Ważne

Zawiastun gry NOVA 3 opublikowany. Nadchodzi rewolucja graficzna? (wideo)

Choć na co dzień na Tabletowo.pl nie publikujemy newsów o grach na tablety internetowe, dziś wieczorem zrobimy wyjątek. Kilka godzin temu francuskie studio Gameloft opublikowało zwiastun trzeciej odsłony swojego niezwykle popularnego shootera – NOVA 3. Gra będzie kompatybilna ze smartfonem iPhone, iPadem i urządzeniami z Androidem, czyli zarówno telefonami komórkowymi, jak i tabletami. W sklepach AppStore i Google Play pojawi się w maju bieżącego roku.

NOVA 3 będzie garściami czerpać z nowego układu graficznego i ekranu o wysokiej rozdzielczości, w które wyposażono nowego iPada. Twórcy gry zdecydowali się na implementację standardów, które dotąd spotkać mogliśmy tylko w grach na konsole i komputery: realistycznego silnika fizyki, dynamicznego oświetlenia, wysokiej jakości tekstur, efektu rozmycia i wielu innych.

Podobnie jak w poprzednich częściach, gracz wcieli się w postać żołnierza Kala Wardina i będzie musiał stawić czoło uzbrojonym po zęby kosmitom. Aby NOVA 3 nie zamieniła się w zwykła krwawą jatkę, Gameloft wzbogacił ją o rząd realistycznych i bardzo dopracowanych lokacji: opuszczone, postapokaliptyczne San Francisco i obce planety to tylko niektóre z nich.

Jakby tego było mało, NOVA 3 będzie oferować tryb dla wielu graczy, który pozwoli na walki przy użyciu nie tylko tradycyjnych (trudno powiedzieć, czy to określenie pasuje do skonstruowanych przez obcych laserów) broni, ale również robotów wojennych, jetpacków i samochodów.

Jeżeli sądzicie, że grafika w Modern Combat 3 jest świetna, obejrzyjcie poniższy zwiastun. Krótko po jego opublikowaniu, NOVA 3 została ogłoszona “Crysisem dla urządzeń mobilnych”. Patrząc na to, co osiągnęło studio Gameloft, trudno nie zgodzić się z tym stwierdzeniem i optymistycznymi prognozami Nvidii na temat wzrostu możliwości graficznych smartfonów i tabletów.

via SlashGear

Komentarze

  • Sebaa

    Czyli Windows Phone nadal pomijany?

    • Obecna generacja telefonów z systemem Windows Phone ma za słabe podzespoły, aby móc poradzić sobie z tak zaawansowanymi graficznie grami.

  • dred

    Telefony moze i tak,ale tablety juz nie.
    Np. Fujitsu Stylistic Q550 ma procek intela 1,5 ghz i 2 gb ramu,a acer iconia w500 oferuje proca amd 2×1 ghz i tez 2 gb ramu oba za 1900-2200 zl,wiec trudno tu mowic o slabych podzespolach.Zwyczajnie wp7 to zbyt malo popularna platforma,zeby konwertowa na nia gry,
    Nie wiem jak jest w istocie,ale wg mnie wp7 to os dla hmm… biznesu czy zastosowan bardziej biurowych,niz do rozrywki i stad male zainteresowanie tworcow gier ta platforma.
    Moze po premierze w8 i ewentualnym sukcesie osa to sie zmieni.

    • Zarówno Fujitsu Stylistic Q550, jak i Acer Iconia Tab W500 pracują w oparciu o system Windows 7, nie Windows Phone 7. Różnica jest zasadnicza.

    • Jest male zaintereoswanie WP7 bo to wciaz niszowy system (w badaniach na poczatku roku mial chyba ponizej 2% udzialu w rynku). Teraz, po wejsciu do operatorow tanich modeli Nokii i agresywnej reklamie, sytuacja nieco sie poprawia, ale do wejscia Windows 8 nie bedzie to na pewno imponujacy udzial.

      • mibo6666

        Dla Twojej informacji WP7 ma nadal 2%. Czemu? Pomimo sprzedazy nokii lumii % udzial w runku nie wzrosł ponieważ iOS nadal doskonale sie sprzedaje i Android również. Oba systemy lepiej się sprzedaja niż wp7 dlatego realatywnie nadal udzial w rynku WP7 jest taki sam.

