Steam wprowadza rozwiązanie dla ludzi z wolnym internetem

Steam

Pobieranie gier z wolnym łączem internetowym nie należy do najbardziej przyjemnych doświadczeń – nie dość że uniemożliwia to komfortowe korzystanie z innych programów, to zajmuje ogrom czasu, który moglibyśmy spożytkować zupełnie inaczej. Użytkownicy Steama jednak będą mieli możliwość pobierania gier nieco szybciej, a to wszystko dzięki zastosowania pewnej technologii.

Pobieraj gry ze Steama nawet z wolnym internetem

Nikomu chyba nie muszę przedstawiać Steama – jest to zdecydowanie najbardziej znana i najchętniej wykorzystywana platforma dla graczy PC, która daje dostęp do gier w wersji cyfrowej. Aplikacja przez ostatnie lata otrzymała ogrom zmian – od nieco unowocześnionej szaty graficznej aż po bezpieczeństwo, jednak latami brakowało jednej, przydatnej funkcji: peer2peer.

W październiku ubiegłego roku, Pavel Djundik, twórca portalu SteamDB, czyli ogólnodostępnej bazy danych platformy (można tam sprawdzić najbardziej grywane tytuły, czy trendujące gry), udostępnił informację, że w niedalekiej przyszłości może zostać wprowadzony system peer-to-peer (P2P). Miał on działać dla urządzeń w sieci lokalnej, co umożliwiłoby przesyłanie danych między komputerami korzystającym z tej samej sieci w domu.

Finalnie początkiem stycznia, programista przekazał, że aktualizacja Steam w kanale beta otrzymała zmiany w kodzie, gdzie pojawiły się pierwsze sensowne informacje na temat opisanej funkcji. A to sugeruje, że w przyszłości model komunikacji P2P pozwoli na szybsze pobieranie gier ze Steama osobom, które muszą się męczyć z kilku- bądź kilkunastomegabitowym łączem internetowym.

Rozwiązanie będzie lepsze, niż może się wydawać

Obok przesyłania plików w sieci lokalnej z innych urządzeń (przykładowo z peceta do Steam Decka), będzie możliwość wybrania, z którego dokładnie źródła pliki będą transferowane – a to przyda się w momencie, gdy w domu mamy więcej niż jeden komputer/laptop. Co więcej, funkcja pozwoli na zwiększenie prędkości pobieranych gier nie tylko na naszym koncie, ale także naszych znajomych, a to wydaje się naprawdę przydatne.

Niemniej jednak, na ten czas twórcy platformy nie mówią oficjalnie o pełnym wdrożeniu, zatem nie wiemy jeszcze, kiedy dokładnie trafi na serwery live, do szerokiej gamy użytkowników. Obecnie pozostaje nam tylko czekać na dalsze aktualizacje, śledząc update’y serwowane przez Valve.

Exit mobile version