Samsung Galaxy Watch ma problemy po aktualizacji oprogramowania

Nie tak dawno na łamach Tabletowo opisywałem zmiany, jakie do zegarków z rodziny Samsung Galaxy Watch wnosi najnowsza aktualizacja. Poza udostępnieniem nowego interfejsu – One UI, aktualizacja miała rzekomo poprawić stabilność funkcjonowania najważniejszych aplikacji, skupionych wokół funkcji prozdrowotnych. Jak zweryfikowała rzeczywistość, nie wszystko poszło po myśli producenta – udostępniona wersja oprogramowania nastręcza użytkownikowi kilku bardzo irytujących problemów.

Najbardziej dokuczliwą niedogodnością jest brak możliwości aktualizacji aplikacji Samsung Health do najnowszej wersji. W zegarku, którego zadaniem jest wspierać użytkownika w prowadzeniu zdrowego stylu życia, to bardzo poważny problem. Obecna aplikacja Samsung Health sprawia wrażenie nie do końca zgodnej z najnowszą wersją systemu, pod którą pracuje, dlatego wielu użytkowników liczyła na rychłą aktualizację. Ta pojawiła się niemal natychmiast w sklepie Galaxy Apps, jednak… nie można jej zainstalować z powodu występujących błędów. Standardowa próba aktualizacji Samsung Health na zegarku kończy się bowiem zerwaniem połączenia między telefonem a zegarkiem. W niektórych przypadkach powoduje to konieczność ręcznego nawiązania połączenia z powrotem, w innych po nieudanej próbie aktualizacji, połączenie jest samoczynnie nawiązywane ponownie.

One UI dostępne na zegarki Samsunga. Jak Galaxy Watch działa po aktualizacji?

Z początku myślałem, że problem dotyczy być może tylko mnie, dlatego nie przejmowałem się nim nazbyt, ot czekałem na wpuszczenie stosownej poprawki do Galaxy Apps. Niestety, jak się okazało, problem ma zasięg globalny. O jego występowaniu zaalarmował nas również jeden z czytelników na Twitterze (za co serdecznie dziękujemy!), Po tej informacji zajrzałem do sklepu Samsunga, gdzie przy aplikacji Samsung Health dla zegarka widnieje ocena 1,0 (najniższa możliwa) i lawina komentarzy z niemal identycznym opisem sytuacji. Na chwilę pisania artykułu (12 czerwca, późne godziny wieczorne) problemu nie udało się rozwiązać.

https://twitter.com/zbiecik/status/1138648071921963009?s=19

Jest on o tyle istotny, o ile Samsung w najnowszej aktualizacji zapowiedział poprawę funkcjonowania m.in. pulsometru czy automatycznego wykrywania aktywności fizycznej. Obydwie funkcjonalności wydają się być ściśle powiązane z Samsung Health. W moim przypadku przed aktualizacją oprogramowania do One UI zegarek wykrywał aktywność niemal natychmiastowo. Idąc z przystanku do mieszkania zegarek precyzyjnie zliczał przebyty dystans, na siłowni potrafił włączyć tryb rejestrowania aktywności już po kilku ruchach na orbitreku, podobnie w przypadku jazdy na rowerze – rejestracja zaczynała się z minimalnym opóźnieniem.

Mając świadomość tego, jak wówczas pracował zegarek Samsunga i czytając obietnicę dalszej poprawy bardzo się ucieszyłem. Tymczasem od momentu aktualizacji zegarek pokazuje puls o około 10-15 uderzeń na minutę wyższy niż zwykł przed, treningu na rowerze nie wykrywa wcale a co do spaceru… cóż, z dwugodzinnej sobotniej wędrówki zarejestrował ostatnie 20 minut. To zdecydowane pogorszenie jakości w stosunku do wersji poprzedniej.

Śmiem przypuszczać, że występujące problemy są ściśle powiązane z aplikacją Samsung Health i po jej aktualizacji wszystko wróci do normy, niestety jednak, na tę chwilę aktualizacja nie jest możliwa.

Biorąc pod uwagę, jak niewiele zostało do okresu wakacyjnego, gdzie smart zegarki przydają się szczególnie oraz rosnące niezadowolenie użytkowników, mam tylko nadzieje, że producentowi uda się jak najszybciej uporać z utrudnieniami.

Aktualizacja:

Udało nam się ustalić, że problem jest znany polskiemu oddziałowi Samsunga. Olaf Krynicki, rzecznik Samsung Polska, powiedział nam:

Znamy przyczynę problemów z Galaxy Watch. Poprawka oprogramowania powinna sprawę załatwić. Klienci mogą spodziewać się aktualizacji w nadchodzących dniach.

Aktualizacja

17 czerwca pojawiła się do pobrania stosowna poprawka w oprogramowaniu umożliwiająca zainstalowanie najnowszej wersji Samsung Health.

Źródło: informacja własna, Twitter

Exit mobile version