        • agn

          chyba swiatowy.

        • Udzial udzialem, ale liczy sie tez liczba sprzedanych urzadzen, Jesli przez pierwszy rok sprzedalo sie milion czy 2 miliony urzadzen to nie byl zaden rynek. Jesli sprzeda sie ich 10 milionow to juz latwiej myslec o konwersji gier.

      • xxx

        Udział WP w Q12012 spadł do poziomu 1.6% (źródło Gartner) z poziomu 2.6% w Q12011

  • agn

    crysis 2.

    • mico

      znaczy podróbka… Crysis rządzi ;)
      nadal nie wiem w prawdzie po co produkują takie gry na tablety, na których sterowanie odbywa się poprzez mazanie paluchem po ekranie.

      • agn

        zawsze zostaje pad;p

  • paskuda22

    Podróbka Crysisa 2, grafa ładna, oby było zoptymalizowane pod tegre 3.

    • wojciech

      Oby był zoptymalizowany pod opengl es 2.0, bo inaczej znowu trzeba będzie jakieś sterowniki podmieniać by gra zadziałała na innym GPU. Właśnie za taką fragmentacje rynku gier na androida nie lubię tegry. Nie dość że brak gier wysokiej klasy na tą platformę(w porównaniu do iOS’a) to jeszcze nvidia sztucznie tworzy podziały . Przecież to nie jest tak że tegra ma lepsze możliwości graficzne od innych platform sprzętowych. Ratuje ich tylko tegra exclusive.

  • hydzior

    Gdzie ta rewolucja? Do tego gameloft jak zawsze zaskakuje swoim nieskrepowanym brakiem pomyslow i jawnym kopiowaniem mechaniki, art style’u z innych znanych tytulow.

    • mibo6666

      I co z tego ze kopiuja jak gra np MC3 była doskonała…wolisz nie miec takich dobrych tytułów niż mieć? Przynajmniej mechanika jets sprawdzona i wiadomo ,ze gra bedzie dobra jak MC3. Co za ludzie……. na pc tez gry kopiuja od siebie ..wielkie mi halo.

      • hydzior

        Mc3 dobre? Ekmmmm. Ok. Gameloftowe kopiowanie nie ogranicza sie do kilku pomyslow. Jesli w takim kierunku ma isc tabletowe granie to lepiej aby go nie bylo. Wole jednak wydac te ponad 150zl na jakas kieszonsolkowa gre. Poprostu to sa gry stojace kilkadziesiat klas wyzej.

        • opnop

          dla milionów dzieciaków na całym świecie shit za 1 dolara zawsze będzie “lepszy” niż poważna produkcja kosztująca 40 x więcej :)

  • hydzior

    Do tego na filmiku zobaczylem tylko wypalane lightmapy ktora z dynamicznym oswietleniem/cieniowaniem niewiele maja wspolnego.

    • mibo6666

      TO może odrazu chcesz mieś steroeoskopowe 3d, dynamiczne oswietlenie direct X 13 albo i 20? Chlopie ogarnij sie …ta gra nbaprawde dobrze prezentuje sie jak na casualowe gierki na tablet i smartfona..

      • szzelest

        Chodźby i składała usteczka w sposób jednoznaczny nie zmieni to faktu, że jest co najwyżej ewolucyjna.

    • agn

      nie chcesz, nie kupuj.

      • hydzior

        Owszem. Nie mam zamiaru. Kazda gra tej firmy jest poprostu slaba. Jak juz mam sie zajmowac technikaliami to jest slabo. IMO poziom slabego modern combat 3.

  • uze

    +1 dla Kolegi.

    • uze

      Moje+1 miało być do komentarza Wojciecha o optymalizacji pod opengl:)

      • Wojciech

        Cieszę się, że nie tylko Ja tak myślę :)

  • Jesli chodzi o wypasiona grafike to warto napisac o Dark Meadow na Tegre 3 – wyglada naprawde bajecznie, imho lepiej niz ten filmik.

  • tomszek

    Ciekaw jestem czy pójdzie ta gra na GALAXY TAB ?

  • pojawił się także filmik z rozgrywki multi http://www.youtube.com/watch?v=UZIcFNBiadc&feature=player_embedded także robi wrażenie :)

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona