rodzina family T-Mobile logo
fot. Pixabay

T‑Mobile zakończył 2018 rok z przyzwoitym wynikiem, a do tego znacznie poprawił jakość obsługi klienta

2018 rok był bardzo intensywnym okresem dla T-Mobile. Operator ciężko pracował przez całe dwanaście miesięcy, ale opłacało się. Ubiegły rok zakończył bowiem z przyzwoitym wynikiem, a do tego znacznie poprawił jakość obsługi klienta.

Na koniec 2018 roku T‑Mobile obsługiwał 10,787 miliona klientów. Wśród nich znajdowało się 7,243 mln abonentów i 3,544 mln użytkowników ofert na kartę. Zarówno w jednym, jak i drugim przypadku odnotowano wzrost rok do roku: odpowiednio o 322 tysiące i 11 tysięcy (netto). Łącznie w porównaniu do czwartego kwartału 2017 roku operator zyskał więc 333 tysiące klientów.

Z kolei w porównaniu do poprzedniego kwartału (Q3 2018), grono klientów T-Mobile powiększyło się o 94 tysiące klientów – abonentów przybyło 91 tysięcy, a użytkowników ofert na kartę trzy tysiące. To bardzo korzystne z punktu widzenia operatora, ponieważ segment postpaid jest dla niego kluczowy.

T-Mobile chwali się też, że w całym 2018 roku średni miesięczny współczynnik rezygnacji w segmencie abonamentowym spadł do rekordowo niskiego poziomu 0,9%.

fot. T-Mobile

W 2018 roku T-Mobile wypracował przychody na poziomie 6,5 mld złotych, czyli o 1,2% wyższe niż w 2017 roku. W samym czwartym kwartale ubiegłego roku przychody wyniosły natomiast 1,68 mld złotych i były wyższe o 1,3% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. W ostatnich trzech miesiącach 2018 roku operator odnotował także wzrost przychodów z samych usług o 3% względem Q4 2017.

T-Mobile mocno podkreśla również, że w 2018 roku dwukrotnie skrócił się czas oczekiwania na połączenie z konsultantem w call center. W samym grudniu liczba połączeń z call center zmniejszyła się natomiast aż o 25% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Operator zanotował także widoczny wzrost we wszystkich wskaźnikach satysfakcji klienta. W ubiegłym roku uruchomił też 120 nowych punktów sprzedaży.

W 2018 roku infrastruktura T-Mobile wzbogaciła się o blisko 500 nowych stacji bazowych. Operator za ich pomocą chciał uzupełnić zasięg, ale również zwiększyć pojemność sieci. W ubiegłym roku zakończył też proces harmonizacji sieci w 11 największych miastach w Polsce oraz na terenach turystycznych, w Karpaczu i Zakopanem. W tym, 2019, zakończony zostanie natomiast w ostatniej z największych polskich aglomeracji i obejmie kolejne obszary.

Nie sposób nie wspomnieć też o tym, że w 2018 roku T-Mobile – jako pierwszy w Polsce – uruchomił w Warszawie pięć stacji bazowych sieci 5G (cztery w centrum Warszawy i jedną w siedzibie firmy).

Źródło: informacja prasowa