Ważne

Surface Pro 4 i Surface Book sprzedają się nieco poniżej oczekiwań, ale Microsoft liczy na świetne wyniki w Q1 2016

Surface Pro 4 i Surface Book to dwie świetne hybrydy, które jednak nie są dla każdego. Najlepiej wykorzystają ich potencjał zaawansowani użytkownicy, używając ich przede wszystkim do pracy i tworzenia różnych treści, a nie głównie czy wręcz wyłącznie do ich konsumowania. Od premiery obu urządzeń minęły już ponad dwa miesiące – na razie wyniki sprzedażowe nie zachwycają, lecz Microsoft liczy, że Q1 2016 będzie pod tym względem o wiele lepszy.

Źródła podają, że producent zmniejszył zamówienia na procesory od Intela, odpowiadające za pracę Surface Pro 4 i Surface Book. Na początek przyszłego roku przesunięto również dostawy innych komponentów i podzespołów. Pegatron Technology, odpowiedzialne za składanie obu hybryd, ma też w międzyczasie ulepszać swoje fabryki, aby poprawić wydajność produkcji.

Microsoft zakłada, że w Q1 2016 sprzeda około 200 tysięcy sztuk Surface Pro 4 i ponad sto tysięcy egzemplarzy Surface Book. Są to dość śmiałe prognozy, z uwagi, że czas ten nie jest najlepszy dla producentów i wielu z nich dużo ostrożniej podchodzi do swoich przewidywań. „Gorący” okres kończy się bowiem razem ze styczniem i poświątecznymi wyprzedażami, a kolejne dwa miesiące, czyli luty i marzec, są „przeciętne” pod względem wyników sprzedażowych.

Równie ciekawy jest fakt, że Microsoft za największego konkurenta uważa Apple. Trudno mi się z tym zgodzić, jeśli przypomnieć sobie, że iPad Pro jest tylko przerośniętym tabletem z iOS-em i daleko mu do miana hybrydy. Zwłaszcza, że Tim Cook oficjalnie potwierdził, że nie planują wchodzić na ten rynek.

Źródło: DigiTimes

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Marcin

    Moim zdaniem Q1 2016 dla Surface faktycznie może być dobry. Ponieważ do nie jest urządzenie do konsumpcji treści jak iPad nie ma szansy żeby zostać hitem gwiazdkowych prezentów. To jest sprzęt dla różnego typu profesjonalistów. Ci natomiast mają budżety na 2015 już pozamykane, podatki „zoptymalizowane” i nowe zakupy zaczną w Q1 2016

    • Rafał Gruszka

      Wsparcie aplikacji jak AppStore, więcej desktopowych programów pod palec i sukces murowany. Na dzień dzisiejszy to pięknie wykonany sprzęt z niezła wydajnością który można sobie o kant dupy rozbić bo same tradycyjne exe używa sie opornie na takim tablecie a jak mam bawić sie w klawiaturę i gładzik to lepszy będzie laptop. Bateria tez sie nie broni(polowe tego co iPad i maccbook) sprzęt w zasadzie jest niestety tylko ciekawostką, który mógłby namieszać ale tępy Microsoft tego nie rozumie.

  • AS

    A ja się zgadzam z Microsoftem, ze najpoważniej traktuje Apple w roli konkurenta. Tu nie chodzi o to, ż iPad Pro nie jest tym samym, co Surface, ale chodzi o to, w który segment klientów celuje Microsoft.
    Poza tym, „kiedyś” pisało się I kw., a nie Q1.

  • Rafał Gruszka

    Jasne ze po niżej. Kupując tego tAbleta cieszyłem sie jak dziecko. Entuzjazm z każdym dniem jednak opadał. Fajnie ze jest pełny system ale nie fajnie jest to ze nie korzysta sie z niego wygodnie a appek pod palec brak. Jeszcze nie to…

  • Marek Szulc

    jak w Surface Pro 5 wrócą do Wacom EMR to będzie hit, a na tym się przejadą, to zabawka

  • robson82

    jak by surface book był dostępny w Polsce i ceny zwykłego surface nie były tak wysokie sprzedaż była by wyższa. Aktualnie jest duża konkurencja z dużo niższymi cenami niż MS. aktualnie wybrałem rozwiązanie yoga 460 z i7 i był to strzał w 10 :)

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona