Wyniki finansowe LG za Q2 2020 - rekordu nie ma, ale tragedii też nie
fot. LG

Wyniki finansowe LG za Q2 2020 – rekordu nie ma, ale tragedii też nie

W poprzednich kwartałach LG dwukrotnie raportowało rekordowe przychody. W zakończonym 30 czerwca 2020 roku nie udało się tego powtórzyć, lecz wyniki finansowe LG za drugi kwartał 2020 roku nie są tragiczne, pomimo negatywnego wpływu globalnej pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 i COVID-19.

Wyniki finansowe LG za drugi kwartał 2020 roku

Jak podaje LG, na rezultaty finansowe za okres od kwietnia do czerwca 2020 roku znaczący wpływ miała globalna pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 i COVID-19. Skonsolidowane przychody za drugi kwartał bieżącego roku wyniosły 12,83 bln wonów południowokoreańskich (10,51 mld dolarów amerykańskich) i były niższe o 17,9% niż w analogicznym okresie przed rokiem, kiedy firmie z Korei Południowej udało się zaraportować 15,63 bln KRW (13,40 mld USD).

Podobnie jak w przypadku przychodów, w drugim kwartale 2020 roku LG odnotowało również znaczący spadek zysku operacyjnego. We wspomnianym okresie wyniósł on 495,4 mld KRW (405,65 mln USD), co oznacza, że był aż o 24,1% niższy niż w Q2 2019 (odpowiednio: 652,3 mld KRW i 559,4 mln USD).

Wyniki finansowe LG za drugi kwartał 2020 roku nie są rekordowe, ale nie są też najgorsze, pomimo negatywnego wpływu globalnej pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 i COVID-19
Wyniki finansowe LG za drugi kwartał 2020 roku nie są rekordowe, ale nie są też najgorsze, pomimo negatywnego wpływu globalnej pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 i COVID-19 (fot. Pixabay / Pexels)

Wyniki finansowe LG za drugi kwartał 2020 roku – dział mobilny

LG prowadzi działalność na wielu obszarach, lecz naturalnie najbardziej interesuje nas ta związana z urządzeniami mobilnymi. Pomimo niestrudzonych wysiłków, sytuacja LG Mobile Communications Company wciąż jest daleka od idealnej.

Nowy serwis Tabletowo. Sprawdź oiot.pl

W drugim kwartale 2020 roku sprzedaż urządzeń tego działu osiągnęła wartość 1,61 bln KRW (1,38 mld USD) i była aż o 21,3% niższa w analogicznym okresie rok wcześniej.

Według LG, wpływ na to miała stagnacja popytu na rynku smartfonów, związana z globalną pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 i COVID-19, a także niezmiennie agresywna polityka cenowa chińskich marek.

Pomimo jednak, że wartość sprzedaży w drugim kwartale 2020 roku wzrosła o 6,8% w porównaniu do Q1 2020, LG Mobile Communications Company zaraportowało stratę operacyjną w wysokości 313 mld KRW (268,4 mln USD). Koreańczycy informują, że w minionym kwartale zwiększono inwestycje marketingowe wspierające wprowadzanie nowych modeli oraz poniesiono dodatkowe koszty związane z przeniesieniem produkcji smartfonów do Wietnamu.

Jednocześnie LG oczekuje, że „wprowadzenie konkurencyjnych smartfonów masowych i rosnący popyt na produkty 5G przyczyni się do poprawy wyników w trzecim kwartale”.