LG bije kolejne rekordy sprzedaży, ale nie w przypadku smartfonów

LG bije kolejne rekordy sprzedaży, ale nie w przypadku smartfonów

Firma LG po raz kolejny odnotowała rekordową sprzedaż i przychody w niespotykanej do tej pory wysokości. Nie wszystkie działy południowokoreańskiej marki w minionych miesiącach poradziły sobie jednak tak samo dobrze. W przypadku smartfonów tak kolorowo nie jest.

Wyniki finansowe LG za Q4 2019 i cały 2019 rok

LG poinformowało, że w 2019 roku przychody ze sprzedaży produktów osiągnęły rekordowy poziom 62,3 biliona wonów południowokoreańskich (53 mld dolarów amerykańskich). Największą cegiełkę przyłożyły do tego urządzenia domowe klasy premium, jak te z serii LG SIGNATURE. Zysk operacyjny za ubiegły rok wyniósł natomiast 2,44 bln KRW (2,07 mld USD) i był niższy o 10% niż ten uzyskany w 2018 roku (2,7 bln KRW). Producent informuje jednak, iż wynika to z faktu, że wydano więcej pieniędzy na marketing i „technologie przyszłości”.

Z kolei przychody za czwarty kwartał 2019 roku sięgnęły kwoty 16,06 bln KRW (13,65 mld USD) i były o 1,8% wyższe niż w Q4 2018 (15,77 bln KRW) oraz o 2,3% wyższe względem poprzedniego kwartału. Zysk operacyjny za Q4 2019 osiągnął natomiast wartość 101,8 mld KRW (86,5 mln USD) i był aż o 34,5% wyższy niż ten w czwartym kwartale 2018 roku (75,7 mld KRW).

Wyniki finansowe działu mobilnego LG za Q4 2019 i cały 2019 rok

LG Mobile Communications Company wygenerowało przez cały 2019 rok przychód w wysokości 5,97 bln KRW (5,07 mld USD). Niestety, po odliczeniu różnego rodzaju kosztów ponownie okazało się, że dział mobilny jest na minusie – strata operacyjna za ubiegły rok wyniosła 1,01 bln KRW (858,34 mln USD). Na jej wysokość niebagatelny wpływ miały również zwiększone wydatki na marketing, wspierający sprzedaż flagowych smartfonów.

Nowy serwis Tabletowo. Sprawdź oiot.pl

W samym czwartym kwartale 2019 roku przychody wygenerowane przez LG Mobile Communications Company osiągnęły wartość 1,32 bln KRW (1,12 mld USD) i były niższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej z uwagi na – jak podaje LG – „powolną sprzedaż masowych smartfonów na rynkach zagranicznych”.

W 2020 roku dział mobilny LG zamierza usprawnić swoją strategię, m.in. za sprawą wprowadzenia na rynek nowych smartfonów średniej i wysokiej klasy z modemami 5G oraz kontynuowania redukowania kosztów.

Źródło: LG