Ważne

W Q4 2015 Microsoft sprzedał tylko 4,5 miliona Lumii

Nie musieliśmy długo czekać na to, aż kolejna marka zakomunikuje światu swoje wyniki finansowe za czwarty kwartał. Jak (zabrzmi to nieskromnie) słusznie zauważyłem, dotychczas informowano nas o bardziej (Apple) lub mniej (Samsung) spektakularnych osiągnięciach, lecz w końcu musiał nadejść i taki czas, że ktoś nie będzie miał tylu powodów do radości. Tym pierwszym „gorszym” jest Microsoft.

Gigant z Redmond w czwartym kwartale uzyskał dochód netto w kwocie 6,3 miliarda dolarów, przy przychodach w wysokości 25,7 miliarda dolarów. Mimo że jest to o 440 milionów dolarów mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej (26,14 miliarda dolarów), to i tak więcej (o dokładnie) tyle samo niż spodziewali się analitycy z Wall Street (25,26 miliarda dolarów).

Podsumowano również sprzedaż smartfonów z serii Lumia i okazało się, że przez trzy ostatnie miesiące 2015 roku do rąk klientów trafiło ich zaledwie 4,5 miliona, co jest aż o 49% gorszym wynikiem od tego, jaki udało się uzyskać w analogicznym okresie rok wcześniej, czyli 10,5 miliona egzemplarzy. Najwyraźniej najnowsze, flagowe Lumie 950 oraz 950 XL nie spełniły pokładanych w nich nadziei i sięgnęło po nie dużo mniej użytkowników niż zakładano. Nieco lepiej mogła sobie radzić budżetowa Lumia 550, mimo że okazała się – nie bójmy się użyć tego określenie – niedokończonym bublem.

Na szczęście (dla Microsoftu) inne działy radzą sobie dużo lepiej. Seria Surface zapewniła przychody w wysokości 1,35 miliarda dolarów, co jest o 29% lepszym wynikiem od uzyskanego rok wcześniej. Amerykanie twierdzą, że to zasługa świetnie sprzedających się Surface Pro 4 oraz Surface Booka, chociaż wcześniej twierdzili, że nie cieszą się oczekiwanym powodzeniem wśród klientów.

Microsoft przekazał również informacje o tym, że miesięcznie Xbox Live rejestruje 48 milionów aktywnych użytkowników (wzrost o 30% względem poprzedniego roku), Windows 10 zainstalowany jest już na 200 milionach urządzeń, a Office 365 ma 20,6 milionów subskrybentów (co przełożyło się na 70% wzrost przychodów z tej usługi).

Źródło: Microsoft przez Pocket-link

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Pawel

    „Podsumowano również sprzedaż smartfonów z serii Lumia i okazało się, że przez trzy ostatnie miesiące 2015 roku do rąk klientów trafiło ich zaledwie 4,5 miliona, co jest aż o 49% gorszym wynikiem od tego, jaki udało się uzyskać w analogicznym okresie rok wcześniej, czyli 10,5 miliona egzemplarzy.” Yyy… nie? Gorszym o 57% albo pomyliliście sprzedaże.

    • DanSlenders

      Spadek przychodu ze spadkiem sprzedaży

  • valdi71

    A czego się było spodziewać jeśli się wypuszcza „flagowca” o nie całkiem świetnych parametrach za cenę średniej jakości laptopa i do tego budżetówkę której nikt nie chce bo to tania i słaba „słuchawka” ?
    Z całą pewnością jakby się pojawił większy wybór „słuchawek” z Windą, coś ze średniej półki… stabilniejszy W10 dla nowych i starych modeli Lumii…wówczas wynik byłby o co najmniej 100% lepszy, a tak to dogorywają dziadki i babcie z MS ze swoimi „kotlecikami”…Szkoda bo miałem chrapkę na jakąś 840-tkę czy 840-tkę…Szkoda…

  • dd@dd.yy

    Szkoda , bo system jest świetny!

    • Joorre

      Dokładnie!

Przeczytaj następny wpis

Samsung Galaxy J7 (2016) ma zaoferować baterię o pojemności aż 4300 mAh

Snapdragon 617, aparaty 13 i 5 Mpix, ekran Full HD Super AMOLED

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona