T-Mobile logo

T-Mobile ma coraz więcej klientów abonamentowych

Spada natomiast liczba użytkowników ofert "na kartę"

T-Mobile opublikował właśnie sprawozdanie finansowe za pierwszy kwartał 2017 roku, z którego wynika, że sieć ma coraz więcej klientów abonamentowych. Sukcesywnie maleje z kolei ilość użytkowników, korzystających z ofert „na kartę”.

Na koniec marca 2017 roku T-Mobile obsługiwał łącznie 6,696 miliona osób, zobowiązanych umową abonamentową. To o 178 tysięcy więcej w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej (Q1 2016) oraz o 84 tysiące więcej niż w czwartym kwartale 2016 roku, kiedy było to 6,612 miliona.

Jeżeli zaś chodzi o osoby, korzystające z ofert „na kartę”, to ich w pierwszym kwartale 2017 roku operator miał 3,533 miliona. Jest to aż o 1,77 miliona mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej (w Q1 2016 T-Mobile posiadał 5,303 miliona kartowców) oraz 405 tysięcy mniej niż w czwartym kwartale 2016 roku (na koniec grudnia 2016 roku różowy obsługiwał 4,022 miliona pre-paidowców).

Jak podaje Główny Urząd Statystyczny, w pierwszym kwartale 2017 roku z ofert „na kartę” korzystało łącznie 19,2 miliona osób, czyli aż o 27,6% mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej (Q1 2016). Tak ogromny spadek tłumaczony jest jednak przede wszystkim faktem, iż od 25 lipca 2016 roku obowiązuje obowiązek rejestracji wszystkich kart SIM.

Liczba klientów T-Mobile w pierwszym kwartale 2017 roku

Łącznie na koniec marca 2017 roku T-Mobile miał 10,229 miliona klientów, czyli o 1,592 miliona mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej (wówczas było to 11,821 miliona użytkowników).

Źródło: informacja prasowa