Sprzedaż tabletów wciąż spada, za to hybrydy cieszą się stale rosnącą popularnością

Jako, że skończył się czwarty kwartał, a razem z nim cały 2015 rok, przyszedł czas na różnego rodzaju podsumowania. Tym razem mamy dla Was informacje dotyczące rynku tabletów oraz (częściowo) hybryd. O ile sprzedaż tych pierwszych sukcesywnie spada, to te drugie cieszą się stale rosnącą popularnością.

Tabletom nie przysłużył się nawet najgorętszy okres w roku, czyli przedświąteczny szał zakupowy. Już po raz kolejny, kwartał w kwartał, ich sprzedaż spada. Przez ostatnie trzy miesiące 2015 roku sprzedano łącznie 65,9 milionów sztuk tych urządzeń. Jest to o 13,7% mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. O wiele lepiej ma się za to segment hybryd – w tym samym czasie sprzedano ich aż dwa razy więcej niż w czwartym kwartale 2014 roku (tj. 8,1 milionów).

Tutaj analitycy z IDC jako niekwestionowanego lidera podają iPada Pro (2 miliony egzemplarzy). Ich zdaniem równie duży potencjał ma Microsoft i jego linia Surface (1,6 milionów sztuk). Najgorzej za to oceniają system operacyjny Android, któremu jeszcze wiele brakuje, aby mógł posłużyć jako platforma do tworzenia, a nie w głównej mierze do konsumpcji treści. Zwłaszcza, że rosnąca popularność rozwiązań hybrydowych świadczy o tym, że klienci traktują je jako zamiennik komputerów osobistych.

Sprzedaż tabletów Q4 2015

Jeśli natomiast wziąć pod uwagę wszystkie 12 miesięcy ubiegłego roku, to do rąk klientów trafiło łącznie 206,8 milionów tabletów. Jest to o 10,1% mniej niż w 2014 roku, kiedy to sprzedano ich razem 230,1 milionów. Sytuacja poszczególnych producentów ujęta jest w poniższej tabeli.

Sprzedaż tabletów 2015 rok

Jak widać, najwięcej powodów do radości ma Huawei, który jako jedyny zanotował (dość pokaźny) wzrost sprzedaży swoich tabletów (124,6% w Q4 2015 i 116,6% w całym 2015 roku). Ubiegły kwartał do udanych może zaliczyć także Amazon, jednak analitycy twierdzą, że kolejne okresy nie będą już tak dobre dla niego. Pozostali producenci są na minusie, jednak na największym jest Apple. Na swoje szczęście wciąż pozostaje liderem obu tabel, jednak przy takiej tendencji spadkowej może wkrótce opuścić pierwsze miejsce.

Źródło: IDC