Zdjęcie autorstwa Stanley Ng z Pexels

Ministerstwo Zdrowia prosi o zwrot pulsoksymetrów. Jak to zrobić?

Pacjenci, którzy zostali objęciu programem Domowa Opieka Medyczna, otrzymali pulsoksymetry, pomagające monitorować saturację krwi i towarzyszącą aplikację mobilną. Ministerstwo przypomina, że osoby, które wyzdrowiały, powinny zwrócić urządzenia, by te mogły pomóc kolejnym potrzebującym.

Domowa Opieka Medyczna

W ramach programu Domowa Opieka Medyczna, pacjenci zostali wyposażeni w pulsoksymetry oraz aplikację PulsoCare do przekazywania i monitoringu danych. Zostali nim objęci pacjenci powyżej 55 roku życia, którzy otrzymali pozytywny wynik testu stwierdzającego obecność wirusa SARS-CoV-2, młodsi, którzy zgłosili się przy pomocy formularza na stronie internetowej oraz zakwalifikowani przez lekarza.

Wielu użytkowników pulsoksymetrów rozesłanych przez Ministerstwo Zdrowia zdążyło już wyzdrowieć, dlatego postanowiono przypomnieć o tym, w jaki sposób odesłać urządzenie, by to mogło trafić do rąk kolejnych potrzebujących.

Jak zwrócić pulsoksymetr – kurier

W przypadku chęci zwrotu pulsoksymetru przy pomocy kuriera, należy zgłosić się poprzez aplikację PulsoCare (przycisk zwrot pulsoksymetru), telefonicznie (792 654 100) albo mailowo ([email protected]). Zgłoszenie powinno zawierać niezbędne dane, łącznie z adresem odbioru urządzenia. Następnie należy zapakować pulsoksymetr w oryginalne opakowanie i przekazać paczkę kurierowi. Szczegółową instrukcję udostępnia Ministerstwo Zdrowia:

Zwrot pulsoksymetru kurier

Jak zwrócić pulsoksymetr – poczta

Alternatywną metodą zwrotu pulsoksymetru jest osobiste dostarczenie go do placówki Poczty Polskiej. Lista placówek, w której można zwrócić sprzęt dostępna jest na stronie internetowej.

Zwrot pulsoksymetru poczta

Niepotrzebne dłużej urządzenia powinno się zwrócić jak najszybciej, by mogły monitorować zdrowie kolejnych, wymagających zdalnej opieki osób.