W 2015 roku tablety z Windowsem zwiększyły swoje udziały w rynku o ponad połowę

Choć tablety swój złoty okres mają dawno za sobą, nie oznacza to, że nikt ich już nie kupuje. Klienci wciąż bardzo chętnie sięgają po te urządzenia, jednak nie w takim stopniu, jak miało to miejsce w przeszłości. Rosnącą popularnością cieszą się za to rozwiązania hybrydowe i po części to właśnie dzięki temu Windows zwiększył swoje udziały w rynku o ponad połowę.

Opublikowane na łamach serwisu źródłowego dane jasno pokazują, że użytkownicy zaczynają traktować swoje tablety nie tylko jako narzędzie do konsumowania treści, ale także do ich tworzenia – a najlepszą do tego platformą jest właśnie system operacyjny Microsoftu. Tylko w ten sposób (oraz chęcią traktowania hybryd jako „zastępców” komputerów osobistych) daje się wytłumaczyć tak duży wzrost jego udziałów. Nieznaczny spadek zanotował Android, natomiast iOS aż (ponad) trzykrotnie większy.

Tablet 2014 2015 Android iOS Windows

Mimo wszystko w 2015 największą popularnością cieszyły się właśnie tablety z Androidem, których sprzedano łącznie 136,9 milionów egzemplarzy, co przełożyło się na 61% udziały w całym rynku. Na drugim miejscu znalazły się iPady z wynikiem 63,4 milionów sztuk (28% segmentu), zaś na trzecim urządzenia z Windowsem – odpowiednio – 24 miliony i 11%. Jeśli chodzi o te ostatnie, to za jedną czwartą odpowiedzialny jest Microsoft, który dostarczył do rąk klientów 6 milionów Surface’ów (analitycy szacują, że w 2016 roku będzie to już 8 milionów).

W porównaniu z poprzednim rokiem sprzedano łącznie o 8%, czyli o 19,2 milionów, mniej tabletów. Prawdopodobnie trend widoczny w powyższej tabeli się utrzyma, chociaż warto przypomnieć, że Tim Cook niedawno ogłosił, iż spodziewa się, że popularność i przychody ze sprzedaży iPadów zaczną na powrót wzrastać pod koniec 2016 roku. Jeśli tak się stanie, to powinno to zahamować tendecję spadkową, jaka dotknęła urządzenia Apple.

Źródło: WMPoweruser