Tę aktualizację dla Galaxy S10 i Galaxy Note 10 musisz zainstalować

Jeśli jesteście posiadaczami smartfona z serii Galaxy S10 lub Galaxy Note 10, powinniście otrzymać nową aktualizację. Jest ona szalenie ważna, dlatego koniecznie ją zainstalujcie, ponieważ usuwa poważny błąd, który zagrażał bezpieczeństwu Waszego urządzenia oraz Waszych danych, a nawet i pieniędzy.

Problem z czytnikiem linii papilarnych w Galaxy S10 i Galaxy Note 10

W zeszłym tygodniu pojawiły się informacje, że skaner odcisków palców w smartfonach z serii Galaxy S10 lub Galaxy Note 10 da się w bardzo prosty sposób oszukać – wystarczyło nakleić na ekran urządzenia nieoryginalną folię. Nie ma jednak pewności, że problem ten występował w przypadku wszystkich ochraniaczy. Mimo wszystko nie zmienia to faktu, że było to poważne zagrożenie dla danych użytkownika, a nawet i jego pieniędzy, ponieważ w niektórych aplikacjach bankowych można autoryzować transakcje właśnie za pomocą czytnika linii papilarnych. Jeśli smartfon trafiłby w niepowołane ręce wiadomo, co mogłoby się stać.

Problemy te były tym większym zaskoczeniem, że smartfony z serii Galaxy S10 lub Galaxy Note 10 wyposażone są w ultradźwiękowe skanery odcisków palców. Z technologicznego punktu widzenia powinny być one znacznie bezpieczniejsze od optycznych czytników linii papilarnych, ponieważ nie opierają się na zdjęciu opuszka, tylko na jego trójwymiarowym obrazie, który trudniej podrobić (co mimo wszystko, przy odrobinie wysiłku, jest możliwe).

Ważna aktualizacja dla Galaxy S10 i Galaxy Note 10

Samsung nie zbagatelizował tego problemu i dość szybko zadeklarował, że wkrótce wyda odpowiednią aktualizację, która go wyeliminuje. Producent dotrzymał słowa, ponieważ dzisiaj została ona udostępniona właścicielom smartfonów z serii Galaxy S10 lub Galaxy Note 10. Jeśli jej jeszcze nie dostaliście, wkrótce powinniście otrzymać stosowne powiadomienie, gdyż rozsyłana jest ona etapami.

W changelogu aktualizacji Samsung wyjaśnia, że problem z działaniem czytnika linii papilarnych wynikał z tego, że nieoryginalne folie mogą mieć teksturowaną powierzchnię na wewnętrznej stronie, którą skaner rozpoznawał jako odcisk palca użytkownika. Producent zaleca też, żeby usunąć wszystkie zarejestrowane do tej pory palce, zdjąć ochronę ekranu i zarejestrować je na nowo.

Samsung odradza także korzystanie z dodatkowych osłon ekranu, zwłaszcza takich, które mają teksturowaną powierzchnię po wewnętrznej stronie.

Ruszyły zapisy do Android 10 i One UI 2.0 beta dla Galaxy S10e/S10/S10+

Ruszyły zapisy do Android 10 i One UI 2.0 beta dla Galaxy S10e/S10/S10+

Źródło: @olafkrynicki, @krzysiek_1996