Spotify poczęstuje banami użytkowników, którzy próbują blokować reklamy w darmowej wersji serwisu

Spotify zaktualizowało niedawno warunki korzystania z usługi, poświęcając szczególną uwagę tym, którzy starają się „oszukać system” i używają blokerów reklam, by omijać je w darmowej wersji serwisu.

W oświadczeniu, które firma przekazała redakcji DigiDay, potwierdzono, że Spotify dysponuje „wieloma środkami zakresie monitorowania sposobu korzystania z serwisu oraz detekcji niestandardowych zachowań użytkowników w postaci sztucznej manipulacji strumieniowaniem”.

Właścicielom kont, którzy „grzebali” przy blokowaniu reklam w Spotify, serwis wyśle ostrzeżenie. Jeśli ktoś zdecyduje się dalej korzystać z blokerów reklam, po 1 marca jego konto zostanie zablokowane. To wtedy nowe zasady korzystania ze Spotify wchodzą w życie.

Zmodyfikowanych aplikacji Spotify, blokujących reklamy, używało w ubiegłym roku ponad 2 miliony użytkowników, co daje jakieś 2% osób korzystających z bezpłatnej wersji serwisu.

Oczywiście właściciele kont Spotify Premium cała sytuacja nie interesuje, bo nie mają do czynienia z reklamami – między innymi za to płacą.

Po raz pierwszy od swojego powstania, Spotify odnotowuje kwartalny zysk. I od razu wydaje pieniądze na podcasty

 

źródło: DigiDay przez PhoneArena