(źródło: pexels.com)

YouTube teraz z ponad setką kultowych teledysków w HD

Jak słusznie zauważa Google na początku nowego wpisu na oficjalnym blogu, dobrze zrealizowane teledyski mogą być dziełami sztuki. Owszem, muzyka to przede wszystkim dźwięk, ale masa kultowych już utworów jest okraszona wideo, które dodatkowo wpływa na odbiór całości. W związku z tym, naprawdę cieszy informacja o podniesieniu rozdzielczości wybranych teledysków.

YouTube połączył siły z Universal Music Group, aby przenieść wiele starszych teledysków z niższych rozdzielczości do HD. Zmiany zostały już wdrożone na największej platformie z materiałami wideo i fani trochę starszej muzyki mogą zobaczyć wybrane materiały w lepszej jakości wideo i audio.

Na liście pierwszych ponad 100 teledysków, które dostępne są już w wyższej rozdzielczości, znajdziemy m.in. tytułu stworzone przez następujących wykonawców: Billy Idol, Beastie Boys, Boyz II Men, George Strait, Janet Jackson, Kiss, Lady Antebellum, Lionel Richie, Maroon 5, Meat Loaf, No Doubt/Gwen Stefani, Smokey Robinson, The Killers czy Tom Petty.

Materiały w HD zastąpią wcześniej dostępne wersje na YouTube. Jednakże od strony użytkownika, nie licząc oczywiście lepszej jakości, nie zmieni się nic. Wszystkie odświeżone teledyski wciąż będą dostępne pod tym samym adresem oraz zachowana zostanie liczba wyświetleń i polubień. Komentarze także nie zostaną wyczyszczone.

Odświeżone teledyski rozpoznany po możliwości wybrania rozdzielczości HD na YouTube, a także po odpowiedniej informacji w opisie filmu. Takie wideo będzie bowiem oznaczone za pomocą tekstu „Remastered in HD!” oraz #Remastered.

Jak zaznacza Google, udostępnienie ponad 100 teledysków w HD to dopiero początek. Docelowo YouTube i Universal Music Group zamierzają do 2020 roku odświeżyć prawie 1000 muzycznych wideo.

Po cichu liczę, że na liście teledysków znajdą się nagrania na oficjalnym kanale Aerosmith. Nie jestem ogromnym fanem Stevena Tylera, ale chciałbym zobaczyć poprawione wydania teledysków z Alicią Silverstone i Liv Tyler.

źródło: YouTube