+6Nasi autorzy
Ważne

Lufthansa i Austrian Airlines wybrali Surface Pro 3 jako tablety dla pilotów

Surface Pro 3 jako pierwszy tablet z tej linii okazał się komercyjnym sukcesem. A dokładniej – nie przyniósł strat w poprzednim kwartale. Microsoft stawia sprawę jasno, tablet ten skierowany jest głównie dla profesjonalistów i instytucji, a preferowaną formą sprzedaży jest sprzedaż zbiorowa bezpośrednia.

Firmy takie, jak Coca-Cola czy BMW już kilka miesięcy wyposażyły część swoich pracowników w SP3, a do grupy klientów dołączają kolejne podmioty. Tym razem najnowszy tablet Microsoftu trafił do kokpitów samolotów linii Lufthansa i Austrian Airlines w liczbie ponad 6000 sztuk. Nie jest to wartość robiąca wielkie wrażenie, ale pokazuje, że Surface wreszcie spotkał się z dobrym odbiorem w większych korporacjach, na co wpływ mogła mieć deklaracja firmy z Redmond o kontynuowaniu tej linii i długofalowego wsparcia dla starszych modeli.

Austrian-Cockpit

Wszystko to nie byłoby możliwe bez uzyskania certyfikatów bezpieczeństwa przez Amerykańską i Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego oraz kwalifikacji do certyfikatu ENERGY STAR. Branża lotnicza rządzi się swoimi prawami i kwestie bezpieczeństwa oraz zgodności traktowane są priorytetowo. Co ciekawe, coraz mnie linii lotniczych korzysta z iPadów. Mimo ich małej wagi i kompaktowych wymiarów, okazały się one zbyt mało wszechstronne i nie spełniały wszystkich oczekiwań przewoźników.

Liczby sprzedanych sztuk bledną, gdy przypomnimy sobie kontrakt Apple ze stanem Kalifornia, który początkowo zakładał dostarczenie ponad 100 000 iPadów dla uczniów. Szkoły jednak szybko zaczęły wycofywać się z tego projektu twierdząc, że urządzenia te nie są aż tak niezbędne do celów dydaktycznych. Wszystko skończyło się na wstępnym kontrakcie opiewającym na 30 mln dolarów.

 

 

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • ipad ten prawdziwy

    I słusznie, że rezygnują z ipadów. Bałbym się latać z kimś, kto do nawigacji i kontoli lotu używa zabawek

    • Tomasz Lenartowski

      I sądzisz, że do tego celu są używane tablety w samolotach?

      • Sony

        Znajomy pilot – mówi, że mają na pokładzie Panasonic Toughbook’a – używają go do sprawdzenia parametrów samolotu, do „niezależnych podglądów” – najczęściej przy kontroli przedstartowej. Po za tym w po łączeniu z telefonem satelitarnym może służyć jako ‚awaryjny” kontakt.
        Często też pewne rozwiązania najpierw trafiają do takiego komputera – i się je sprawdza czy są poprawne.
        Obsługa naziemna też wykorzystuje go do diagnostyki i zbierania danych.
        Niektóre informacje nie mogą też być wgrywane bezpośrednio do komputerów pokładowych – wtedy taki Laptop/Tablet pełni rolę „bufora” – sam się dziwiłem jak opowiadał do jak wielu rzeczy się używa „zewnętrznych” komputerów.
        W skrajnej sytuacji może też służyć jak pomoc nawigacyjna.
        Tak wiec zastosowanie SP3 nie jest niczym dziwnym – co więcej zajmuje mniej miejsca, jest poręczniejszy niż często stosowane laptopy.

  • Aga

    Piłkarze Realu Madryt używają Surface 3 , Piloci używają Surface 3, kominiarze uzywają surface 3. Zagadka – czego używają marynarze, astonauci i kolejarze?

    • Arrczi

      Kolejorze?
      Hmm…
      Niech zgadnę.
      Jakieś Kiano?
      :)

    • Marcin Wojciechowski

      Może iPada?

  • Niech jeszcze zamiast ekranów w zagłówkach dadzą do oglądania filmów SP3 ;)

  • Marcin Wojciechowski

    Od samego początku widziałem, że iPad nie do końca spełni wymagania załóg latających i wcześniej czy później zostanie zastąpiony sprzętem bardziej wszechstronnym jak tablety SP3.

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona