Vectra obniży klientom rachunki w ramach przeprosin za awarię internetu

Klienci Vectry nie byli zadowoleni, gdy stracili dostęp do internetu podczas ostatniej, dużej awarii. Firma stara się odzyskać ich zaufanie, wyjaśniając przyczyny braku dostępu do usług oraz zapowiadając obniżenie rachunków.

Awaria w Vectrze

Wczorajsze problemy z dostępem do usług Vectry przybrały ogólnopolską skalę. Tysiące użytkowników internetu tego operatora zaczęło zgłaszać awarię do operatora, nie działały linie pomocy technicznej, a komunikat o niespodziewanej usterce pojawił się na facebookowym profilu Vectry w dość nieoczywistym miejscu. Vectra stara się naprawić swoje błędy, publikując oficjalny komunikat w tej sprawie.

W związku z wczorajszą przerwą w dostępie do Internetu i kanałów obsługi klienta chcielibyśmy jeszcze raz gorąco przeprosić naszych klientów. Zdajemy sobie sprawę z uciążliwości, jakie wywołała ta sytuacja. Jej przyczyną było powstałe z niezależnych od nas przyczyn przepięcie, które spowodowało uszkodzenie systemów podtrzymujących zasilanie (UPS).

Wczorajszy incydent miał charakter precedensowy – nigdy wcześniej nie mieliśmy do czynienia z tego typu sytuacją. 90% awarii obejmujących większe grupy odbiorców usuwamy w czasie krótszym niż 3,5 godziny, tak, aby ich skutki były jak najmniej dotkliwe dla naszych klientów. W taki sam sposób poradziliśmy sobie z wczorajszą, wyjątkowo rozległą awarią, przywracając w stosunkowo krótkim czasie pełną dostępność naszych usług.

Nasze systemy są w odpowiedni sposób zabezpieczone i regularnie audytowane. W tej chwili, w trosce o najwyższą o jakość naszych usług, eksperci z działu technicznego intensywnie pracują nad dodatkowymi rozwiązaniami, które pomogą nam uniknąć tego typu sytuacji w przyszłości

Choć systemami Vectry opiekują się specjaliści, doszło do niespodziewanej awarii, z którą firma nigdy wcześniej się nie mierzyła. Być może dlatego w niektórych regionach Polski usunięcie usterki trwało całymi godzinami.

Wielu użytkowników internetu Vectry twierdzi, że najgorszy był nie tyle brak dostępu do usług, co stosunkowo długa cisza w komunikacji z klientami. Firma zapewne będzie pracować nie tylko nad techniczną stroną swoich usług, ale także nad lepszym kontaktem.

Jeśli ucierpiałeś na awarii, Vectra obniży twój rachunek

Vectra poczuwa się do odpowiedzialności za przerwę w dostawie usług i zapowiada swego rodzaju wyrównanie dla klientów, którzy mogli na tym stracić:

Chcielibyśmy również poinformować, że rozliczenie dla wszystkich osób, które na skutek awarii nie mogły wczoraj korzystać z naszej oferty, zostanie proporcjonalnie zmniejszone i nie będzie uwzględniało usług niedostępnych w dniu awarii.

Trudno stwierdzić, co oznacza „proporcjonalne zmniejszenie” rozliczenia za usługi. Na miejscu klientów Vectry nie spodziewałbym się znacznej rekompensaty – wszak awaria trwała maksymalnie kilka godzin, a rachunki za świadczenie usług są przecież miesięczne.