Samsung król king logo korona
fot. Pexels

Samsung rządzi w Europie, ale konkurencja może go szybko dogonić

Ubiegły rok wywrócił wszystko do góry nogami. Przyczyniła się do tego nie tylko globalna pandemia COVID-19 (aczkolwiek faktem jest, że w największym stopniu), ale też sankcje, które Stany Zjednoczone nałożyły na Huawei. Samsung jednak nadal rządzi w Europie, chociaż konkurencja też ma chrapkę na fotel lidera w segmencie smartfonów.

Reklama

Sprzedaż smartfonów w Europie w 2020 roku

Według raportu, opublikowanego przez Counterpoint Research, przez większość 2020 roku sprzedaż smartfonów w Europie była niższa niż w 2019 roku. Wyjątkiem był okres od czerwca do sierpnia, gdy odnotowano niewielki wzrost rok do roku.

Najgorszym momentem okazał się jednak kwiecień, ponieważ w tym miesiącu sprzedaż spadła o blisko 50% w porównaniu z kwietniem w roku poprzednim. W ogólnym ujęciu, w 2020 roku na Starym Kontynencie sprzedano o 14% mniej smartfonów niż w 2019.

Reklama
sprzedaż smartfonów w Europie w 2020 roku
Sprzedaż smartfonów w Europie w 2020 roku (źródło: Counterpoint Research)

Sprzedaż smartfonów w Europie w 2020 roku. Samsung rządzi

Według Counterpoint Research, w 2020 roku Samsung utrzymał pozycję lidera w segmencie smartfonów, ponieważ sprzedał ich w Europie blisko 60 mln, co dało mu 32% udziałów. Nie przeszkodził mu nawet fakt, że w jego przypadku sprzedaż rok do roku spadła o 12%.

Co ciekawe, analitycy z Counterpoint Research są zdania, że seria Galaxy S20 nie cieszyła się w Europie wielką popularnością, a klienci częściej wybierali średniopółkowe modele Galaxy A51 i Galaxy A71 (oraz podobnie wycenione smartfony konkurencji). Jednocześnie według tej agencji, rodzina Galaxy S21 powinna sobie poradzić lepiej na europejskim rynku i być może będzie nawet liderem w segmencie premium w 2021 roku.

Samsung Galaxy S21 5G
Samsung Galaxy S21 (fot. Andrzej Libiszewski / Tabletowo.pl)

Nie można też nie wspomnieć o Huawei, który co prawda spadł z podium, ale zajął miejsce zaraz za nim – zabrakło mu naprawdę niewiele, aby zamienić się kolejnością z Xiaomi, które w 2020 roku odnotowało ogromny, bo aż 90% wzrost sprzedaży rok do roku.

Niewiele mniejszy (82%) widzimy też w przypadku Oppo, które wciąż jest świeżym graczem na europejskim rynku, podobnie jak realme*. Ta ostatnia firma odnotowała oszałamiający wzrost w porównaniu do poprzedniego roku, bo aż 1083%. Wynika to jednak z faktu, że chociaż weszła do Europy już w maju 2019 roku, to prawdziwą ekspansję rozpoczęła dopiero w 2020 roku.

sprzedaż smartfonów w Europie w 2020 roku Samsung Apple Xiaomi Huawei Oppo OnePlus realme
Sprzedaż smartfonów w Europie w 2020 roku (źródło: Counterpoint Research)

Jak widać z danych, przedstawionych przez Counterpoint Research danych, Samsung nie musi się obawiać o swoją pozycję w Europie, ale jednocześnie nie może spoczywać na laurach, gdyż chińska konkurencja ma ambitne plany. Niedawno nawet Xiaomi ogłosiło się liderem polskiego rynku (i nie tylko), lecz w rzeczywistości nie sprzedało w Polsce najwięcej smartfonów w przywoływanym okresie (zrobił to właśnie Samsung).

*Oppo weszło do Polski 31 stycznia 2019 roku, natomiast realme 2 kwietnia 2020 roku

  1. Samsung musi mieć konkurencję by oferować dobre dla klientów telefony. Gdy jest niezagrożonym liderem to po prostu się nie stara, bo i po co…

  2. Jest liderem? Może i tak lecz trzeba spojrzeć na to z innej strony. Samsung oferuje duży wachlarz telefonów, flagowe jak i elektro śmierci. Chciałbym zobaczyć tabelę w jakim segmęcie utrzymują rolę lidera, czy są to flagowe urządzenia zalegające w magazynach.

    1. Zalegać to im raczej nie zalega. Nie przesadzajmy. Flagowe Samsungi sprzedają się dobrze. Nie jest to jednak skala Apple’a.

      1. Mylisz się, na świecie a tym bardziej w Europie flagowce samsunga ostatnimi czasy sprzedają się poniżej oczekiwań producenta a w porównaniu do apple jest przepaść a nie „nie jest to jednak skala Apple’a”. Samsung utrzymuje swoją pozycję głównie dzięki sprzedaży średniaków tudzież również budżetowców, ale nie flagowców.

    2. Niejako jest odpowiedź w tekście, wynika z niego a także z innych statystyk, że w Europie samsung sprzedaje głównie najwięcej sprzętu ze średniego segmentu cenowego. Powodów takiego stanu rzeczy jest od groma m. in. żenujące podejście w kwestii różnic wydajnościowych (procesory) na poszczególnych rynkach, czy słaba wycena flagowców w stosunku głównie do androidowej konkurencji. Jeżeli chcesz wiedzieć kto sprzedaje najwięcej sprzętu z półki flagowej to odpowiedź brzmi apple.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama