smartfon smartphone
(fot. terimakasih0 / Pixabay)

SMS-y są passé? Nic takiego!

Wydawać by się mogło, że w dobie ogromnej popularności komunikatorów internetowych, klasyczne SMS-y wkrótce odejdą do lamusa. Z szóstej edycji raportu „Komunikacja SMS w Polsce” wynika jednak zupełnie coś innego.

Klasyczne SMS-y wciąż cieszą się ogromną popularnością

Świat szybko idzie do przodu, technologia nieustannie się rozwija – wydawać by się mogło, że SMS-y to „relikt przeszłości”, z którego korzysta coraz mniej osób. Nic bardziej mylnego! Z najnowszej edycji raportu „Komunikacja SMS w Polsce” wynika, że aż 94% respondentów używa tego kanału komunikacji. 65% ankietowanych robi to codziennie, a 25% kilka razy w tygodniu. Użytkownicy cenią sobie SMS-y szczególnie za szybkość (50,5%) i niski koszt (48,6%). 42% badanych przyznało też, że wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych stanowi niezawodny sposób na dotarcie informacji do odbiorcy.

SMS-y służą jednak nie tylko do wymiany wiadomości między najbliższymi czy znajomymi – coraz częściej wykorzystywane są również przez przedsiębiorstwa i instytucje użyteczności publicznej. Ponad 70% respondentów zadeklarowało, że ceni sobie wysyłane tą drogą powiadomienia o – na przykład – statusie przesyłki, niezapłaconej fakturze, umówionej wizycie czy zbliżającej się utracie ważności dowodu osobistego.

SMS-y są także doskonałym narzędziem do komunikacji z obywatelami – wykorzystuje je na przykład Rządowe Centrum Bezpieczeństwa, które wysyła alerty RCB, również do osób pochodzących spoza Polski (tj. korzystających z niepolskich numerów telefonów), ale znajdujących się aktualnie na terenie naszego kraju. Z najnowszego raportu „Komunikacja SMS w Polsce” wynika, że wiadomości od urzędów lub innych instytucji użyteczności publicznej otrzymało ponad 64% badanych (m.in. o możliwości odbioru dokumentu czy wizycie u lekarza). W Poznaniu urząd miasta poszedł nawet o krok dalej – za pomocą SMS-ów przeprowadził głosowanie w konkursie „Poznaniak roku”.

Zdecydowana większość, bo aż 87,1% badanych przyznało też, że otrzymuje SMS-y z ofertą handlową lub informacje o promocjach czy rabatach. Dla porównania, w zeszłym roku zadeklarowało to tylko 69% respondentów. Ponad 83% ankietowanych jest z tego zadowolonych i takie wiadomości skłaniają ich do odwiedzenia danego sklepu.

Jak widać, klasyczne SMS-y cały czas mają rację bytu i nieprędko zostaną odesłane do lamusa, jeśli w ogóle kiedykolwiek to nastąpi. A Wy jak często korzystacie z tego kanału komunikacji? I jak reagujecie na wiadomości od urzędów i sklepów?

Pełny raport „Komunikacja SMS w Polsce. Wydanie 6” znajdziecie na stronie SerwerSMS.pl.

Źródło: informacja prasowa