż laptop. W dodatku wszystkie dane mamy przy sobie bez przenoszenia plików od razu i możemy rozpocząć pracę. Co do dual bluetooth to jeśli tak to jeszcze bardziej wszystko przemawia na plus Samsung. Fajnie że taka firma dodaje coś od siebie które nie ma konkuręcja. Brawo Samsung. Znów konkuręcja musi cię gonić.

    • Pawel

      Fanboy czy pracownik szajsunga?

      • Grzegorz Kosowski

        Nie jestem żadnym fanbojem Samsunga ale zawsze chwaliłem to co dobre. A S8 do tych dobrych należy. S8 to już więcej niż zwykły smartfon i po prostu inne modele odstają. Teraz nie tylko liczy się szybkość i niezawodność. Są osoby które nie chcą mieć nudnego kwadratowego telefonu tylko coś więcej i tyle. Reszta modeli są moim zdaniem do siebie podobne. Ten ma to i tamten ma to. Różnica jedynie minimalne w prędkości.

  • Mając możliwość wyboru nowego telefonu dla siebie spośród niemal całego wymienionego towarzystwa, wybrałem Xperię i wyboru nie żałuję. Galaxy S8+ miałem w swoich rękach przy okazji testowania DeX, ale pomimo tego, że to naprawdę dobry sprzęt, to jednak nie przekonał mnie do siebie.

    Pozdrawiam całą Redakcję i czytelników :)

  • Miki Patynowski

    Przeczytałem całe ! Fajne porównanie.
    Miałem co poczytać xD

  • Sebastian Gluza

    Super! Od tygodnia drapie się po głowie jaki telefon wybrać i bardzo mi pomogłaś z tą decyzją. HTC U11 lub LG G6 ze względu na CENĘ/APARAT. Dzięki!

  • Radek Grzanka (rokoski)

    Przeglądając dokładnie możliwości telefonów w rankingu zdecydowałem że wybiorę one plus 5. Zwróciłem natomiast uwagę że nie ma wodoodporności która dla mnie jest ważna. Który telefon jest najbliższy do OP5 i ma ip68? Który z tych w tej tabeli?
    Dzięki pzdr.

  • Bogdan Barańczuk

    Ciekaw jestem, jak system ściskania w HTC zachowa się w uchwycie samochodowym.

  • Artur

    Praca wykonana oceniam bardzo wysoko, zapoznałem się z całością chociaż specjalistyczne porównania odpuściłem bo nie znam sie na tych klockach. . Przyznać trzeba, że wszystkie są na zbliżonym poziomie technologicznym, Różnice do wychwycenia tylko przez osoby które są w tym na co dzień, dla zwykłego użytkownika jakim jestem są nie do wychwycenia. Mam tylko małą uwagę do opracowania ale jest to moja indywidualna ocena i nie wiem czy powinna być poruszana to zabezpieczenie posiadanych danych. Byc może wymaga to odrębnego testu. Jeśli chodzi o wybór to U11, galaxy s8, iphone 7+, xperia xz premium. Pozdrawiam.

  • krzychud

    HTC U11 – mój egzemplarz padł po 3 tygodniach. Najpierw przestały działać czujniki EdgeSense, potem przestał się ładować, po kilku dniach padł całkowicie. Jedyny autoryzowany serwis HTC (wystarczy o nich poczytać opinie) nie uznał gwarancji, więc wycena na ponad 1700zł. Co do jego wodoszczelności mam pewne obawy, że jest tylko na papierze. Mój się mocno zapocił podczas lekkiego deszczu i stąd mogły zacząć się w/w problemy.
    To mój pierwszy i ostatni produkt HTC. Dziękuję za takiego flagowca, który nie spełnia norm określonych przez samego producenta.

    • DaemonKazoom

      To pewnie musiał być Stary Dobry Regenersis, Jak to się stało że żaden z tych firm które obsługują nie dało im po pysku?

      • krzychud

        Strzał w 10 ! Zawilgocił się a tu cytat z instrukcji pobranej ze strony HTC :
        “Opłukiwanie
        1. Przed opłukaniem należy upewnić się, że gniazdo karty nano SIM/microSD jest dokładnie
        zakryte i zamknięte. Patrz część Karta nano SIM na stronie 21 i Karta pamięci na stronie 23.
        2. Telefon należy opłukać świeżą wodą. Telefon można opłukać tylko ręcznie. Nie wolno
        używać szczotek ani gąbek.
        Podczas opłukiwania nie należy dociskać tacy, aby wokół gniazda kart nie powstały szczeliny,
        przez które do telefonu mogłaby dostać się woda.”

  • Anna

    Czemu w tescie baterii nie ma Iphone?

  • fafafa

    Czyli mi6 za 2000 zł jest prawie tak samo dobry jak s8 lub iphone.

  • Michał Ad

    LG G6 za 1600 ( był ostatnio) jest bez konkurencji. A jak ktoś ma dużo kasy to Note 8

  • Dudi77

    Czemu w zestawieniu nie znalazl sie tez ZTE Nubia Z11 w np. najmocniejszej wersji 6 GB RAM i 128 GB ROM, Snapdragon 820? Mial co prawda premiere w 2016 roku, ale do PL trafil w 2017 r.

Komputronik Dell Gaming
Elastyczny Hosting dostarcza dhosting.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona