Orange logo pieniądze money
fot. Pexels

Pomimo epidemii, Orange jest w świetnej kondycji finansowej. A może nawet dzięki niej?

Epidemia koronawirusa SARS-CoV-2 i COVID-19 odcisnęła piętno na niemal wszystkich branżach, w tym także telekomunikacyjnej. Wyniki finansowe Orange za miniony kwartał nie są jednak tragiczne, a nawet wręcz przeciwnie – operator osiągnął zadowalające rezultaty.

Wyniki finansowe Orange za drugi kwartał 2020 roku

Jak podaje Orange, przychody za okres od kwietnia do czerwca 2020 roku w ujęciu ogólnym były wyższe o 2,5% niż przed rokiem, natomiast te z podstawowych usług telekomunikacyjnych, tj. konwergentnych pakietów oraz usług mobilnych i szybkiego domowego internetu, o 2,3% niż w drugim kwartale 2019 roku. Operator jednocześnie informuje, że mogłyby one być nawet wyższe, gdyby nie globalna pandemia, bowiem przez ograniczenia w podróżowania spadły przychody z roamingu.

Wyniki finansowe Orange za drugi kwartał 2020 roku są bardzo dobre
Wyniki finansowe Orange za drugi kwartał 2020 roku są bardzo dobre (fot. Pixabay)

Znacząco na bardzo dobre wyniki finansowe Orange za drugi kwartał wpłynęły przychody z usług IT i integratorskich, które w ujęciu rocznym wzrosły aż o 46%. Operator jest także zadowolony, że spadek przychodów ze sprzedaży urządzeń wyniósł zaledwie 13% – klienci stopniowo powracają do salonów, a do tego wzrasta również zainteresowanie smartfonami.

Jednocześnie Orange ponownie udało się obniżyć koszty pośrednich działalności – te w drugim kwartale 2020 roku spadły aż o 13%. Wyniki finansowe Orange można zatem uznać za dobre, tym bardziej, że w całym pierwszym półroczu wskaźnik EBITDAaL wzrósł o 8%.

W Q2 2020 wzrosła liczba użytkowników internetu światłowodowego i mobilnych usług abonamentowych

W drugim kwartale 2020 roku umowę na dostęp do internetu światłowodowego podpisało 44 tysiące klientów. Orange podaje przy okazji, że z prędkości do 1 Gbit/s korzysta już 608 tysięcy użytkowników, a także, że w ciągu trzech miesięcy sieć światłowodowa dotarła do kolejnych 209 tysięcy mieszkań i domów, dzięki czemu w jej zasięgu jest już 4,6 mln gospodarstw domowych w całej Polsce.

W drugim kwartale bieżącego roku łączna liczba klientów korzystających z szerokopasmowego dostępu do internetu w różnych technologiach wzrosła o 22 tysiące, czyli o 2% rok do roku – to najlepszy wynik od sześciu kwartałów (1,5 roku). Użytkownicy internetu światłowodowego stanowią już niemal ¼ wszystkich klientów korzystających z łącza szerokopasmowego.

Niewykluczone, że tak świetne wyniki na tym obszarze udało się osiągnąć właśnie dzięki epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 i COVID-19, bowiem wiele osób zaczęło uczyć się/pracować w domu, a do tego potrzebny jest właśnie internet dobrej jakości, za pośrednictwem którego można wykonać wszystkie zadania.

Orange podaje również, że w drugim kwartale 2020 roku przybyły 162 tysiące klientów mobilnych usług abonamentowych, w tym 65 tysięcy użytkowników usług głosowych, a rodzin korzystających z pakietów Orange Love na koniec czerwca było już ponad 1,4 mln (o 8% więcej niż na koniec Q2 2019).