Dużo przestrzeni, purystyczny design, efektowe oświetlenie i ekologiczne materiały – według niemieckiego producenta właśnie takie jest wnętrze elektrycznego Volkswagena ID.4.
Minimalizm i ograniczenie przycisków fizycznych do minimum
Wzorem nowego Golfa czy modelu ID.3, Volkswagen ID.4 ma minimalistyczne wnętrze. Producent zdecydował się bowiem zrezygnować z większości fizycznych przycisków i postawić przede wszystkim na obsługę dotykową.
Na środku deski rozdzielczej znajduje się dotykowy ekran. To on stanowi centrum systemu infotainment, zapewniając dostęp do multimediów, nawigacji czy ustawień pojazdu. Drugi wyświetlacz, służący do pokazywania m.in. aktualnej prędkości, zasięgu i innych ważnych wskazań, znalazł się tuż za kierownicą.
Owszem, całość jest minimalistyczna, co jak najbardziej może się podobać. Mam jednak pewne obawy związane z wygodą obsługi. Nie miałem styczności z nowym systemem infotainment Volkswagena, ale mam nadzieję, że charakteryzuje się wysoką przejrzystością i intuicyjnością. W końcu sterowanie za pomocą dotykowego ekranu jest zazwyczaj przeciętnie wygodne w samochodzie.
Kierowca do dyspozycji otrzymuje kierownicę naszpikowaną przyciskami. Owszem, jest ich całkiem sporo, ale dzięki temu część funkcji można obsłużyć bez sięgania do centralnego wyświetlacza. Mamy dostęp do sterowania odtwarzaczem muzyki czy ustawień aktywnego tempomatu.
Wśród interesujących rozwiązań, warto jeszcze wspomnieć o systemie ID. Light. Volkswagen ID.4 zostanie bowiem wyposażony w pasek świetlny pod przednią szybą, który zmienia kolor, sygnalizując m.in. komunikaty nawigacji (np. konieczność zmiany pasa), połączenia przychodzące, zamknięte drzwi i wiele więcej.
Volkswagen ID.4 – już wkrótce w sprzedaży
Niemiecki producent poinformował niedawno, że rozpoczął produkcję modelu ID.4. Docelowo ma on powstawać w fabrykach zlokalizowanych w Europie, Ameryce Południowej i Azji, i będzie dostępny na każdym ważnym rynku. Natomiast na obecnym etapie model jest produkowany w Niemczech, dokładniej w mieście Zwickau.
Nie poznaliśmy jeszcze zbyt wielu szczegółów. Wiemy jednak, że Volkswagen ID.4 jest oparty o platformę MEB, opracowaną specjalnie z myślą o elektrykach, a w topowej odmianie zapewni około 500 km zasięgu. Więcej informacji najpewniej poznamy podczas oficjalnej premiery, która powinna nastąpić już niebawem. Tymczasem, zainteresowani klienci mogą składać zamówienia na elektrycznego ID.3.