RedmiBook Pro zadebiutuje już za kilka dni. To może być strzał w dziesiątkę

Laptopy Xiaomi, jak większość produktów tej marki, charakteryzują się atrakcyjnym stosunkiem ceny do oferowanych możliwości. Jeśli RedmiBook Pro nie będzie wyjątkiem od tej reguły, będziemy mieli do czynienia z bardzo ciekawym komputerem.

Oczekiwania względem współczesnych laptopów są zdecydowanie bardziej wyśrubowane niż jeszcze kilka lat temu. Jako klienci oczekujemy, żeby komputery, poza wystarczającą wydajnością, oferowały atrakcyjne wzornictwo, kompaktowe wymiary i długi czas pracy na baterii.

Wiele wskazuje na to, że taki właśnie będzie RedmiBook Pro.

RedmiBook Pro – znajome wzornictwo, mocne podzespoły

Patrząc na pierwsze grafiki zapowiadające prezentację laptopa RedmiBook Pro, nie można oprzeć się wrażeniu, że bardzo przypomina komputer o bardzo podobnie skonstruowanej nazwie – MacBook Pro od Apple. Coś w tym dziwnego? Moim zdaniem, niekoniecznie. Współcześnie, praktycznie wszystkie laptopy z segmentu ultrabooków są do siebie bardzo podobne, a inspiracja znanym, renomowanym konkurentem to nic złego – w końcu to solidna, sprawdzona od lat konstrukcja.

Podczas prezentacji, którą będziemy mogli obejrzeć już 25 lutego, najprawdopodobniej przedstawione zostaną dwa komputery: RedmiBook Pro 15 i RedmiBook Pro 15S. W pierwszym z nich znajdziemy procesory Intel Tiger Lake-H35, a w drugim, AMD Ryzen 5000H.

RedmiBook Pro fot. Xiaomi
fot. Xiaomi

Z grafik zapowiadających debiut laptopa dowiadujemy się również, że wariant z procesorem Intela będzie wyposażony w gniazdo Thunderbolt 4. Na widocznym boku laptopa, dostrzec możemy również pełnowymiarowy port USB, HDMI oraz drugie gniazdo USB-C, najprawdopodobniej już bez zgodności z Thunderbolt 4.

RedmiBook Pro fot. Xiaomi
fot. Xiaomi

Premiera już wkrótce

Chińska premiera RedmiBooka Pro odbędzie się już 25 lutego. Czy laptop kiedykolwiek trafi do sprzedaży w Europie? Tego, niestety, nie wiadomo. Jeżeli jednak tak się stanie, a cena będzie taka, jak na markę Redmi przystało, możemy mieć do czynienia z prawdziwym hitem sprzedażowym.