Minione miesiące były bardzo trudne dla (m.in) producentów elektroniki. Najnowsze wyniki finansowe Xiaomi pokazują jednak, że firma zaskakująco dobrze sobie poradziła w pierwszej połowie 2020 roku. Co więcej, w samym drugim kwartale odnotowano wręcz monstrualny wzrost zysku.
Wyniki finansowe Xiaomi za pierwszą połowę i drugi kwartał 2020 roku
Jak podaje Xiaomi, całkowite przychody za pierwszą połowę 2020 roku wyniosły 103,24 mld juanów i były o 7,2% wyższe niż w H1 2019. Znacznie, bo o 22,3% rok do roku, do 15,26 mld juanów, wzrósł też zysk brutto. Ponadto producent informuje również, że zysk za ten okres osiągnął 6,65 mld juanów, co oznacza wzrost aż o 29,3% r/r!
Jeśli natomiast chodzi o sam drugi kwartał 2020 roku, to w jego trakcie Xiaomi wygenerowało przychody w wysokości 53,54 mld juanów (+3,1% r/r), zysk brutto w kwocie 7,7 mld juanów (+6,1% r/r) i zysk na poziomie 4,49 mld. W przypadku tego ostatniego mamy do czynienia ze wzrostem rok do roku o oszałamiające wręcz 129,8%!
Wyniki finansowe Xiaomi ujawniają też, że dochody z rynków zagranicznych w pierwszej połowie 2020 roku wyniosły 48,861 mld juanów, a w samym drugim kwartale 24,029 mld juanów.
Xiaomi poinformowało również, że przychody z segmentu smartfonów w pierwszej połowie 2020 roku wyniosły 61,952 mld juanów, zaś w samym drugim kwartale 31,628 mld juanów. W okresie od kwietnia do czerwca na rynek trafiło 28,3 mln smart-telefonów tej marki, a ponadto też dostawy urządzeń klasy premium, których cena wynosiła 300 euro lub więcej, wzrosły poza Chinami aż o 99,2%. Dzięki temu zwiększyła się również średnia cena sprzedaży (o 11,8% r/r).
Wyniki finansowe Xiaomi pokazują także, że w drugim kwartale 2020 roku producent dostarczył na globalny rynek 2,8 mln telewizorów. W tym samym okresie był też (już szósty kwartał z rzędu) największym dostawcą TV w Chinach, natomiast w ujęciu globalnym jednym z pięciu największych.
Po wyjątkowo trudnym okresie, Xiaomi szybko wraca do „normalnego trybu”. Jak podaje producent, w lipcu 2020 roku, z wyłączeniem Indii, średnia dzienna liczba aktywacji nowych smartfonów zagranicą osiągnęła 120% poziomu ze stycznia tego roku (przed wybuchem globalnej pandemii).