Vivo powołuje do życia podmarkę „IQOO”. Będą nowe smartfony

Chińscy producenci smartfonów szybko orientują się, że posiadanie własnej podrzędnej marki okazuje się być opłacalne. Takie podejście ma wiele plusów, między innymi można wydawać wiele podobnych sobie urządzeń bez robienia bałaganu w nazewnictwie. Vivo właśnie wkroczyło na tę ścieżkę.

Huawei odniosło sukces, wprowadzając do gry swoją podmarkę Honor. Na niektórych rynkach jej smartfonowi przedstawiciele sprzedają się lepiej niż sprzęty brandowane przez Huawei. Innym producentem, któremu z powodzeniem udało się wykonać podobny ruch, było Oppo, które stworzyło Realme w 2018 roku. W ubiegłym roku Xiaomi posłużyło się POCO, by zaprezentować Pocophone F1, zaś na początku tego roku, ogłosiło, że również linia Redmi będzie od teraz żyć swoim życiem.

Na chińskiej platformie mikroblogowej Weibo, będącej po części tamtejszym odpowiednikiem Twittera, utworzono konto IQOO. Jak dotąd nie pojawiły się na nim żadne wiążące ogłoszenia, ale pierwsze posty stały się już mocno popularne, a wśród kont serdecznie witających nowego producenta smartfonów, znalazło się też Vivo.

W tym momencie nie wiadomo jeszcze, jakim segmentem rynku zajmie się IQOO. Mówi się, że ma być to marka smartfonów premium. Trudno też wyrokować, czy zaznaczy ona swoją obecność gdzieś poza Chinami.

Na razie ślady związane z domeną IQOO.com prowadzą do Vivo, co raczej nie jest zaskakujące. Zobaczymy, co firma przygotowała dla nas w najbliższej przyszłości.

źródło: Weibo przez MySmartPrice

Exit mobile version