Mimo strat spowodowanych wycofaniem Galaxy Note 7, Samsung i tak odnotowuje najwyższy skok zysków od 3 lat

Samsung ma się z czego cieszyć. Firma jako całość odnotowała największy skok zysków od trzech lat. W porównaniu z rokiem 2015, jest to zmiana sięgająca 50%. Pokazuje to, że o ile historia z Galaxy Note7 odbiła się szerokim echem w technologicznym światku, to Samsung finalnie nie odczuł tego aż tak drastycznie.

Koreański gigant odnotował zysk operacyjny w wysokości 9,22 kwintylionów południowokoreańskich wonów (czyli 7,92 miliardów dolarów). Całkowita suma przychodów to 53,33 kwintylionów KRW (44,6 miliardów dolarów) za okres czwartego kwartału 2016 rokuSamsung przekazał, że jego przedsiębiorstwa odpowiedzialne za produkcję chipów pamięci i wyświetlaczy były największym źródłem zysku i odnotowały 77% wzrostu, dając w sumie 4,25 miliarda dolarów. Silny dolar amerykański był w Q4 2016 sprzymierzeńcem dobrych wyników Samsunga.

Dane te są zgodne z wcześniejszymi prognozami. W całym 2016 roku Samsungowi udało się wypracować zysk operacyjny w wysokości 25,11 miliardów dolarów, a całkowity roczny przychód wyniósł 173,36 miliardów dolarów. To odpowiednio 11% i 0,5% wzrostu w porównaniu do roku 2015.

Pomimo wycofania modelu Galaxy Note7 ze względów bezpieczeństwa, co kosztowało Samsunga jakieś 5 miliardów dolarów, dział mobilny nie pogrążył firmy, głównie dzięki dobremu przyjęciu Galaxy S7 i propozycji smartfonów ze średniej półki cenowej. Jednak samo Samsung Electronics, któremu podlega dział mobilny, nie poradził sobie na papierze zbyt dobrze. Sprzedaż w Samsung Electronics spadła o 2% (porównując z analogicznym okresem w 2015 roku), natomiast zysk w ostatnim kwartale 2016-go spadł o 60% (również w porównaniu z Q4 2015). Samsung wyjaśnił, że powodem takiego stanu rzeczy były pewne decyzje i kosztowne transakcje z innymi firmami.

Firma spodziewa się słabego popytu na smartfony w pierwszym kwartale nowego roku. Nowe urządzenia ze średniej półki będą zapewne sprzedawać się całkiem nieźle, jednak jednocześnie spore nakłady konieczne są do zaspokojenia potrzeb zabiegów marketingowych. Ostatecnie, Samsung w pierwszych miesiącach 2017 roku spodziewa się lekkiego marazmu finansowego. Zarówno producent, jak i konsumenci przygotowują się do premiery nowego flagowego urządzenia Samsunga – Galaxy S8.

 

źródło: TechCrunch