Samsung nadal nie zdradza daty premiery swojego składanego smartfona, ale z dużym prawdopodobieństwem zadebiutuje on w pierwszej połowie 2019 roku – producent jest bowiem już na ostatniej prostej w jego dopracowywaniu. Później pozostanie mu już tylko go wyprodukować. Będzie to jednak piekielnie drogim przedsięwzięciem, lecz Koreańczycy odbiją sobie te koszty.
Południowokoreańska agencja badawcza CGS-CIMB Research postanowiła oszacować, ile Samsung będzie musiał zapłacić za same materiały do swojego pierwszego składanego smartfona. Po podsumowaniu wszystkich wydatków (bez uwzględniania kosztów samej produkcji) wyszła naprawdę potężna kwota – 636,7 USD. Najdroższym komponentem ma być oczywiście elastyczny wyświetlacz (218,8 USD), Koreańczycy sporo też prawdopodobnie zapłacą za 128 GB kość pamięci flash (79 USD).
Dla porównania, za wszystkie materiały do Galaxy S9+ Samsung płaci 375,8 USD, tj. o około 40% mniej. Wszystkie komponenty do iPhone’a XS Max kosztują z kolei 390 USD, czyli niewiele więcej. Oba smartfony są jednak wyposażone w dużo tańsze wyświetlacze, a do tego także nieco mniej kosztujące aparaty i pamięć flash.
Samsung nie zamierza jednak być stratny na swoim składanym smartfonie. Jego rynkowa cena ma bowiem oscylować wokół 1800 dolarów, co oznacza zysk rzędu 65% na pojedynczym egzemplarzu. Tyle samo (procentowo) zarabia Apple na iPhonie XS Max. W przypadku Galaxy S9+ wartość ta wynosi z kolei 55%.
Przy okazji badaczom z CGS-CIMB Research udało się pozyskać informacje z łańcucha dostaw, że składany smartfon Samsunga będzie miał podwójny (2x 12 Mpix) aparat główny i pojedynczą kamerkę o rozdzielczości 8 Mpix na przodzie. Oprócz tego na jego pokładzie znajdą się również dwie baterie (po jednej w każdej połówce) o łącznej pojemności od 5000 do 6000 mAh. Za produkcję akumulatorów odpowiedzialność weźmie Samsung SDI.
Chociaż cena składanego smartfona Samsunga wydaje się zaporowa, to badacze z CGS-CIMB Research prognozują, że w 2022 roku tego typu konstrukcja będzie kosztowała już „tylko” średnio 1300 dolarów. Analitycy szacują też, że w 2019 roku do rąk klientów trafią 4 miliony składanych urządzeń, natomiast w 2022 roku zostanie ich sprzedanych już 39 milionów.
Źródło: CGS-CIMB Research przez LetsGoDigital