Ważne

Co piąty smartfon kupiony w Polsce to Huawei

Jeszcze nie tak dawno smartfony Huawei nie cieszyły się w Polsce zbyt dużą popularnością. Nic dziwnego – klienci nie byli zbyt łaskawie nastawieni do wszelkich propozycji rodem z Państwa Środka, a one same też nie zachęcały zarówno wyglądem, jak i jakością wykonania. To jednak w ostatnim czasie uległo zmianie, głównie za sprawą tego, że chińskie marki wzięły się do roboty i zaczęły oferować w niczym nie gorsze od bardziej „markowych” konkurentów urządzenia. W przypadku Huawei opłaciło się to bardzo – obecnie może pochwalić się on już blisko 20% udziałami w Polsce.

Chińczycy w pierwszym kwartale sprzedali 28,3 miliony smartfonów, co jest aż o 64% lepszym wynikiem niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Warto zaznaczyć, że w pierwszym trzymestrze 2016 roku segment ten „skurczył” się o 3%, a mimo to Huawei udało się uzyskać tak dobre wyniki.

Biorąc pod uwagę poszczególne kraje w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i Skandynawii, wzrosty (względem Q1 2015) są naprawdę imponujące. W Danii wyniósł on 118%, w Czechach 124%, w Grecji 214%, w Rumunii 252%, w Szwecji 435%, a w Finlandii 512%. Prawdziwymi rekordzistami okazały się Polska (833%) oraz Austria (1144%).

W pierwszych trzech miesiącach 2016 roku Huawei dostarczył na rynek 44% więcej urządzeń niż w Q1 2015, natomiast sprzedaż w tym okresie wzrosła o 61%. Dzięki temu chiński koncern może pochwalić się 8,5% udziałem w globalnym rynku (rok temu było to 5%).

Zauważono również, że smartfony z wyświetlaczami 5 i 5,5 cala cieszą się stale rosnącą popularnością – w pierwszym kwartale 2016 roku w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i Skandynawii ich udział wynosił aż 44% (w porównaniu do 22% w Q1 2015). Dlatego też Huawei zamierza skupić się na tym przedziale i wypuszczać na rynek przede wszystkim urządzenia ze średniej i wyższej półki cenowej.

Zobacz również:

Źródło: Huawei przez Telix

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Pawel

    44% pomiędzy 5 a 5,5 cala to zaskakująco mało. Właściwie to firma oferuje tylko 5 modeli o innych przekątnych które teoretycznie powinny być mocno niszowe (Nexus 6P, P8 Max oraz Mate 8) lub są już stare i należą do najniższej półki cenowej (Y3 oraz Y5) :( To by sugerowało że to najtańsze modele są najpopularniejsze a nie rozwijane „średnia i wyższa” półka :(

    • Najpopularniejszym modelem Huawei w zeszłym roku był P8 Lite, ale wszystkie Y sprzedawały się też dobrze, bo… za złotówkę dostępne w abo u operatorów.

  • Konrad Uroda-Darłak

    Fakt, ostatnimi czasy dość często można spotkać posiadacza smartphona od Huawei :P

  • Flisak

    5 i 5,5 cała są najpopularniejsze, bo producenci robią najwięcej takich modeli. Niestety odpuszczają mocno segment poniżej 5 cali, mimo że s7 z ekranem 4,5 cala byłby takim samym hitem.

  • ha. on demand

    Masakra, Biedni Polacy – jak nie galaxy ACE, jak nie bieda lumie, to jakieś Hujajwej. Wszystkie siebie warte, czyli elektrośmieci.

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona