Spotify

Odtwarzanie offline w Spotify bez abonamentu? Co ci Szwedzi, oszaleli?

Spotify testuje różne nowe funkcje, w tym tryb karaoke, sesje grupowe oraz odtwarzanie offline dla darmowych użytkowników. Ciekawie, nie powiem.

Z takim podejściem Spotify wiecznie będzie na minusie

Spotify lubi testować nowe funkcje i nigdy ich nie wykorzystywać w oficjalnej aplikacji. Niektóre z nowych możliwości rzeczywiście jednak trafiają do każdego użytkownika serwisu – na przykład odświeżony wygląd interfejsu na tabletach czy „granie na zasypianie”, połączone z Zegarem Google.

Tym razem Spotify przechodzi samo siebie, bo oto testowane jest uwolnienie jednej z funkcji, za którą co miesiąc płacą miliony subskrybentów. Chodzi o pobieranie muzyki na urządzenie przenośne i słuchanie jej offline. Ma to podobno zadziałać jako zachęta do przejścia na plan Premium, ponieważ słuchanie muzyki bez streamingu ma być możliwe tylko przez 30 minut dziennie. Pytanie, czy takie działania rzeczywiście zachęciłyby nowe osoby do rozpoczęcia subskrypcji, czy też dokładnie odwrotnie – posiadacze darmowych kont po prostu ucieszyliby się z możliwości pobrania kilku ulubionych utworów do przesłuchania offline i „do widzenia”.

Przy kiepskiej sytuacji finansowej, Spotify nie ma zbyt dużego manewru na błędy. Zapewne opcja ta zostanie dobrze przetestowana na ograniczonej grupie użytkowników i dopiero wtedy zostanie podjęta decyzja co do ewentualnego globalnego wdrożenia.

Karaoke, sesje grupowe i nowy tryb samochodowy

Spotify eksperymentuje także z innymi nowościami, na przykład z trybem karaoke, dzięki któremu można będzie wyświetlać teksty piosenek synchronizujące się z linią melodyczną oraz dostosowywać głośność wokalu.

Inna testowana opcja to udostępnianie naszych urządzeń audio w obrębie sesji grupowej oraz jednej sieci Wi-Fi, co może być przydatne podczas spotkań ze znajomymi (kiedy będzie można już je z czystym sumieniem urządzać).

Testowy interfejs trybu samochodowego Spotify (fot. @wongmjane)

Ostatnią sprawdzaną rzeczą jest nowy interfejs trybu samochodowego oraz zmieniona animacja dodawania utworu do Ulubionych.

Spotify ewidentnie ma wiele pomysłów, które jest w stanie wprowadzić do swojej aplikacji. Pytanie, czy to w jakikolwiek sposób wpłynie na rentowność biznesu?